recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Huawei B2368 router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Huawei B2368 router

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Huawei B2368 router
    Sendt: 15-April-2020 kl. 19:42
Vi skal til, at have noget bredbånd til vores kolonihave igen. Jeg har så set på denne fra 3. Jeg ville så høre, om der er nogen, som ved, om denne router kan bruges med andre udbydere, eller om den er låst til 3? Antennen er jo en der købes, så den burde vel kunne bruges af andre? Der er nemlig ret dårlig dækning i vores område derude. 


Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 12:52
Er der ikke nogen, som kender noget til dette?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 13:33
Jeg havde en router fra huawei. Den købte jeg hos Oister der er ejet af 3. Den var ikke låst og kunne bruges med andre teleselskaber. Tror ikke 3 låser deres routere.

Hvordan er dækningen hvor router skal bruges? Lav evt en speedtest på en smartphone. De fleste steder er det nok med routers egen antenne.

I mit sommerhus på Lolland kører jeg med en TP link router. Den nærmeste mast ligger langt væk. Så jeg har monteret denne antenne på samme beslag som tv antennen. Den skal rettes mod masten.



Du kan se hvor de nærmeste master ligger og hvilket selskab der bruger dem på mastedatabasen. 




Redigeret af Mufti - 16-April-2020 kl. 13:35
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 15:43
sætter man så bare et kort i, og så skulle det kunne køre? I forhold til dit fra Oister? 
Dækningen derude, er helt til hest. Jeg snakkede med en fra 3, som sagde, at der skulle være en stor chance med denne antenne/router. 
Jeg har haft prøvet, at finde rundt i det med mastedatabasen, men det kører elendigt på iPad.



Redigeret af Flemming Larsen - 17-April-2020 kl. 10:38
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2020 kl. 06:39
Et kig på mastedatabasen basen viser at du ligger ret centralt. Der er lige langt til alle master. 😉

Jeg har prøvet at se om man kan købe 3 routeren andre steder.

Det kan man ikke.

Er der en grund til at du ikke vil have 3?

Det virker som en fin løsning.

Når bindingsperioden er overstået kan du evt skifte til en anden udbyder.

Jeg fandt dette sæt, som muligvis kunne have din interesse. Antennen er retningsbestemt, så den skal pege mod masten. Hvis der i forvejen er tv antenne kan den monteres på samme beslag eller mast. Ellers må du montere et beslag.







Redigeret af Mufti - 17-April-2020 kl. 08:57
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2020 kl. 10:38
Nej, man kan ikke købe den andre steder. Den eneste grund, at jeg bestiller hos 3, er at de har denne antenne. Jeg har prøvet de fleste andre, også den du linker til. Det er også irriterende, at der ikke er nogen master tættere på. 

Ved du, om hvis jeg sætter mit simkort til mobilen, kan bruge/tjekke om den kan bruges på TDC netværket?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2020 kl. 11:04
Du skriver at du har prøvet andre antenner.

Betyder det at du har et modem i forvejen?
Hvilke antenner har du prøvet med?
Hvor langt har du til nærmeste mast?
Hvis du har prøvet med mange andre, hvorfor skulle der så virke med den nye modem/antenne kombi?

Kig på Poynting LPDA-A0092, eller lignende antenner med massivt passiv gain, i stedet for dem med smart udseende.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2020 kl. 11:25
Jeg har ikke noget modem.
Uh, jeg kender ikke de forskellige antenner. Det er de fleste, som følger med, når der oprettes et abonnement. Der er jo heldigvis fortrydelsesret på de, så der er sendt en del frem og tilbage.
Jeg håber bare, at det virker med denne, da jeg har snakket med flere, som siger at den skulle være ret god. Og hvis den ikke virkede godt med 3, så kunne jeg prøve med anden udbyder, inden jeg sendte den retur.
Den antenne har jeg ikke prøvet.

Vi har kolo herude.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2020 kl. 13:54
Hvis du er TDC kunde, har du knapt 3 km til den mast der står ude ved golfklubben og motorring 4.

Hvad har du af hastighed på din mobiltelefon?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2020 kl. 14:47
Er TDC/Yousee kunde på mobil. Hastigheden på min mobil ligger på max 2GB, når jeg er oppe på taget. Der er andre, som slet ikke får noget signal overhovedet. Det er helt skævt der ude.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2020 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Er TDC/Yousee kunde på mobil. Hastigheden på min mobil ligger på max 2GB, når jeg er oppe på taget. Der er andre, som slet ikke får noget signal overhovedet. Det er helt skævt der ude.
I så fald lille jeg selv gå efter noget retningsbestemt antenne, den du linker til er jo rundstrålende, og dermed med lavere passiv egenforstærkning.

Et lidt frækt forslag: Find en gammel TV parabol og monter mobilos i LNB beslag (i brændpnkt) og se hvad du så kan opnå af hastighed oppe på taget. Wink



Redigeret af JørgenT - 17-April-2020 kl. 15:02
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2020 kl. 15:07
Hvad med Telia/Telenor?

De har en mast på Råbrovej 25 lige nord for Ledøje. Der har du "kun" 2 km over men stadig høje træer.

Mit bud er at du skal have fat i en (to) stor antenne(r) med masser af gain og så ellers godt op i vejret.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu