recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mesh6 netværk med flere end 3 enheder??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mesh6 netværk med flere end 3 enheder??

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 08:29
et godt bud kunne være unify udstyr.
Jeg var selv meget tæt på at købe det, men synes prisen var lidt for høj når det ikke engang understøtter nyeste standard.

Overvejer stadig en UDM hvis den kommer i en ny opdateret version.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hos mig virker LR enhederne rigtigt fint. Så om man vil have det ene eller det andet, afhænger af hvad man har brug for.


Klaus
LR er en mærkelig størrelse, det hjælper jo ikke meget at den "råber" højt når dine devices i den anden ende ikke kan råbe tilbage. Har man flere AP så det faktisk en god ide at skrue lidt ned, så dit device roamer bedre. 
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

et godt bud kunne være unify udstyr.
Jeg var selv meget tæt på at købe det, men synes prisen var lidt for høj når det ikke engang understøtter nyeste standard.

Overvejer stadig en UDM hvis den kommer i en ny opdateret version.


Der skulle gerne komme en UDM SE.
https://github.com/DavidSpek/UDM-SE/blob/master/UDM-SE%20Quick%20Start%20Guide.pdf

Den vil dog heller ikke understøtte WiFi 6, men WiFi 6 er endnu mere afhængig af line of site end 5 GHz, så det vil kræve AP i alle rum man gerne vil WiFi 6
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:



Den vil dog heller ikke understøtte WiFi 6, men WiFi 6 er endnu mere afhængig af line of site end 5 GHz, så det vil kræve AP i alle rum man gerne vil WiFi 6

Tja jeg har fået højere hastighed efter opgradering til wifi6, og nej har ikke fået flere AP med line off sight.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

LR er en mærkelig størrelse, det hjælper jo ikke meget at den "råber" højt når dine devices i den anden ende ikke kan råbe tilbage.

LR råber ikke højere, den sender med samme effekt som de andre accespoints.

LR har bedre antenner, det vil sige at forstærkningen der gør at den kan række længere, er gain i antenner, som virker på både på sendestyrken og det modtagne signal.


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

korrekt lyder som et router problem.
Den må ikke tabe forbindelsen på en kablet forbindelse.

Så er spørgsmålet, de 2 andre enheder har 3 porte: WAN, LAN1 og LAN2
skal netværksstikket i WAN eller LAN1, det sidder i LAN1 nu?
Tænnkte om det kunne være et problemet?
//Guldhammer
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

korrekt lyder som et router problem.
Den må ikke tabe forbindelsen på en kablet forbindelse.

Så er spørgsmålet, de 2 andre enheder har 3 porte: WAN, LAN1 og LAN2
skal netværksstikket i WAN eller LAN1, det sidder i LAN1 nu?
Tænnkte om det kunne være et problemet?
du må checke i manualen.
Det burde være ok i Lan porten.
Nogle producenter understøtter også wan porten, det giver så en ekstra lokal port på dit access punkt
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 16:31
Vi købte en pakke med tre TP-link Deco M4-enheder, som alle er kablet til routeren (én direkte og to via switches). Det er et gammelt hus på 160 m2, og vi har nu omkring 500/500 overtalt i huset uden nogen form for udfald.  

Det kostede under 1.000 kr.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 16:43
En anden ting er at hvis jeg downloader en fil fra mega.nz på wifi
så trækker den vores iptv ned, dvs vores iptv hakker grusomt, lige indtil jeg har downloadet filen.
mega.nz downloader somme tider med op til 7-8 MB/sek.
//Guldhammer
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

En anden ting er at hvis jeg downloader en fil fra mega.nz på wifi
så trækker den vores iptv ned, dvs vores iptv hakker grusomt, lige indtil jeg har downloadet filen.
mega.nz downloader somme tider med op til 7-8 MB/sek.
så må du jo definere noget qos på dit netværk, eller lade være med at downloade store filer mens du ser tv.

Redigeret af lahan - 14-April-2020 kl. 17:43
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

En anden ting er at hvis jeg downloader en fil fra mega.nz på wifi
så trækker den vores iptv ned, dvs vores iptv hakker grusomt, lige indtil jeg har downloadet filen.
mega.nz downloader somme tider med op til 7-8 MB/sek.
så må du jo definere noget qos på dit netværk, eller lade være med at downloade store filer mens du ser tv.

HVOR??
Der er i forvejen windows egen Qos Pakkeplanlægning installeret
//Guldhammer
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 21:32
På din router.

Som skrevet tidligere i denne tråd, så er det super let med USG. Selvom jeg aldrig havde prøvet det før, tog det 5-10 minutter og så var knægten begrænset i download.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

På din router.

Som skrevet tidligere i denne tråd, så er det super let med USG. Selvom jeg aldrig havde prøvet det før, tog det 5-10 minutter og så var knægten begrænset i download.

Klaus

Som beskrevet tidligere i dene tråd så er min router en HUAWEI Q2.

Skal ALDRIG eje en USG, den er død forvirrende at finde rundt i,
har ejet en i 48 timer, returnerede den da jeg måtte opgive at finde rundt i den.
//Guldhammer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu