recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology DS509+ vs Synology DS213+??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology DS509+ vs Synology DS213+??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology DS509+ vs Synology DS213+??
    Sendt: 15-April-2020 kl. 12:47
Hej, først jeg kunne ikke finde en passende kategori.

Jeg er blevet tilbudt en Synology DS509+ og jeg har i forvejen en DS213+
som kun er Filserver, og nu er mit spørgsmål så,
er en DS509+ lige så god som en DS213+ til Filserver?
//Guldhammer
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 14:09
Eneste forskel er vel hastigheden. Nyere modeller er vist blevet en hel del hurtigere.
Men her burde du kunne google dig til hastigheder. Men du risikere at den er langsommere.
Jeg skiftede fra en 409+ til en 410, og hastigheden fik et løft ifm. overførsler af film fra computer til NAS

Edit :
509+ :  55+ MB/Sec RAID 5 Read, 39+ MB/Sec RAID 5 Write
213+ :  110.36 MB/sec Reading, 84.31 MB/sec Writing




Redigeret af kim.t - 15-April-2020 kl. 14:20
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Eneste forskel er vel hastigheden. Nyere modeller er vist blevet en hel del hurtigere.
Men her burde du kunne google dig til hastigheder. Men du risikere at den er langsommere.
Jeg skiftede fra en 409+ til en 410, og hastigheden fik et løft ifm. overførsler af film fra computer til NAS

Edit :
509+ :  55+ MB/Sec RAID 5 Read, 39+ MB/Sec RAID 5 Write
213+ :  110.36 MB/sec Reading, 84.31 MB/sec Writing



Kommer man til at udnytte de 55+ MB/Sec på et Gigabit netværk (hvor næppe alt er Gigabit)??
//Guldhammer
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 15:55
Måske ikke. Se det bare som om at du får halveret din nuværende hastighed ved filoverførsler.
Når jeg rippede film var der da en væsentlig forskel om det var under 1GB/min. eller om det var over 2GB/min.
Så det kommer an på hvordan du bruger den.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 18:29
Du skal være opmærksom på at den nyeste version af DSM den kan køre, er 4.2, hvor DS213+ kan køre det nyeste 6.2.3

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 19:26
det kommer nok an på. Kan du få den gratis og kan nøjes med hastigheden og har brug for mere plads er det vel ok. Husk det er en 10 år gammel kasse og kan have begrænset levetid. Og ja så opdateres den ikke så ville ikke gøre den offentlig tilgængelig.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Du skal være opmærksom på at den nyeste version af DSM den kan køre, er 4.2, hvor DS213+ kan køre det nyeste 6.2.3


Det gør ikke noget, da den kun skal køre filserver internt.
//Guldhammer
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Du skal være opmærksom på at den nyeste version af DSM den kan køre, er 4.2, hvor DS213+ kan køre det nyeste 6.2.3


Det gør ikke noget, da den kun skal køre filserver internt.


Det var måske smartere og investere i noget der ikke forældet MANGE versioner allerede?
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2020 kl. 08:58
Den skal godt nok være billig. Synkronisering af et raid 5 må være håbløst. En aflagt pc med Xpenology ville være at foretrække. 

Min giver nemt over 100MBs over gigabit LAN


Redigeret af Snippermanden - 17-April-2020 kl. 09:15
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu