recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny pick-up til Thorens 160 S?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny pick-up til Thorens 160 S?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
osimum Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2020
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osimum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af osimum osimum skrev:

Iøvrigt, har fundet udad at den nuværende pickup er en Van den Hul type VDH-1 Moving Coil. Er det muligt at sige noget om kvaliteten/prisen af denne sammenlignet med fx: Ortofon Super OM 40?


Hvor har du fundet ud af det henne?

Har kan man læse lidt om din tonearm med integreret pickup:
Herunder en test fra det tyske blad "AUDIO", hvor den sammenlignes med to andre pickupper.

Der står der at MCH 63 er lavet af EMT og svarer til deres TSD 15

Uanset hvad, så er din tonearm/pickup 40 år gammel. Hvor god den er, afhænger i høj grad af, hvor slidt den er.


Klaus


Yes det er præcis den side jeg har fundet:
http://thorens-info.de/html/zubehor.html

Hvor der bla. står (bemærk det er IKKE en TMC 63 jeg har men en MCH 63):

Technische Daten für alle MCH-Versionen (laut Prospektblatt) :
Empfindlichkeit : 0,25 mV*sec/cm
Übertragungsbereich +/-2dB : 20-20000 Hz
Impedanz : 22 Ohm

Nadel : Diamant van-den-Hul-1


Og det lader også til at være det samme her:
https://www.fabtech.de/en_pick-ups_comparison-thorens-emt.html

for MCH 63. Så tænker den pickup må være en Van den Hul 1.

Ham jeg købte den af for ca 10 år siden havde købt den i 80'erne men havde nærmest ikke brugt den. Er dog ikke særligt imponeret over lydkvaliteten. Jeg har nogle nye dyre 180g velproduceret LP'er og det lyder ret støjet sammenlignet med spotify - som jo langt fra er lossless.

Så overvejer da også lidt at sælge den og købe en ny pladespiller da der jo nok er sket en del i løbet af den sidste 40 år :-)







Redigeret af osimum - 14-April-2020 kl. 20:17
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af osimum osimum skrev:

Hvor der bla. står (bemærk det er IKKE en TMC 63 jeg har men en MCH 63):

Aaargh, min fejl.

Oprindeligt skrevet af osimum osimum skrev:

Nadel : Diamant van-den-Hul-1


Og det lader også til at være det samme her:
for MCH 63. Så tænker den pickup må være en Van den Hul 1.


Tænker at kun er selve diamanten der er VDH

Oprindeligt skrevet af osimum osimum skrev:

Ham jeg købte den af for ca 10 år siden havde købt den i 80'erne men havde nærmest ikke brugt den. Er dog ikke særligt imponeret over lydkvaliteten. Jeg har nogle nye dyre 180g velproduceret LP'er og det lyder ret støjet sammenlignet med spotify - som jo langt fra er lossless.

Så overvejer da også lidt at sælge den og købe en ny pladespiller da der jo nok er sket en del i løbet af den sidste 40 år :-)


Der er sket lidt i løbet af 40 år (jeg er for eksempel blevet 40 år ældre...) men i pladespillerverdenen er der ikke sket revolutioner.
Det er i høj grad præget af "magi" og "trosretninger", hvordan man får den bedste lyd.
Nå ja, og så tager man en superhård diamant og smider den ned i de ultrafine detaljer i vinylen. Diamanten vinder....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2020 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af osimum osimum skrev:

Hm ok så hvis jeg kunne finde en arm med SME fatning (hvad står SME egentlig for?) så ville jeg pludselig få langt flere muligheder for nye pick-up/headshell?

Iøvrigt, har fundet udad at den nuværende pickup er en Van den Hul type VDH-1 Moving Coil. Er det muligt at sige noget om kvaliteten/prisen af denne sammenlignet med fx: Ortofon Super OM 40?
.. manden bag...hedder Alistair Aickmann eller sådan og SME står for Small and Medium Equipment, højttaler mærket KEF, står fx Kent Electronic Factory.😊

Redigeret af javilha - 11-Juli-2020 kl. 19:38
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu