recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bio i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bio i stuen

 Besvar Besvar Side  <1 1617181920 32>
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2021 kl. 11:18
Jeg tror ikke at du kan forvente meget mere med sådan et par små 12". Men at de kan spille ned til 30hz før de ruller af er slet ikke dårligt og i de fleste tilfælde rigeligt til stue brug.

Hvis jeg var dig ville jeg lege lidt mere med det room perfect og kan du ikke få den til at flade bassen mere ud så køb en minidsp til at EQ subs og kør derefter room perfect hen over. Det ville jeg ha gjort
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2021 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg tror ikke at du kan forvente meget mere med sådan et par små 12". Men at de kan spille ned til 30hz før de ruller af er slet ikke dårligt og i de fleste tilfælde rigeligt til stue brug.

Hvis jeg var dig ville jeg lege lidt mere med det room perfect og kan du ikke få den til at flade bassen mere ud så køb en minidsp til at EQ subs og kør derefter room perfect hen over. Det ville jeg ha gjort

Det tror jeg du har ret i, de har helt klart sine begrænsninger. Kan også se, at dem som har god bas i deres bio, har væsentligt større membran areal 🙂
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2021 kl. 16:44
Tusind tak @just Curious (Jørgen) du er jo hurtigere end Post Nord 😉
Ved ikke om du nogensinde har prøvet højtalerne med spikes på? Men det her overstiger min forståelse, det er jo en vanvittig forandring med spikes under. Har lige lyttet en halv time til musik jeg kender godt. Havde en idé om at højtalerne ville blive afkoblet fra rummet, men bassen er bare tilstede fysisk og hørbart på en måde jeg ikke troede de højttalere kunne...nu er det jo kun et hurtigt lyt på en halv time, men må sige at jeg glæder mig til at få lyttet mere.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2021 kl. 17:43
Ja det kan lyde utroligt, men at få underlaget/gulvet til at holde op med at svinge med, renser bassen. Og når bassen ikke mere er mudret, kommer mellemtone og diskant også til at lyde bedre - tillykke med forbedringen Smile
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2021 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja det kan lyde utroligt, men at få underlaget/gulvet til at holde op med at svinge med, renser bassen. Og når bassen ikke mere er mudret, kommer mellemtone og diskant også til at lyde bedre - tillykke med forbedringen Smile

Tak 🙂
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2021 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Havde en idé om at højtalerne ville blive afkoblet fra rummet, men bassen er bare tilstede fysisk og hørbart på en måde jeg ikke troede de højttalere kunne...

De spikes der, som borer sig ned i gulvet, afkobler ikke højttalerne, men kobler dem fast til gulvet, så de ikke kan bevæge sig.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2021 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Tusind tak @just Curious (Jørgen) du er jo hurtigere end Post Nord 😉
Ved ikke om du nogensinde har prøvet højtalerne med spikes på? Men det her overstiger min forståelse, det er jo en vanvittig forandring med spikes under. Har lige lyttet en halv time til musik jeg kender godt. Havde en idé om at højtalerne ville blive afkoblet fra rummet, men bassen er bare tilstede fysisk og hørbart på en måde jeg ikke troede de højttalere kunne...nu er det jo kun et hurtigt lyt på en halv time, men må sige at jeg glæder mig til at få lyttet mere.

Hmm det er da morsomt som du fuldstændigt lyder som min kone 🤣🤔 
Fedt at de virker efter hensigten - beklager bare at det har taget så lang tid - men var i den flyttekasse der altid har stået længst inde i skabet i forsøget på at finde noget andet som “borte” har flyttet engang ved en tidligere lejlighed - og der lå dine spikes 😀
Bare super at de lige gir dig hvad du manglede i lyden.

Go fornøjelse.. vh Jørgen V.
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2021 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Havde en idé om at højtalerne ville blive afkoblet fra rummet, men bassen er bare tilstede fysisk og hørbart på en måde jeg ikke troede de højttalere kunne...

De spikes der, som borer sig ned i gulvet, afkobler ikke højttalerne, men kobler dem fast til gulvet, så de ikke kan bevæge sig.


Klaus
Ja du har ret Klaus og mere fast står de i hvert fald. Har læst både for og imod spikes på trægulv, men her er det et hit...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2021 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Ja du har ret Klaus og mere fast står de i hvert fald. Har læst både for og imod spikes på trægulv, men her er det et hit...


Du er klar over at de ødelægger dit gulv?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2021 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Ja du har ret Klaus og mere fast står de i hvert fald. Har læst både for og imod spikes på trægulv, men her er det et hit...


Du er klar over at de ødelægger dit gulv?

Klaus
Det ved jeg godt...
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2021 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Ja du har ret Klaus og mere fast står de i hvert fald. Har læst både for og imod spikes på trægulv, men her er det et hit...


Du er klar over at de ødelægger dit gulv?

Klaus
Det ved jeg godt...
hvis du er bekymret så køb sådan nogle her.
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2021 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

hvis du er bekymret så køb sådan nogle her.

Så kobler de bare ikke til gulvet længere.
De står derimod på en aluskive der - med mindre at den er behandlet med en form for gummi på undersiden - kan skøjte hen over gulvet.

Jeg har selv samme problematik med mine DLS R66, ikke mindst fordi mit gulv er vind og skæv. Jeg har brug for justerbare fødder, der står godt på gulvet, men som ikke ødelægger mit 100 år gamle trægulv.

Overvejer helt simpelt et bolt med skum på “hovedet”.


Klaus


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1617181920 32>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu