recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Corona: For tidligt med delvis åbning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Corona: For tidligt med delvis åbning?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 11:09
ChrisJJ, det undrer mig lidt så klog du giver udtryk for at være, at du så stadig “kun” er sygeplejerske, ikke at det ikke er godt nok, men du udtaler dig bare om nogle ting bla. det med at flere skal smittes at det er løsningen. Mit spørgsmål til dig det er. 

Kender du konsekvenserne af den sygdom på længere sigt? 

for jeg tror vi er mange der er ret utrygge ved “tiden efter corona” der vil komme.

I starten gjorde man meget ud af at fortælle at corona “kun” var ligesom en influenza, der stod flere “kloge” i hvide kitler og tilsluttede sig denne påstand, til trods for at modstridende oplysninger på denne påstand allerede havde floreret ude i den store verden, de er så idag blevet meget klogere.

Kan du ikke præcisere hvad du ligeledes mener med at vi alle skulle gå konkurs som du skriver, jeg vil bare lige forsikre mig om at du har styr på hvad det egentligt er du skriver?

Fortsat god dag til jer allesammen derude og nyd det gode vejr efter myndighedernes anvisninger også selvom i skulle være uenige med dem.

Jeg kender ikke løsningen på denne virus, men jeg ved at det jeg gør føles på nuværende tidspunkt rigtigt for mig.


Redigeret af Hajsa - 08-April-2020 kl. 11:20
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Det bliver du simpelthen nød til at uddybe for mig. Hvad er det jeg kloger mig på? 

At jeg syntes strategien i Danmark med isolation har været den rigtige for at give vores sundhedsvæsen optimale vilkår for at behandle syge, så vi ikke kom i samme situation som andre hårdt ramte lande.

At jeg syntes at de virologer der udtaler at vi er nød til at være flere der er smittede har ret. Bevars det er da bestemt ikke er rar tanke men i og med vi ikke har en vaccine og der er lange udsigter til at den kommer så tror jeg ikke der er så mange andre alternativer. 

At jeg påpeger at der dør flere mennersker i Danmark at andre årsager/sygdomme - det er fakta.

Og nej, jeg kender ikke konsekvensen af Corona på længere sigt - det gør ingen da vi taler om en ny virus som ingen kender. 

Hvad mener jeg med at vi alle går konkurs? Tja vores samfund har ikke godt af at være lukket ned som det er nu. Det er der rigtig mange der har udtalt i medierne. Kloge mennesker som jeg tror på. Der er allerede rigtig mange der har mistet deres arbejde og mange virksomheder der ser ind i uoverskuelige økonomiske situationer. Så jeg overdrev - vi kommer nok ikke ALLE til at gå konkurs men tror bestemt at mange vil være nød til at lukke virksomheder.

Jeg er i min fulde ret til at udtrykke mine holdninger til denne virus som du i øvrigt også selv gør. SÅ hvad er det jeg kloger mig på? OG hvad fuck har det at gøre med at jeg "kun" er sygeplejerske? 

Har du læst og forstået det jeg skrev?

Ja ok noget af det har du da, for der kom da nogle tilkendegivelser på formodninger som nok bare vare taget ud af det blå, for jeg skal da love for at du maler en vis herre væggen herinde.

Du sparker døren ind i dette Forum og brokker dig over at der bliver snakket om corona, men er efterfølgende den der er mest aktiv er det ikke korrekt? Ret mig hvis jeg tager fejl. Hvis jeg ikke tager fejl så synes jeg du skal sørge for at slappe af så du kommer frisk og udhvilet på job, det tror jeg alle vil sætte stor pris på, for i gør og kan gøre en kæmpe forskel rundt omkring på de fleste danske hospitaler.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

ChrisJJ, det undrer mig lidt så klog du giver udtryk for at være, at du så stadig “kun” er sygeplejerske, 

Så er niveuet lagt. Tak for kaffe.

Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1033
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 14:17
.




Redigeret af Frank13 - 10-August-2020 kl. 01:19
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

ChrisJJ, det undrer mig lidt så klog du giver udtryk for at være, at du så stadig “kun” er sygeplejerske, 

Så er niveuet lagt. Tak for kaffe.


Hvis du skal spille smart PerW, så huske for en anden gangs skyld ikke at manipulere med det skrevne, det er så dumt at gøre, før eller siden bliver man taget med bukserne nede.
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

ChrisJJ, det undrer mig lidt så klog du giver udtryk for at være, at du så stadig “kun” er sygeplejerske, 

Så er niveuet lagt. Tak for kaffe.


Hvis du skal spille smart PerW, så huske for en anden gangs skyld ikke at manipulere med det skrevne, det er så dumt at gøre, før eller siden bliver man taget med bukserne nede.

Det er jo det du har skrevet?
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

ChrisJJ, det undrer mig lidt så klog du giver udtryk for at være, at du så stadig “kun” er sygeplejerske, 

Så er niveuet lagt. Tak for kaffe.


Hvis du skal spille smart PerW, så huske for en anden gangs skyld ikke at manipulere med det skrevne, det er så dumt at gøre, før eller siden bliver man taget med bukserne nede.

Det er jo det du har skrevet?

Hvad står der så efter det han har nøjes med at indsætte.???
Det handler kort og godt om, at ChrisJJ kommer bragende ind og brokker sig over, der bliver debatteret corona og han så på en meget arrogant måde spørger til de deltagendes profession, som om at han som sygeplejerske ved alt om denne sygdom. Han burde ikke som sygeplejerske udtale sig om dette overhovedet i det offentlige rum, tror de respektive styrrelser vil sætte pris på at sådanne info kommer oppefra i systemet. Men ja han er “kun” en sygeplejerske og ikke at det ikke er godt nok, men han burde lade andre om at udtale sig.


Redigeret af Hajsa - 09-April-2020 kl. 12:42
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 13:12

Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Det handler kort og godt om, at ChrisJJ kommer bragende ind og brokker sig over, der bliver debatteret corona og han så på en meget arrogant måde spørger til de deltagendes profession,

Sjovt, jep opfatter ikke ChrisJJ kommer bragende og jeg finder ham ikke arrogant, når han spørger om profession.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Det handler kort og godt om, at ChrisJJ kommer bragende ind og brokker sig over, der bliver debatteret corona og han så på en meget arrogant måde spørger til de deltagendes profession,

Sjovt, jep opfatter ikke ChrisJJ kommer bragende og jeg finder ham ikke arrogant, når han spørger om profession.


Klaus

Samme her... Og hvad er problemet? Man kan jo bare undlade at svare, hvis man ikke lyster!! Men det ser ud til at han har forladt skuden...
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Det handler kort og godt om, at ChrisJJ kommer bragende ind og brokker sig over, der bliver debatteret corona og han så på en meget arrogant måde spørger til de deltagendes profession,

Sjovt, jep opfatter ikke ChrisJJ kommer bragende og jeg finder ham ikke arrogant, når han spørger om profession.


Klaus

Samme her... Og hvad er problemet? Man kan jo bare undlade at svare, hvis man ikke lyster!! Men det ser ud til at han har forladt skuden...

Ja han er over alle bjerge
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Ja han er over alle bjerge


Ja, desværre.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu