recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig hifi strømskinne 6+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig hifi strømskinne 6+

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1495
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 10:14
JeTex
De højtaler jeg har kan måske fås til en tudse pr stk som b stock, det siger bare ikke noget om hvor gode de er. Normalprisen er ca 2295kr pr stk

Det fedt at prøve nyt men også en udfordring at få noget godt til næsten ingen penge, derfor køber jeg gerne brugt, bare ikke for gammelt.

Nogen synes, mener at strøm bare er strøm og at det ikke gir noget at købe dyre strømkabler,strømskinner,stikdåse,strømfordeler (kært barn har mange navne) med mere

Den linkede Supra-strømskinne er udelukkende en helt almindelig strømskinne. En strømskinne fra Harald Nyborg til under 1/10 af prisen vil virke 100% lige så godt. Supra-strømskinnen (og lignende "high-end" strømskinner) er 100% spild af penge.

eller

Jeg har ikke lyttet til audiofile "spild-af-tid-og-penge"-fordelerbokse, nej. Det ville være fuldstændigt spild af tid og penge.

Men jeg har et større antal forskellige strømskinner fra HN, Ikea, Silvan og en masse andre steder, som jeg har brugt i forskellige sammenhænge og til forskellige anlæg. Og ved du hvad? De virker allesammen 100% ens og leverer fuldstændigt 100% den samme strøm.


Jeg bruger en billig diskotek pladespiller med en ortofon om10 med god plademåtte,pladevægt,en alm 499kr pladehylde og standard kabel fra pladespilleren og strømforsyning i en alm stik dåse,strømfordeler og ved du hvad, den lyder faktisk rigtig godt selv om intet ved min pladespiller er af bedre kvalitet end god, måske med untagelse af plademåtten (kombination ag kork og gummi) og den lyder godt uanset hvilken forstærker jeg har brugt (riaa). Jeg tror ikke engang høre forskel hvis jeg brugte min hifi strømfordeler.

Skiftede nogen så simpelt som metalbøjlerne til preout og main in med noget kort jeg havde liggende, som viste sig at være fra van damm, det gjorde faktisk en forskel, jeg sidder satdig og bruger min nad forstærker, har ikke købt en effektforstærker men regner kraftigt med det en gang i fremtiden bliver en crown xls 1002, hvis ikke jeg finder f,eks en fra nad og det behøver bestemt ikke være i denne månede.

Strømskinne,stikdåse,strømfordeler i det hele taget strøm er der mange delt meninger om da nogen mener strøm er bare strøm og bruger standard kabler og almindelige kedelig grå strøfordelere så man kan tilslutte f.eks 8 enheder til en stikkontakt, andre mener at det klart gør en forskel, så nogen af dem ofre penge  på dyre kabler, strømfordelere fra f.eks audioquest.

Potter 165 euro (1232kr) kommer jeg ikke til at ofre  men hvis jeg fandt en f.eks brugt til halv pris så kunne jeg da godt overveje det.


Har en dyr strømskinne og købt en alm billig, som dog ikke helt er som de ultra billige kedelig grå, der har jeg mulighed for at test en dyr med netstøfilter op imod en billig uden men  med  overspændingsbeskyttelse (ved jeg ikke om min nuværende strømfordelere har).








Redigeret af gasolin - 08-April-2020 kl. 10:32
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 09:17
Jeg er helt med på, at vi har forskellige budgetter, at arbejde ud fra. Men når dine indlæg gås igennem, drejer det sig næsten kun om, at ting skal købes billigst muligt, uden skelen til ydelse/kvalitet.
Det kan være forstærkere der er +30 år gamle, bare den ikke koster over 1500kr, men hvordan tror du selv elektronikken i sådan en sag fungerer?
Så har du højttalere til omkring 1000 kr, jeg ved ikke om det er stk. pris, men egentlig også underordnet. Så kommer dine problemer med at spille højt, hvor det ikke må lyde forvrænget, uden skelen til højttalernes størrelse, rettes fejlen direkte mod forstærkeren. Her blev din opmærksomhed ellers rettet mod, at en højttaler/kabinet har en grænse for kompression. Det gider du slet ikke, at forholde dig til, men fortsætter ud af tangenten, hvor det må være forstærker, kabler, strømstikdåse you name it.
Du bad om et råd tidligere i tråden omkring stikdåse, men mit råd vil være, at du sparer alle dine penge. Og når du har sparet længe nok, så tager du på butikstur, og lytter til højttalere og eventuelt forstærkere. Når du finder den rette højttaler, får du den med hjem, og finder ud af om din forstærker er det rette match. Ellers ved du jo, hvilken forstærker i butikken højttaleren lød godt sammen med. Koster det flere penge end end dine nuværende 1500kr budget, ja, men i længden garanteret billigere. Nu slipper du for, at jage rundt i troen om, at 1500kr her og der forbedrer dit lydsetup væsentligt. 
Og det bedste ved det hele er, at du måske ovenikøbet bliver tilfreds med lyden.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 08:24
Lad nu hver med at købe alt det der billig skrammel som har filter ef en eller anden type som ikke gør en skid andet end at forurene og ødelægge dynamikken.

Af erfaring, køb en power source line fra kemp elektroniks hvis der skal være et filter "source plus", ja den koster jo lidt, men den virker.......Smile og den har 8 udtag.




Redigeret af Potter - 08-April-2020 kl. 08:25
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1495
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 21:46
Nu skulle det ikke være den helt dyre men heller ikke noget til 100kr incl fragt
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 21:34
Hvad jeg havde valgt, er ikke relevant i forhold til dine ønsker, og udmelding om prisleje. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1495
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Man køber ikke strømskinner til hifi, der er udstyret med diode i on/off switchen, det er første kilde til netstøj.

Nu hvor jeg bestilte hos av connection hvad skulle jeg så have bestilt derfra ? (i tilfælde af den jeg har bestilt skal byttes)
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1495
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Man køber ikke strømskinner til hifi, der er udstyret med diode i on/off switchen, det er første kilde til netstøj.

Ved ikke om det gør en forskel med mit anlæg, nu må jeg se,høre, gad bare ikke en af de grå,hvide kedelige stikdåser og gør den er det jo ikke svære en at retunere den og købe en anden




Redigeret af gasolin - 07-April-2020 kl. 18:08
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1495
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Jeg har en valhalla technology clean power strømskinne til 5 enheder med netstøjfilter (der delte meneinger om netstøfiilter tager noget af dynamikken).

Du finder to gode trestik, lidt kraftigt kabel og gode hanstik.
Så laver du en ledning med et trestik, sætter forstærker og strømskinne trestikket.
I strømskinnen sætter du så de andre enheder + den anden trestik, hvori du sætter båndaspiller og riaa.


Klaus

Har en i forvejen ved siden af, hvor min pladespiller er tilsluttet. min oplader (til mobilen) som er hurtigere en et usb kabel i min pc og en anden strømfordeler,stikdåse som bruges til mine 2 skærm,pc (650watt strømforsyning) og en lampe. Der en plads tilbage til f.eks min riaa

Den ved siden af min hifi strømskinne er tilsluttet en fordeler til 2 i den ene ende, den ene til en lampe og den anden til stikdåser med oplader og pladespiller og endnu en strømfordeler til min pc, 2 skærme og lampe

På den måde påvirkes mit anlæg ikke af at være tilsluttet til samme stikdåser som min pc da jeg bruger to stikkontakter med en afstand på ca 4 meter


MEN jeg vil ikke pt kunne bruge mine pc, 2 skærme og 2 lamper fra en anden stikontakt end den jeg bruger til mit anlæg, hvor jeg så har købt en med 10 stik til kun hifi anlægget

Har så også en usb harddisk der bruger strøm fra stikdåsen, hvis jeg så for en effektforstærker så det 7 hifi enheder og 6 til resten, 2 lamper,2 skærme + en pc og en usb harddisk




Redigeret af gasolin - 07-April-2020 kl. 18:02
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 17:31
Man køber ikke strømskinner til hifi, der er udstyret med diode i on/off switchen, det er første kilde til netstøj.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1495
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 17:20
Valgte den med plads til 10 enheder fra av connection da jeg så har plads til store stik,strømforsyninger, den til min cambridge azur dacmagic (ca 10 år gammel model) har en stor strømforsying der fylder og så kostede den ikke det vilde 219kr.

Så må jeg se om jeg kan høre forskel når der ikke er netstøjfilter 

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Jeg har en valhalla technology clean power strømskinne til 5 enheder med netstøjfilter (der delte meneinger om netstøfiilter tager noget af dynamikken).

Du finder to gode trestik, lidt kraftigt kabel og gode hanstik.
Så laver du en ledning med et trestik, sætter forstærker og strømskinne trestikket.
I strømskinnen sætter du så de andre enheder + den anden trestik, hvori du sætter båndaspiller og riaa.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Tror ikke der er filter i dem, men hifi strømskinner med filter er super dyre min koster omkring 1300kr for ca 10-11 år siden.

Hvad så med en strømskinne uden filter til 13k?

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu