recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netradio på Denon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netradio på Denon

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2020 kl. 10:54
Det er fordi du bruger de stationer du har brugt tidligere og dermed er i hukommelsen.

Lad være med at søge efter nye.....



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2020 kl. 11:17
Åbenbart et spørgsmål om rettigheder, både for vTuner og Tune-In:

Hvis man da så bare selv kunne indtaste de forskellige radiostationer adresser og gemme som favoritter, men så nemt er det nok ikke. Dead
Mvh. JørgenT
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2020 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Denon og Marantz tager bege forbehold for at servicen kan blive lukket ned i deres manualer.
Jeg forsøger lige at linke til Marantz SR 5010 manualen:
Nederst på siden står der:
"The radio station database service may be suspended or be otherwise unavailable without notice."
vTune var tidligere en gratis service, men nu vil de have penge for deres service....


Som ejer af en Marantz SR 5010 sidder jeg i samme situation som mange andre at "min" internetradio er væk. Heldigvis har jeg aldrig brugt det, så problemet er for mit vedkommende ikke særligt stor.....

Denon og Marantz skiftede i 2017 over til at bruge TuneIn som internetradioleverandør og har ikke valgt at opgradere deres 3 år (og ældre) udstyr med ny internetradio-leverandør (måske er det ikke muligt??)


Vil man gerne bruge sin internetradio, kræver det at man sætter en lokal server op på sit netværk der "oversætter" til vtune og noget lokal redirect af pakker, så de ryger til serveren og ikke ud i verden, når recieveren forespørger på det.

Løsningen hedder YCast https://github.com/milaq/YCast
Den kan (som jeg forstår det) bringes til at køre på en raspberry pi.


Klaus

Jeg er såmænd godt klar over, at man ikke de næste 100 år er garanteret, at tjeneste X fortsætter med at virke, når man køber elektronik :) 

For tjenesten virker jo stadig. Nu skal man "bare" lige betale for den. 3 dollars pr. apparat pr. år og det er ikke beløbet, men mere princippet i det. Yamaha har løst det ved at tilbyde en anden type netradio i deres apparater. Det kunne Denon og Marantz lære lidt af. 

Men jeg har dog ladet mig lokke og betalt de 3 dollars for min receiver og så virker det ganske rigtigt igen - jeg kan nu søge og alt muligt som i gamle dage. Dog med det lille forbehold, at den kan finde på, at afspille en anden kanal end den man har valgt ud fra navnet. 

Jeg synes måske det bliver lidt overkill for mig, at sætte en Raspberry op alene med det formål, at kunne høre netradio, men det er bestemt et godt input. 

Måske er nødløsningen i stedet at bruge TuneIn (på telefonen) og så caste det via AirPlay. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2020 kl. 12:33
Fordelen ved at sætte din raspberry op, er at da man til opgaven skal installere pihole, så kan man samtidig bruge den til at filtrere reklamer og andet unødigt væk.

Jeg har set en del sige at ved brug af ycast får man også en langt mere responsiv løsning.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2020 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er fordi du bruger de stationer du har brugt tidligere og dermed er i hukommelsen.

Lad være med at søge efter nye.....



Klaus
Okay! Troede når den er fra 2017, så blev den opdateret. Jeg mener jeg har søgt efter stationer i år.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2020 kl. 12:55
Aaaargh, min fejl, 7011 bruger tunein og ikke vtune.

7011 kom åbenbart meget senere end de andre 11 modeller.
5010 kom i 2015 og 5011 i 2016, hvorimod 7011 først kom i 2017, hvor de havde skiftet over til tunein.

Det havde jeg ikke lige luret......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2020 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Aaaargh, min fejl, 7011 bruger tunein og ikke vtune.

7011 kom åbenbart meget senere end de andre 11 modeller.
5010 kom i 2015 og 5011 i 2016, hvorimod 7011 først kom i 2017, hvor de havde skiftet over til tunein.

Det havde jeg ikke lige luret......


Klaus
Godt så Thumbs Up
Til top
Allan M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2020 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Tak for linket. Om det så er nogen trøst, så er jeg da ikke alene. 

Yamaha kan åbenbart godt løse det for deres kunder, når vTuner stopper med at virke og vil have penge. Denon og Marantz kan ikke. Så behøver jeg da i hvert fald ikke vælge Denon næste gang. 


Har en Denon CEOL N9 som ikke længere kan søge efter nye kanaler. Det problem kunne Denon fikse ved at lave en firmware update som benyttede en anden service. Det gider de åbenbart ikke, så jeg har også købt mit sidste Denon produkt.
Til top
Jubas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Aarhus, DK
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Jubas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 18:39
Hej Jeg ved godt det er en lidt gammel tråd, men jeg havde samme problem med min CEOL N9.
Jeg har nu sat en server op med Ycast og det ser ud til at virke fint. Hvis andre har lyst til at bruge serveren, kan man med lidt DNS fusk pege den derover. Den er på ycast.b0.dk.
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 07:43
Fedt - tak! Det vil jeg rode lidt med næste gang og se, om ikke jeg kan finde ud af, at få sat op :) 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
ww00 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juli-2022
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ww00 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2022 kl. 21:25
[QUOTE=Jubas]Hej Jeg ved godt det er en lidt gammel tråd, men jeg havde samme problem med min CEOL N9.
Jeg har nu sat en server op med Ycast og det ser ud til at virke fint. Hvis andre har lyst til at bruge serveren, kan man med lidt DNS fusk pege den derover. Den er på ycast.b0.dk.[/QUOTE

Hello Jubas, is your YCast webserver is still functioning fine? Please help me to solve the problem.

Re-direction at my end works fine and points to your server:

C:\Users\USER1>nslookup denon.vtuner.com
Server: OpenWrt
Address: 192.168.1.20

Name: denon.vtuner.com
Address: 168.119.122.34

But I do not get radio stations on receiver and browser shows this message:


Til top
Jubas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Aarhus, DK
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jubas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2022 kl. 22:00
I had a cache error, it should be running again.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu