recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD drev fra PC til MAC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HD drev fra PC til MAC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6621
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HD drev fra PC til MAC
    Sendt: 15-April-2020 kl. 20:02
Jeg bruger et program fra Paragon for at skrive til NTFS disk fra Mac.

Hvis du har plads til at kopiere, kan du formatere diskene som ExFAT fra Mac’en, så kan både Mac og Windows skrive på dem.

Mac kan læse Windows diske uanset format.


Redigeret af Brixen - 15-April-2020 kl. 20:03
Venlig hilsen
KB
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 18:27
Hvis apple stadig supporter det i f.eks. Mojave / Catalina så var der denne mulighed tidligere.

Apple har noget der hedder experimental ntfs write support, her kan du slå skrive support for ntfs til via terminalen m.m., det var faktisk en del af et emne i forbindelse end en tidligere Mac certificering.

Jeg har dog ikke selv den store erfaring lige med denne funktion, så jeg ville være lidt forsigtig og søge noget mere specifikt viden om funktion på google.



Redigeret af Potter - 15-April-2020 kl. 18:33
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 17:38
Hvilket filsystem bruger den PC. 
Hvis det er NTFS kan en Mac læse dem, men ikke skrive på disken.
Hvis der skal skrives på disken skal filsystemet ændres eller der skal bruges en tredjeparts program.
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 15:00
Hej

Så har jeg brug for lidt hjælp igen til at opklare et spørgsmål.

Jeg tænker jo at købe en MAC. Har i dag en par interne HD-drev som sidder i min PC. 
Disse indeholder jo som udgangspunkt kun filer som musik, billeder, PDF osv.

Hvordan kan de lettest tilsluttes til min MAC og kan jeg overhovedet se filerne når du de kommer fra en PC.

Hilsen
Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu