recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bio i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bio i stuen

 Besvar Besvar Side  <1 34567 32>
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Jens PN Jens PN skrev:

Hovsa, hvis det er mig du spørger?
Kan jeg ikke bidrage med noget her.
Kan godt se at jeg fik svaret forkert, beklager.
Det var til Frank13Smile men andre kan selvfølgelig også give et feedbackSmile 
Kan se at han chromcaster.....



Tak 🙂
Nej så avanceret bruger jeg ikke min receiver. Til musik bruger jeg mit Lyngdorf, det kan konen betjene. Det er koblet op med Chromecast og de gange den strejker er jeg selvfølgelig ikke hjemme, mamma mia Wink
Så at sætte det sammen, det kan nok skabe nogle problemer 😉

Frank
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 15:00
Troede at ting med tiden blev nemmere,  men den nye receiver har sgu voldt nogle problemer. 1. den kunne ikke sende hdmi signalet til projektoren, som Denon ellers kunne. Det resulterede i køb af nyt kabel, så var der billede 🙂 2. caste musik til Chromecast på reciveren, næe det går ikke når min projektor/tv er slukket, reciveren slukker og tænder lyd konstant. Havde jeg i tidernes morgen bidt i æblet, så har den jo noget musiccast indbygget som snakker sammen med Apple, men jeg har Samsung 😉 men pyt, bruger jo Lyngdorf i stedet. Men syntes at det er underligt at jeg ikke kan slå det hdmi cirkus fra, som tænder og slukker fordi der ikke er tv eller projektor tændt. Og en anden ting, hvorfor fanden skal hdmi logoet stå og blinke konstant når jeg hører netradio, for flere år siden var det fedt med blinkende lygter (fed film i øvrigt) men jeg syntes sgu det er til gene, kan man ikke slå det fra? Men når det er sagt, så er jeg godt tilfreds med reciveren som lydformidler til film, det var jo også det den blev købt til.
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 16:18
lyder underligt.

Jeg kan sagtens caste til min Yamaha mens alt andet er slukket.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Troede at ting med tiden blev nemmere,  men den nye receiver har sgu voldt nogle problemer. 1. den kunne ikke sende hdmi signalet til projektoren, som Denon ellers kunne. Det resulterede i køb af nyt kabel, så var der billede 🙂 2. caste musik til Chromecast på reciveren, næe det går ikke når min projektor/tv er slukket, reciveren slukker og tænder lyd konstant. Havde jeg i tidernes morgen bidt i æblet, så har den jo noget musiccast indbygget som snakker sammen med Apple, men jeg har Samsung 😉 men pyt, bruger jo Lyngdorf i stedet. Men syntes at det er underligt at jeg ikke kan slå det hdmi cirkus fra, som tænder og slukker fordi der ikke er tv eller projektor tændt. Og en anden ting, hvorfor fanden skal hdmi logoet stå og blinke konstant når jeg hører netradio, for flere år siden var det fedt med blinkende lygter (fed film i øvrigt) men jeg syntes sgu det er til gene, kan man ikke slå det fra? Men når det er sagt, så er jeg godt tilfreds med reciveren som lydformidler til film, det var jo også det den blev købt til.

Ved ikke om det har indvirkning på dit problem, men et forsøg måske. 
Men tjek din manuel for nærmere info etc.
 
Hvilket 4K HDMI mode er den receiver sat til: Mode 1 eller 2?

Min stod til mode 2 hvilket har begrænsninger til f.eks. 4K/50Hz YCbCr 4:2:0 8bit etc.

Du kan også fjerne/ eller disable monitor check denne funktion detekter selve opløsningen på din skærm


Redigeret af Potter - 11-Maj-2020 kl. 17:00
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 17:58
Måske er fejlen at jeg har Chromecast i hdmi1 på reciveren,  det er åbenbart en movie indgang og derfor prøver den at sende det signal videre? Prøver i morgen at sætte den i en anden. Troede jo bare at der var frit valg 😉
Frank
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 08:04
Nu har jeg prøvet at flytte Chromecast i de andre indgange, samme resultat, reciveren slukker og tænder. Så nu holder jeg mig bare til kun at bruge den til film, det har jeg fået til at virke, bruger ikke mere tid på at forsøge at spille musik på den 🙂

Frank
Til top
henrik23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-April-2020
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 12:31
Hold da op, det er super fedt setup du har der!Smile
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af henrik23 henrik23 skrev:

Hold da op, det er super fedt setup du har der!Smile

Tak, er også godt tilfreds 🙂

Frank
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2020 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har du prøvet at bruge "Theather" funktionen på din DPA1?

Så kan du forbinde pre-out på din Denon, til DPA-1 (og dermed bruge Lyngdorf effektforstærker) bruge Ti110 til surround.

Klaus

For dælen Klaus, dit indspark har ligget i baghovedet på mig og nu skulle det lige prøves af... åhh gud et chok jeg fik, fronterne er indstillet til XTZ'erne og de er noget "tungere" i drift. Jeg satte Lyngdorf i "theater" og trykkede play på en tilfældig film, der kom chokket 🤣 men efter at have sat Yamaha'en til at justere det hele må jeg konstatere at center og min lille sub nok skal finde et andet hjem hvis JBL tager over. Må sige at det bare lyder bedre, mere rigtigt med Jbl sat til 🙂

Frank

Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 11:02
Tog en "slankekur" på højtaler fronten, hvilket jo så krævende nye målinger. Der er en lille forskel på de to mikrofoner Wink I øvrigt så var indgangssignalet hævet med hele 12db på Lyngdorf'en første gang jeg tilsluttede i theater funktionen!!! 😄
Det virker mere bioagtigt med lyden rykket højere op, nu er diskent/mellemtone ca. i midten af lærredet, ville være skønt hvis centeren også var i den højde, men det kan jo ikke lade sig gøre 😉 Lige en sidebemærkning, det var ikke uden brok fra konens side, hun mente ellers at det passede fint med de ekstra højtalere 😃

Frank
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 19:11
Hun er vist en keeper 😂

Men fedt ser det altså ud. Flot integration i stuen, må man sige 😊
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

😉 Lige en sidebemærkning, det var ikke uden brok fra konens side, hun mente ellers at det passede fint med de ekstra højtalere 😃


Kan du ikke sige undskyld til konen fra mig. Det var i bedste mening at jeg inspirerede dig til at bruge Ti'erne som fronter, så du fik "stor" lyd. Ikke for at pisse konen af :-)

Men savner hun dem, kan du altid mokke dem ind som Atmos oppe under loftet.......



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 32>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu