recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bio i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bio i stuen

 Besvar Besvar Side  <1 56789 32>
Forfatter
Besked
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

mega fedt setup:) så det først nu!
Du må have en MP40 fra lyngdorf en dag og samle det hele👍🏻
Tak 🙂 og lige præcis, det har jeg også sagt til konen 😉 hun er heldigvis med på den, bare ikke på betalingen, så når jeg har lokaliseret knægtens sparegris så....🙂

De koster helt vildt. Ser dog tit MP50 brugt til salg til halv pris.. som stadig kræver en dyb sparegris😂😂
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af Tom-H Tom-H skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Tog en "slankekur" på højtaler fronten, hvilket jo så krævende nye målinger. Der er en lille forskel på de to mikrofoner Wink I øvrigt så var indgangssignalet hævet med hele 12db på Lyngdorf'en første gang jeg tilsluttede i theater funktionen!!! 😄
Det virker mere bioagtigt med lyden rykket højere op, nu er diskent/mellemtone ca. i midten af lærredet, ville være skønt hvis centeren også var i den højde, men det kan jo ikke lade sig gøre 😉 Lige en sidebemærkning, det var ikke uden brok fra konens side, hun mente ellers at det passede fint med de ekstra højtalere 😃

Frank


Har du prøvet at køre uden center og sætte dig i midten (Sweetspot) ? Så får du dialogen der hvor lærredet er. Tror du vil blive overrasket hvor godt det kan lyde, kører selv uden center i mit holfi setup, eneste rigtige for mig Wink

Iøvrigt hvordan kan det være dine sofaer vender den vej i forhold til skærmen? Er det ikke træls at skulle dreje hovedet om for at se, eller har du nogen andre stole for enden af dem uden for billedet som vi ikke kan se?

Men ellers det ser godt ud og med læredet der, kunne godt tænke mig noget af det samme. Dog kan man få TV i ret så storre størrelser nu at det nok bare blir det jeg vælger en dag hvis det er.






Før surround landede her i stuen, kørte jeg 2.0 stereo og stuen var "drejet" en kvart omgang, der så jeg film i stereo og rigtig nok, så var det som om lyden kom fra en centerhøjtaler som ikke var der. Dropper ikke centeren, men vil gerne have en større som går dybere ned i frekvensen. At sofaerne står sådan, er fordi at stuen tager sig bedst ud sådan, men til seriøs kig og koncerter, der sidder jeg i lænestol i midten 🙂
Frank
er 45 Hz på papiret ikke nok😜
Jo til knægten's "paw patrol" 😉
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

mega fedt setup:) så det først nu!
Du må have en MP40 fra lyngdorf en dag og samle det hele👍🏻
Tak 🙂 og lige præcis, det har jeg også sagt til konen 😉 hun er heldigvis med på den, bare ikke på betalingen, så når jeg har lokaliseret knægtens sparegris så....🙂

De koster helt vildt. Ser dog tit MP50 brugt til salg til halv pris.. som stadig kræver en dyb sparegris😂😂
Bliver nok nød til at udvide den lille's rasletur til fastelavn med 5-26 veje 🤣🤣
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2021 kl. 17:20
Så blev den lille hi-fi familie udvidet med et nyt medlem 🙂
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2021 kl. 08:49
Super flot setup. Jeg har noget lignende i stuen med 120" Grandview og Epson TW9400. Men søger lidt inspiration fra hvordan du har lavet kassen og hvilket maling du har brugt.
Og sidst hvilket tv møbel har du brugt. Kunne godt tænke mig at få placeret center i møblet istedet for ovenpå.
Rigtig god løsning du har lavet. 
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2021 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Super flot setup. Jeg har noget lignende i stuen med 120" Grandview og Epson TW9400. Men søger lidt inspiration fra hvordan du har lavet kassen og hvilket maling du har brugt.
Og sidst hvilket tv møbel har du brugt. Kunne godt tænke mig at få placeret center i møblet istedet for ovenpå.
Rigtig god løsning du har lavet. 
Tak 🙂 farven er fra Beckman og hedder "jeans". Selve kassen er lavet i gipsplader, var nemmest for mig at arbejde i, men vil bruge mdf plader hvis jeg skulle lave det igen. Har bare bygget et let skelet af lægter og beklædt med gips, så spartlet og tapetseret. Kan ikke huske navnet på mit møbel, men købte det i Ilva.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 18:35
Så er der byttet ud på sub pladsen, nu er Triangle thetis 380 placeret, tilsluttet og der er kørt en tur med roomperfekt. Det lyder godt, det må jeg sige. Der er sikkert mere at hente med en kravletur og en anden placering, men det er jo også stadig en stue som der skal fungere i hverdagen 🙂 Har Indtil videre kun lyttet til musik på den og den er klart mere musikalsk end den Polk som nu står i pulterkammeret 😉 Bliver spændende at høre hvordan den opfører sig til film...
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 18:04
Nå sagde konen, så skal du bare have solgt den gamle sub! nej jeg vil prøve at køre med to stk... der smed hun sgu vetokortet.. skal der være to stk. så skal de være ens, det er også min stue, så må du finde en mere af de der 🙄🤣
Det lykkedes mig heldigvis.  
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 18:07
Go kone, det er faneme godkendt.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Go kone, det er faneme godkendt.

Godt nok en dyrere løsning, men væsentlig bedre 🙂
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2021 kl. 08:56
WAF kan nogle gange bruges til noget Big smile
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2021 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

WAF kan nogle gange bruges til noget Big smile

Ja her var jeg heldig Big smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 32>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu