recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bio i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bio i stuen

 Besvar Besvar Side  <1 23456 32>
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Jens PN Jens PN skrev:

De der funda-blokke er da en fed ide.

Mal dem sorte og du er helt oppe i tiden med noget rustik indretning!

Køb eventuelt nogle betonfliser til top og bund for at få noget mere stabilitet.

Super med noget inspiration, forsæt med det


Ja måske får de en gang matsort, lige nu fungerer de både som standere og hylder til fjernbetjeningerne 🙂

Frank
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har du prøvet at bruge "Theather" funktionen på din DPA1?

Så kan du forbinde pre-out på din Denon, til DPA-1 (og dermed bruge Lyngdorf effektforstærker) bruge Ti110 til surround.

Klaus

Konen sagde næsten det samme lige før, efter hun havde set noget Volbeat koncert for fuld skrue "det kunne være fedt hvis alle højtalerne spillede "... men har for nylig prøvet at lave den opstilling med pre out og Lyngdorf, men af en eller anden grund, så kunne jeg ikke få lyden igennem? Men vil prøve igen, når jeg har bedre tid og knægten på 4 år ikke kommer og prøver at snakke om lego 😉

Frank
Manual:

side 27

Home Theater If you are using a set-up with a Home Theatre Processor, where your Lyngdorf product is used to power and calibrate the front left and right speakers, this feature will bypass the volume control. Connect your HTP to the Analog Input 1 and activate the feature. Choosing Analog Input 1 will result in the amplifier turning itself into a dedicated power amplifier with fixed and full gain. (NOTE: do NOT test this feature with a CD signal running on the Analog input 1!) When selecting other inputs the amplifier returns to the Default Volume

Så du skal koble Denon Pre-out til DPA-1 Analog 1 input og opsætte denne til Home Theater mode (husker ikke lige hvor det gøres) 


Redigeret af JørgenT - 27-April-2020 kl. 19:06
Mvh. JørgenT
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 17:45
Brugte hele 38 kr. og 10 min. med en spraydåse, så blev de da mere stuevenlige.. tror de "fødder" får lov til at blive Smile

Frank



Redigeret af Frank13 - 28-April-2020 kl. 17:45
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Brugte hele 38 kr. og 10 min. med en spraydåse, så blev de da mere stuevenlige.. tror de "fødder" får lov til at blive Smile

Frank



Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 15:13
Hvis nu jeg skal skifte min receiver og fremadrettet vil fortsætte med 5.1 og med ny receiver vil sende front lyden ind i Lyngdorf, vil det gøre den store forskel om jeg vælger eks. en ny Denon eller Yamaha til en pris imellem 7-10.000,-... er der nogen af jer som har en tanke om det? skal lige sige at der maks. er plads til 43cm i dybden, incl. kabler...
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 16:06
Så kom der en ny dreng i klassen Wink Glæder mig til at lærer "ham" bedre at kende...

Frank
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 17:26
Velkommen i Yamaha klubben.

Hovsa: den ser faktisk fed ud i "alu-titan" !

Redigeret af Jens PN - 05-Maj-2020 kl. 17:31
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Jens PN Jens PN skrev:

Velkommen i Yamaha klubben.

Hovsa: den ser faktisk fed ud i "alu-titan" !

Tak, det er lyset som spiller et puds, den er sort Wink
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 19:06
Haha,, okay snydt.

Men så velkommen i "den rigtige" Yamaha klub!

Jeg har koblet et "Apple TV" på maskinen og synes det virker rigtig godt.

Ligeledes er jeg glad for at bruge "scene-funktionen" men nu har jeg heller ikke et separat Lyngdorf anlæg ved siden af.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 07:47
Hej Jens, tillykke med receiveren.

Har du evt. prøvet at lave en A/B test på airplay, i mellem ATV4K/HDMI og Airplay funktionen i receiveren.

Jeg har hele min cd samling liggende i 1:1 på en server som så ATV4K kan tilgå og Yamaha receiveren kan tilgå via dens airplay funktion.

Det er selve lyden i mellem de 2 funktioner der er interessant.Smile

Det er jeg prøver at se om jeg kan opgive den tunge del af mit high-end setup og høre musik på mit snurre rund set up i stedet, og ved en fejl kom jeg tilfældigvis at afspille på i gennem ATV 4K.


Redigeret af Potter - 06-Maj-2020 kl. 07:49
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 17:48
Hovsa, hvis det er mig du spørger?
Kan jeg ikke bidrage med noget her.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Jens PN Jens PN skrev:

Hovsa, hvis det er mig du spørger?
Kan jeg ikke bidrage med noget her.
Kan godt se at jeg fik svaret forkert, beklager.
Det var til Frank13Smile men andre kan selvfølgelig også give et feedbackSmile 
Kan se at han chromcaster.....




Redigeret af Potter - 07-Maj-2020 kl. 18:30
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 32>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu