recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bio i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bio i stuen

 Besvar Besvar Side  <1 2223242526 32>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2022 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Ville gerne have sat nogle plader frit på vægen, men det blik konen laved da jeg foreslog det, tolkede jeg ikke som et "god idé, det gør du bare" 🤣 så de kom bag gardinerne.


Troldtekt plader er altså bare heller ikke særligt pæne - hverken på lofter eller vægge.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2022 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Ville gerne have sat nogle plader frit på vægen, men det blik konen laved da jeg foreslog det, tolkede jeg ikke som et "god idé, det gør du bare" 🤣 så de kom bag gardinerne.


Troldtekt plader er altså bare heller ikke særligt pæne - hverken på lofter eller vægge.


Klaus
Det er jo en smagssag. Og prisen er mere spiselig end Rockfon og Akustikgips.


Redigeret af Munch - 14-August-2022 kl. 11:29
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 11:57
Nu skal jeg ikke stille mig til dommer for hvad du oplever af positiv effekt i din stue men troltekt skal egentlig opfattes mere som en pæn facade som lyden kan rejse igennem og blive behandlet bagved. Det kan være absorb fra isolering bagved eller diffusion. Så skal du ha god effekt så bør du bygge en kasse med troltekt foran og akustik bagved. Jeg ved at troltekt også sælger en kombi løsning.

Når det er sagt så har det mest effekt på de højere frekvenser og du skal lave et meget tykt panel for at kunne gøre ved noget som helst ved de dybe.

Kan du se forskel i rew?
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 12:36
Der er nu mindre ekko i området hvor mine højttalere og subs står efter troltekt er kommet op, jeg skylder også at fortælle at der i højre side på et tidspunkt er blevet lukket en tidligere dør med gips og væggen der er hul når man banker på den. Det er en lejebolig og derfor vil jeg ikke åbne vægen op og komme isolering ind. Det jeg oplever efter pladerne er kommet op er at stemmer står tydeligere i center når der spilles stereo. Bassen var blevet svagere, nok fordi der ikke var samme hjørne effekt som den glatte væg gav. Lavede derfor en kalibrering med dspeaker og derefter med Lyngdorf. Det er stort set samme resultat når jeg sammenligner med REW før og efter, men der er flere nuancer i basområdet, stemmer er mere på plads. Nok fordi der nu er mindre bulder i bunden...
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2022 kl. 12:08
Der kommer snart spikes hjem til fronterne, så syntes da ikke at mine havefliser skal snydes 😉

Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Online
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2022 kl. 16:06
Spikes på trægulv? Det troede jeg ikke man "måtte", fordi det netop tilkobler til gulvet, da det er blødt, og får det til at spille med
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2022 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Spikes på trægulv? Det troede jeg ikke man "måtte", fordi det netop tilkobler til gulvet, da det er blødt, og får det til at spille med
Jeg oplevede en forbedring da jeg fik spikes under mine forrige fronter. De blev mere stabile med spikes end med de gummifødder der sad på fra fabrikken. Bassen blev mere kontant/detaljeret. Havde ikke troet at der ville være sådan en forskel. Der er delte meninger om spikes kontra afkoblende fødder, det er bare at prøve det af...
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2022 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Spikes på trægulv? Det troede jeg ikke man "måtte", fordi det netop tilkobler til gulvet, da det er blødt, og får det til at spille med
Jeg oplevede en forbedring da jeg fik spikes under mine forrige fronter. De blev mere stabile med spikes end med de gummifødder der sad på fra fabrikken. Bassen blev mere kontant/detaljeret. Havde ikke troet at der ville være sådan en forskel. Der er delte meninger om spikes kontra afkoblende fødder, det er bare at prøve det af...
Det er betonflisen der har fået spikes! Tror du ikke det gir den modsatte effekt end hvis den havde fuld  kontakt med gulvet?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2022 kl. 16:40
Jeg havde også mine sub på spikes, hvilket ikke fungeret da afkoblingen faktisk blev forringet.
Desværre fik jeg også ødelagt mit massive aske gulv, jeg blev ikke populær da jeg fjernet dem😇
60kg. på spikes er bare no go…… godt det kun var i de 4 hjørner

Jeg køre med nogle plads fra Eva diversitech, de virker klart klart bedre. De ligger defekte på gulv med de Alm.føder monteret på subs og skjuler hullerne i gulvet.


Redigeret af Potter - 09-September-2022 kl. 17:01
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2022 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Spikes på trægulv? Det troede jeg ikke man "måtte", fordi det netop tilkobler til gulvet, da det er blødt, og får det til at spille med
Jeg oplevede en forbedring da jeg fik spikes under mine forrige fronter. De blev mere stabile med spikes end med de gummifødder der sad på fra fabrikken. Bassen blev mere kontant/detaljeret. Havde ikke troet at der ville være sådan en forskel. Der er delte meninger om spikes kontra afkoblende fødder, det er bare at prøve det af...
Det er betonflisen der har fået spikes! Tror du ikke det gir den modsatte effekt end hvis den havde fuld  kontakt med gulvet?
Jeg ved det ikke endnu, har ikke haft tid til at lytte/mærke efter endnu. Men fik lyst til at prøve det af med de spikes under...
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2022 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg havde også mine sub på spikes, hvilket ikke fungeret da afkoblingen faktisk blev forringet.
Desværre fik jeg også ødelagt mit massive aske gulv, jeg blev ikke populær da jeg fjernet dem😇
60kg. på spikes er bare no go…… godt det kun var i de 4 hjørner

Jeg køre med nogle plads fra Eva diversitech, de virker klart klart bedre. De ligger defekte på gulv med de Alm.føder monteret på subs og skjuler hullerne i gulvet.
Ja man får lavet et par skønhedsfejl igennem hifi livet 😉 
Så har du nok i en tid været blomsterbutikkens bedste kunde 🙂
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2022 kl. 16:46
Er lidt spændt på om der er forskel på lyden, når der kommer nye fødder på.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2223242526 32>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu