recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bio i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bio i stuen

 Besvar Besvar Side  <1 2829303132>
Forfatter
Besked
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2023 kl. 11:56
Var lige inde og kiggede selv lidt på disse ICEpower produkter i går, det kunne da godt fristes til at købe den model med 700Watt i 4 ohm til mine MK højttaler :-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2023 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Var lige inde og kiggede selv lidt på disse ICEpower produkter i går, det kunne da godt fristes til at købe den model med 700Watt i 4 ohm til mine MK højttaler :-)
Den kan jeg godt anbefale 🙂
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2023 kl. 18:44
Så skal der samles endnu en lille Icepower effektforstærker, denne gang er det til centerhøjtaleren. Den er på 1x170 watt i 4ohm, bør være rigeligt til vores lille stue...




Redigeret af Frank13 - 10-Maj-2023 kl. 19:54
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2023 kl. 09:08
Alene hjemme og tid til at lodde stik på, så den gamle gule loddekolbe der i tidernes morgen blev givet fra Hi-Fi & elektronik, som tak for at der blev skaffet et abonnement, må frem igen.
Der stod i beskrivelsen af forstærkeren, på soundimport's hjemmeside, at der ville være en step-by-step beskrivelse med, det var der så ikke...men de har en super support, som svarer på ens spørgsmål. Jeg var i tvivl om hvordan xlr og rca skal forbindes til den lille omskifter, så spurgte om de kunne sende mig et billede og sørme om ikke de sendte mig et close up billede 🙂 så nu skal jeg så bare lige sætte det sammen...

Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2023 kl. 13:11
Så er forstærkeren færdig, testet og det hele virker. Satte nu jeg var igang, vinklede xlr og vinklet 230v stik på den store forstærker, så kan den bedre være i skabet. Nu er der heller ikke plads til mere i skabet...






Redigeret af Frank13 - 13-Maj-2023 kl. 13:19
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2023 kl. 09:40
Her i stuen har vi byttet sofaen ud med dejlige lænestole, lagt mere gulvtæppe på. Der er proppet ekstra Rockwool bag panelerne og rockwool fra gulv til loft bag gardinerne. Der er kommet andre effektforstærkere til, det lyder rigtigt godt, jeg har bare nydt lyden, men dristede mig den anden dag til at måle hvordan det egentligt måler efter ændringerne. Målingen er lavet fra min lytteposition, det er kun fronthøjttalerene der bliver brugt her, mine subwoofere bliver nu kun brugt til film, syntes ikke de bidrager positivt til musik i samme grad som fronterne...
Som det lyder og måler, så er jeg ganske tilfreds også selv om der er dips...

Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2023 kl. 11:07
Har lige modtaget det 12 meter højtalerkabel fra Holland som jeg havde bestilt...da jeg fik rettet bolden ud, så var der lidt over 13 meter 😃 flot service må jeg sige...

Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2023 kl. 17:07
Lidt sart har man vel lov til at være, den ene center plug har på et tidspunkt i sit liv nok været ude for et fald...så nu fik jeg endelig taget mig sammen til at bringe den tilbage i pæn stand 😉





Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2023 kl. 17:36
Hvordan? Smile
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2023 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvordan? Smile
De er jo lige til at skrue ud, så med i tasken på arbejde 🙂 jeg har været autolaker i mere end 38 år. Så det var mere det med at tage mig sammen og få det gjort, der egentlig har afholdt mig fra at udbedre skaden 😂
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2023 kl. 18:38
Nåh bare en gang lak! Jeg troede det havde noget at gøre med den metalgenstand, der står lodret i billedet. Og tænkte på vulkanisering LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2023 kl. 16:38
 Efter en længere søgen lykkedes det mig at finde den ene spikesfod som jeg manglede til mine højttalere helt over i Californien og fragt/afgift blev da også dyrere end selve foden 🤣 Men alt det bliver glemt når den er monteret og musikken spiller 🙂


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2829303132>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu