recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bio i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bio i stuen

 Besvar Besvar Side  <1 678910 32>
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2021 kl. 13:14
Min første tanke var "fjernbetjening til sub, er det nu nødvendigt ?" men må indrømme at når dagens skridtmål er nået, så er det smart ikke at skulle fare frem og tilbage imellem lyttepladsen og sub når niveauet skal indstilles 🙂
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 12:11
Lidt afkobling, når fugten har forladt fliserne får de en gang matsort.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 12:46
Rigtigt godt! Når først de blr matsorte ser man dem ikke, og du får et løft i lyden uden resonanser fra gulvet. Jeg troede det ikke muligt da jeg flyttede i nyere byggeri med betongulve og parketgulve ovenpå. Men også her vandt betonflisen over lyden, som stod renere efter de kom under sub og fronter.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Rigtigt godt! Når først de blr matsorte ser man dem ikke, og du får et løft i lyden uden resonanser fra gulvet. Jeg troede det ikke muligt da jeg flyttede i nyere byggeri med betongulve og parketgulve ovenpå. Men også her vandt betonflisen over lyden, som stod renere efter de kom under sub og fronter.

Det bedste af det hele er, at det nærmest er gratis at lave denne forbedring 🙂
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Rigtigt godt! Når først de blr matsorte ser man dem ikke, og du får et løft i lyden uden resonanser fra gulvet. Jeg troede det ikke muligt da jeg flyttede i nyere byggeri med betongulve og parketgulve ovenpå. Men også her vandt betonflisen over lyden, som stod renere efter de kom under sub og fronter.

Det bedste af det hele er, at det nærmest er gratis at lave denne forbedring 🙂
Ja ca 17 kr pr flise 40x40 og en spaydåse til 25 kr rækker til 3 fliser.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Rigtigt godt! Når først de blr matsorte ser man dem ikke, og du får et løft i lyden uden resonanser fra gulvet. Jeg troede det ikke muligt da jeg flyttede i nyere byggeri med betongulve og parketgulve ovenpå. Men også her vandt betonflisen over lyden, som stod renere efter de kom under sub og fronter.

Det bedste af det hele er, at det nærmest er gratis at lave denne forbedring 🙂
Ja ca 17 kr pr flise 40x40 og en spaydåse til 25 kr rækker til 3 fliser.
Billigere i dette tilfælde, henne af vejen lå der en stak fliser, så banke på døren og spørge om jeg måtte købe to, "næ du må få dem" 🙂
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2021 kl. 18:13
Så er der pyntet lidt på de rå fliser 🙂
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2021 kl. 19:15
Jeg syns at det ser rigtig godt og indbydende udThumbs Up og så i et rum som også skal fungere som en stueTongue

Jeg havde også ønsket mig at 2 af mine subs kunne stå ved mine fronter, men det er desværre, og faktisk den ringeste placering hos mig, min stue bio skal også fungere som stue og derfor ingen større højtalere.

Og hvis det stod til fruen, så blev L C R også bygget ind i væggen, f.eks. Noget Dali Phantom S-180/ 280, men dem har jeg bare ingen erfaring.


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2021 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg syns at det ser rigtig godt og indbydende udThumbs Up og så i et rum som også skal fungere som en stueTongue

Jeg havde også ønsket mig at 2 af mine subs kunne stå ved mine fronter, men det er desværre, og faktisk den ringeste placering hos mig, min stue bio skal også fungere som stue og derfor ingen større højtalere.

Og hvis det stod til fruen, så blev L C R også bygget ind i væggen, f.eks. Noget Dali Phantom S-180/ 280, men dem har jeg bare ingen erfaring.


Jeg er jo vokset op med at højttalere og anlæg skulle ses, anlægget skulle stå i rack med røgfarvet glaslåge, det var tider 😉 sådan har jeg det stadig lidt, men er glad for at gemme anlæget væk, det tændes alligevel med fjernbetjening. Kan godt forstå din kones drøm, min deler heldigvis ikke samme drøm, så hun lever stadigvæk uvidende om at højttalere kan indbygges 🙂
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 18:17
Uhh det har godt nok generet mit øje, at der var niveau forskel på anlægget og subwooferene... men at jeg kunne bruge konens stepbænk som støtte til operationen, det gjorde det noget nemmere. Så det hele blev blot løftet ned på bænken og så blev beslagne løftet 1.5 cm. Nu er der ro på min "ocd" når der ses film og lyttes musik 🙂
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 18:21
Resultatet af  dagens anstrengelser...
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2021 kl. 21:43
det ser sku da godt ud:-)

Men på billedet ligner det at dit møbel tilter en lille smule nedad eller det bare vinkelen som synder mig???
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 32>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu