recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Huawei B2368 router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Huawei B2368 router

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg aner ikke, hvor jeg skal finde det henne.

Hej.

For mange år siden brugte jeg er Huawei USB 3G moden. Der satte man APN Op inde i setup. Vist nok i network settings.

Senere brugte jeg en 3G Router fra level1. Der forbandt man sig til en af router'ens udgange med en PC. Og inde i Setup kunne man sætte APN.

Hilsen Carsten.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg aner ikke, hvor jeg skal finde det henne.

Hej.

For mange år siden brugte jeg er Huawei USB 3G moden. Der satte man APN Op inde i setup. Vist nok i network settings.

Senere brugte jeg en 3G Router fra level1. Der forbandt man sig til en af router'ens udgange med en PC. Og inde i Setup kunne man sætte APN.

Hilsen Carsten.

Ok, så man skal måske ind i en PC. Så må jeg se, om jeg kan låne sådan en, hvis det ikke sker automatisk. Vi er på rent iPad i hjemmet.


Redigeret af Flemming Larsen - 28-April-2020 kl. 19:34
Mvh
Flemming Larsen
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 19:49

Hej.

Mon det ikke virker i en Browser på en iPad også?
Man starter ved at skrive Routerens IP Adresse i Browserens søgefelt.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 28-April-2020 kl. 19:49
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 19:54
Hej.

Quote:: 'Du finder login oplysningerne for at logge ind på denne side på den fysiske vejledning der følger med i kassen.
Login oplysningerne på bagsiden af din router er ikke et administrator login.
Du skal bruge et administrator login for at indstille din router.
Administrator loginet findes på den fysiske vejledning.

Åbn din browser.
I menulinjen, indsæt http://192.168.1.1 og tryk enter.
Indtast dine loginoplysninger og vælg Login.'


Hilsen Carsten.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Quote:: 'Du finder login oplysningerne for at logge ind på denne side på den fysiske vejledning der følger med i kassen.
Login oplysningerne på bagsiden af din router er ikke et administrator login.
Du skal bruge et administrator login for at indstille din router.
Administrator loginet findes på den fysiske vejledning.

Åbn din browser.
I menulinjen, indsæt http://192.168.1.1 og tryk enter.
Indtast dine loginoplysninger og vælg Login.'


Hilsen Carsten.


Hold da op, det er da service. Jeg har lagt et bogmærke på min browser, og vil kigge på det, når vi kommer i kolonihaven i weekenden. Vejledningen ligger derude. Tusind tak for din hjælp.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hifiigen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Maj-2015
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hifiigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2021 kl. 11:09
Sagen er nok løst nu, men jeg kan måske bidrage idet jeg har lige købt en sådan fætter brugt, og i den sad et 3 SIM-kort, som jeg skiftede ud med mit nyindkøbte EESY-kort abonnement. Kortet skulle forinden aktiveres i en mobil, og SIM-kort koden ændres til "ingen kode", da man ikke kan taste noget i routeren.

Med et kabel fra routeren til en PC, (ligner et telefonkabel) med det omtalte link, kunne jeg ændre både navn på access pointet (navnet på Wi-Fi'en) og koden. Man behøver ikke ændre disse 2 ting - navn og kode er anført på labelen der sidder på routeren. Husk der er 2 frekvenser - begge skal ændres. Det er en god ide at downloade Quick-guide og evt. den omfattende manual fra Huawei.

Mit var ikke låst til 3, og snart sættes antennen og routeren op i sommerhuset, som ligge bag en bakke (= dårlig dækning) 
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2021 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Hifiigen Hifiigen skrev:

Sagen er nok løst nu, men jeg kan måske bidrage idet jeg har lige købt en sådan fætter brugt, og i den sad et 3 SIM-kort, som jeg skiftede ud med mit nyindkøbte EESY-kort abonnement. Kortet skulle forinden aktiveres i en mobil, og SIM-kort koden ændres til "ingen kode", da man ikke kan taste noget i routeren.

Med et kabel fra routeren til en PC, (ligner et telefonkabel) med det omtalte link, kunne jeg ændre både navn på access pointet (navnet på Wi-Fi'en) og koden. Man behøver ikke ændre disse 2 ting - navn og kode er anført på labelen der sidder på routeren. Husk der er 2 frekvenser - begge skal ændres. Det er en god ide at downloade Quick-guide og evt. den omfattende manual fra Huawei.

Mit var ikke låst til 3, og snart sættes antennen og routeren op i sommerhuset, som ligge bag en bakke (= dårlig dækning) 
Hej.
Tak for dit svar.
Jeg har faktisk først fundet helt ud af det i April. Jeg havde jo binding på sidste år. Vi har vores mobilabonnementer hos Yousee, så fik et datadelingskort og prøvede det. Det virkede så også helt fint. Der stod stadig 3 under Wifi. Men virkede. Problemet var så, at vi har elendig dækning fra Yousee på vores grund, så hastigheden lå på 1-3 mbit. Så det kunne ikke bruges. Så jeg gik tilbage til 3. Men denne gang uden binding. Og til 230kr, så overlever vi.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2021 kl. 18:01
Jeg har ikke selv nogle erfaringer med antennen, men husker den fra nogle af RepairGuyDk's videoer og han var ikke imponeret. 

https://www.youtube.com/watch?v=xBRw92jDHRI

Han endte med at købe et 5G fra Telmore istedet. 


Redigeret af hedberg - 17-Maj-2021 kl. 18:02
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2021 kl. 18:29
5G er slet ikke en mulighed. Vi ligger i et lille hul. Men 3 er faktisk helt ok. Så der bliver vi indtil videre.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hifiigen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Maj-2015
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hifiigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2021 kl. 18:37
Denne test kommer til et andet resultat end den ovenfor: 
Som der skrives i testen, så skulle der eksperimenteres noget med den bedste placering, men da den blev fundet var ydelsen rigtig god. Sådan eksperiment gjorde RepairGuy.dk vist ikke.
Til top
Hifiigen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Maj-2015
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hifiigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2021 kl. 08:36
Så har jeg sat antenne/WiFi anlægget op, og får 40 Gbit download og 20 Gbit upload, via tilslutning til Yousee på et sted, hvor min iPhone med Telia-abonnement næsten ikke får data ind.

Og jeg har endnu ikkeleget med optimal placering af antennen. Jeg mener derfor, at den omtalte kritiske test ikke er dækkende for apparatet, men må være udført et uheldigt sted.  
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2021 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

5G er slet ikke en mulighed. Vi ligger i et lille hul. Men 3 er faktisk helt ok. Så der bliver vi indtil videre.


Hej Flemming, lang tid siden, jeg håber at alt er godt :-) 

Lige et lille hint: Oister brug 3's netværk, så måske skulle du kigge på deres priser på dataforbindelser, selv om jeg ikke kender din pris Wink

Jeg har lige nappet denne pakke til campingferien her til sommer og jvf. Oister's sælger, så kan abonnementet sættes på pause i deres app. (Jeg tænker at man betaler for 1 måned af gangen.)
https://www.oister.dk/internet/oister-wifi/

Du kan jo vælge at sælge routeren, kan se de står til 5-800 KR. på DBA, så 400 kr, så har du været sød :-)


Redigeret af clausols1 - 10-Juni-2021 kl. 13:39
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu