recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bio i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bio i stuen

 Besvar Besvar Side  <1 45678 32>
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hun er vist en keeper 😂

Men fedt ser det altså ud. Flot integration i stuen, må man sige 😊

Ja hende er jeg heldig med 🙂

Frank
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

😉 Lige en sidebemærkning, det var ikke uden brok fra konens side, hun mente ellers at det passede fint med de ekstra højtalere 😃


Kan du ikke sige undskyld til konen fra mig. Det var i bedste mening at jeg inspirerede dig til at bruge Ti'erne som fronter, så du fik "stor" lyd. Ikke for at pisse konen af :-)

Men savner hun dem, kan du altid mokke dem ind som Atmos oppe under loftet.......



Klaus

Den er overbragt 🙂 hun har accepteret tilstandene i stuen,  men jeg måtte betale hendes ration af chokolade her til aften, de 22,- er givet godt ud 😉

Frank
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 10:12
Det krævede en tur i pulterkammeret efter PS3 og cd-afspilleren, havde ellers sendt dem på pension og regnet med at der fremadrettet skulle streames. Men nu får de en chance mere og jeg kan få set/hørt Depeche Mode i stuen (når konen ikke er hjemme Wink) Det krævede lidt snilde at få dem ind, PS3 på højkant og en hylde ud 🙂
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 16:27
Tog en chance i Ikea i dag, købte et sæt gardiner, har længe haft en idé om at noget mere på vægene ville være en god hjælp til at dæmpe noget at efterklangen i rummet. Sætter dem op og blev sgu noget overrasket ovet resultatet. Det er helt tosset, at to gardiner kan dæmpe så fint her i stuen, de 600,- er givet godt ud, så er det spændende hvad konen siger til at de sidder der. Faktisk var det hende som pegede på gardinerne og spurgte om ikke de kunne bruges på vægen 🙂
Der er lidt genskin fra lys på dem, så var spændt på om de ville lyse op med projektoren, men som det ene billede viser, så forbliver de mørke.
Sidste store investeringer til bioen er en persienne, da vi ikke har dør i til stuen, så måtte der gøres noget for at holde sommersolen ude og persiennen gør det ganske fint 😉
Frank
Til top
Tom-H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2017
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom-H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 01:38
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Tog en "slankekur" på højtaler fronten, hvilket jo så krævende nye målinger. Der er en lille forskel på de to mikrofoner Wink I øvrigt så var indgangssignalet hævet med hele 12db på Lyngdorf'en første gang jeg tilsluttede i theater funktionen!!! 😄
Det virker mere bioagtigt med lyden rykket højere op, nu er diskent/mellemtone ca. i midten af lærredet, ville være skønt hvis centeren også var i den højde, men det kan jo ikke lade sig gøre 😉 Lige en sidebemærkning, det var ikke uden brok fra konens side, hun mente ellers at det passede fint med de ekstra højtalere 😃

Frank

Har du prøvet at køre uden center og sætte dig i midten (Sweetspot) ? Så får du dialogen der hvor lærredet er. Tror du vil blive overrasket hvor godt det kan lyde, kører selv uden center i mit holfi setup, eneste rigtige for mig Wink

Iøvrigt hvordan kan det være dine sofaer vender den vej i forhold til skærmen? Er det ikke træls at skulle dreje hovedet om for at se, eller har du nogen andre stole for enden af dem uden for billedet som vi ikke kan se?

Men ellers det ser godt ud og med læredet der, kunne godt tænke mig noget af det samme. Dog kan man få TV i ret så storre størrelser nu at det nok bare blir det jeg vælger en dag hvis det er.


Redigeret af Tom-H - 16-Oktober-2020 kl. 08:15
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Tom-H Tom-H skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Tog en "slankekur" på højtaler fronten, hvilket jo så krævende nye målinger. Der er en lille forskel på de to mikrofoner Wink I øvrigt så var indgangssignalet hævet med hele 12db på Lyngdorf'en første gang jeg tilsluttede i theater funktionen!!! 😄
Det virker mere bioagtigt med lyden rykket højere op, nu er diskent/mellemtone ca. i midten af lærredet, ville være skønt hvis centeren også var i den højde, men det kan jo ikke lade sig gøre 😉 Lige en sidebemærkning, det var ikke uden brok fra konens side, hun mente ellers at det passede fint med de ekstra højtalere 😃

Frank

Har du prøvet at køre uden center og sætte dig i midten (Sweetspot) ? Så får du dialogen der hvor lærredet er. Tror du vil blive overrasket hvor godt det kan lyde, kører selv uden center i mit holfi setup, eneste rigtige for mig Wink

Iøvrigt hvordan kan det være dine sofaer vender den vej i forhold til skærmen? Er det ikke træls at skulle dreje hovedet om for at se, eller har du nogen andre stole for enden af dem uden for billedet som vi ikke kan se?

Men ellers det ser godt ud og med læredet der, kunne godt tænke mig noget af det samme. Dog kan man få TV i ret så storre størrelser nu at det nok bare blir det jeg vælger en dag hvis det er.

Før surround landede her i stuen, kørte jeg 2.0 stereo og stuen var "drejet" en kvart omgang, der så jeg film i stereo og rigtig nok, så var det som om lyden kom fra en centerhøjtaler som ikke var der. Dropper ikke centeren, men vil gerne have en større som går dybere ned i frekvensen. At sofaerne står sådan, er fordi at stuen tager sig bedst ud sådan, men til seriøs kig og koncerter, der sidder jeg i lænestol i midten 🙂
Frank
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 18:41
 Så kom der endnu en slankekur i vores lille stue. Ud med den ene sofa og så havde jeg endnu en undskyldning for at lave målinger med Lyngdorf 😉 vanvittigt skønt ikke at skulle slæbe en stol frem og tilbage når der skulle lyttes 🙂

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 18:45
Det ser fedt ud tillykke! Thumbs Up
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det ser fedt ud tillykke! Thumbs Up

Tak🙂
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 19:06
mega fedt setup:) så det først nu!
Du må have en MP40 fra lyngdorf en dag og samle det hele👍🏻
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

mega fedt setup:) så det først nu!
Du må have en MP40 fra lyngdorf en dag og samle det hele👍🏻
Tak 🙂 og lige præcis, det har jeg også sagt til konen 😉 hun er heldigvis med på den, bare ikke på betalingen, så når jeg har lokaliseret knægtens sparegris så....🙂
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af Tom-H Tom-H skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Tog en "slankekur" på højtaler fronten, hvilket jo så krævende nye målinger. Der er en lille forskel på de to mikrofoner Wink I øvrigt så var indgangssignalet hævet med hele 12db på Lyngdorf'en første gang jeg tilsluttede i theater funktionen!!! 😄
Det virker mere bioagtigt med lyden rykket højere op, nu er diskent/mellemtone ca. i midten af lærredet, ville være skønt hvis centeren også var i den højde, men det kan jo ikke lade sig gøre 😉 Lige en sidebemærkning, det var ikke uden brok fra konens side, hun mente ellers at det passede fint med de ekstra højtalere 😃

Frank


Har du prøvet at køre uden center og sætte dig i midten (Sweetspot) ? Så får du dialogen der hvor lærredet er. Tror du vil blive overrasket hvor godt det kan lyde, kører selv uden center i mit holfi setup, eneste rigtige for mig Wink

Iøvrigt hvordan kan det være dine sofaer vender den vej i forhold til skærmen? Er det ikke træls at skulle dreje hovedet om for at se, eller har du nogen andre stole for enden af dem uden for billedet som vi ikke kan se?

Men ellers det ser godt ud og med læredet der, kunne godt tænke mig noget af det samme. Dog kan man få TV i ret så storre størrelser nu at det nok bare blir det jeg vælger en dag hvis det er.






Før surround landede her i stuen, kørte jeg 2.0 stereo og stuen var "drejet" en kvart omgang, der så jeg film i stereo og rigtig nok, så var det som om lyden kom fra en centerhøjtaler som ikke var der. Dropper ikke centeren, men vil gerne have en større som går dybere ned i frekvensen. At sofaerne står sådan, er fordi at stuen tager sig bedst ud sådan, men til seriøs kig og koncerter, der sidder jeg i lænestol i midten 🙂
Frank
er 45 Hz på papiret ikke nok😜
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 32>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu