recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T2 boks med PVR uden kodning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-T2 boks med PVR uden kodning

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
poe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2011
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T2 boks med PVR uden kodning
    Sendt: 14-April-2020 kl. 17:37
Ved nogen hvor man kan købe en DVB-T2 boks med PVR uden kodning af optagelser? Evt. i Tyskland?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 19:04
Hej.

Der er flere Dreambokse med DVB-T2, og de koder ikke optagelserne.

En af dem er en DVB-T2 boks som f.eks en Dreambox DM 525. Her er en anmeldelse:


Den kan købes hos Amazon.de til 105€ incl forsendelse. Her er et link:


Til den pris forventer jeg, at man selv skal gøre det, som der står i Digitalt.tv linket:

Qoute: 'Google gav os via et tysk forum følgende kommando, som skal sendes til boksen via Telnet:'

Andre Dreambokse formaterer hardiskene i ext4, Det forventer jeg også for DM 525. Ext4 kan læses på alle Windows PC'er ved at bruge programmet Ext2Fsd-0.69

Hilsen Carsten.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 10:39
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Flemming

Hej.

Hvor mange af dem tror du er 'DVB-T2 boks med PVR uden kodning.'

Som er overskriften i denne tråd.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 15-April-2020 kl. 12:27
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 15:16
90 procent. måske flere.

Flemming 


Redigeret af fltk - 15-April-2020 kl. 15:19
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af poe poe skrev:

Ved nogen hvor man kan købe en DVB-T2 boks med PVR uden kodning af optagelser? Evt. i Tyskland?
Jeg har selv valgt en VU+ boks hos HM-SAT, men øvrige bokse, der understøtter Enigma2 (linux-fw) har en god understøttelse (fw updateres løbende!). Der er mange tilpasningsmuligheder, som dog også betyder, at man skal sætte lidt tid af til opsætningen, hvis man vil udnytte bare lidt af potentialet.

Hvis du også forventer, at kunne optage fra Boxer-kanaler, så bemærk, at Boxer som udgangspunkt anvender CI+, men at det har være slået fra i flere år. Hvis Boxer slår CI+ til igen, skal boxen understøtte CI+ - og så har du formentlig en større udfordring med at finde en relevant box...


Redigeret af miri - 15-April-2020 kl. 17:08
miri
Til top
poe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2011
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 17:23
Hej ...

Tak for svarene.

Carstens forslag (Dreambox DM 525) lyder godt. Den vil jeg prøve.  Så må jeg se om jeg kan få sendt de nødvendige besværgelser til boksen for at få den til at optage. Er det generelt sådan at Dreambox'e ikke koder optagelser?

Flemming: Kan du eventuelt udpage de ca. 90% som er uden kodning? Jeg kan ikke finde noget om det på siden.

Miri foreslår en VU+ boks. Optager alle VU+ bokse ukodet? Eller skal man have nogle bestemte modeller?

I øvrigt glemte jeg at sige at jeg kun er interesseret i FTA kanaler.

Mvh. poe

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 17:41
Langt de fleste bokse optager ukodet, incl. alle Enigma2 bokse, herunder Dreamboxe og alle VU+ bokse. For øvrige bokse som jeg har linket til kan du tjekke producentens hjemmeside.

Flemming


Redigeret af fltk - 15-April-2020 kl. 17:43
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
poe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2011
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 14:51
Hej Flemming ...

Du skriver: "For øvrige bokse som jeg har linket til kan du tjekke producentens hjemmeside."

Der står ikke noget. Et enkelt link ville være en stor hjælp.

Mvh. poe

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 15:52
Her er et enkelt link, til Xoro's hjemmeside. Særdeles billige, men stabile modtagere. Og de optager ukrypteret. https://www.xoro.de/produkte/receiver/antennenceiver-dvb-tt2/
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
poe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2011
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 19:22
Hej alle …

 Jeg har nu købt denne boks:

https://www.conradelektronik.dk/p/xoro-hrt-8772-hdd-dvb-c-dvb-t2-kombo-receiver-antal-tunere-2-2114980?gclid=EAIaIQobChMI3572hbzt6AIVh6QYCh3jpQFREAQYASABEgJbmfD_BwE&gclsrc=aw.ds&vat=true

(en Xoro HRT 8772 HDD fra conradelektronik.dk, kr. 550).

Den virker perfekt og fjernbetjeningen er god.

Optagelser kan afspilles på PC (Windows 10, VLC) uden problemer, med både ”almindelige” undertekster og tunghøreundertekster for både danske og svenske optagelser.

Afspilning på mit Samsung tv (55”, 2016) går også fint. Her kan jeg bare ikke få vist tunghøreundertekster.

Det eneste der er lidt irriterende er den måde optagelserne bliver gemt på. De gemmes i en mappe med navnet PVR og her ligger de i en undermappe med navnet REC, hvor de (mapperne med optagelserne) er navngivet 0001, 0002, … Dvs. man kan ikke umiddelbart se navnet på optagelsen. I hver mappe ligger er fil med navnet RECInfo.txt. På trods af ”efternavnet” (.txt) er den binær, men man kan dog se optagelsens titel og beskrivelse.

På et senere tidspunkt vil jeg se nærmere på Dreambox og/eller VU+.

Tak for hjælpen. Info om andre bokse, som ikke koder optagelser, er stadig velkomne.

Hilsen poe

 

 

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 11:48
Jeg købte i marts denne søster model, uden plads til intern HDD - men med 2 USB connectors:

Min købspris incl. forsendelse på det tidspunkt EUR 60,88 KURS 747,83 - DKK 459,83

Har ikke brugt den ret meget, der var ged i EPG optagelser. Confused
Fandt så i går at der findes SW update fra V32 til V40:

Og Time Zone skal åbenbart IKKE stå til AUTO, har nu sat den til +2 timer (sommertid)
Så nu krydser jeg fingre for det virker. LOL


Redigeret af JørgenT - 26-April-2020 kl. 11:49
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu