recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4k Blu Ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4k Blu Ray

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4k Blu Ray
    Sendt: 19-April-2020 kl. 15:43
Hejsa
Jeg har tænkt mig at anskaffe nogle 4k BD disc'e. 
Jeg har ikke en afspiller til mit OLED. Jeg plejer at rippe film fra fysiske formater på mit eksterne Samsung SE-506 CB BD drev til laptop og så stream fra min NAS.
Nu er mit spørgsmål så: er der forskel på alm BD og 4k BD i den henseende? Eller vil drevet bare æde det og så er det mere ripper og afspiller, den hænger på? Eller er det også et fysisk format? 
Håber, I forstår. 

På forhånd tak 
//Martin
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2020 kl. 16:08
Der er forskel, du skal have en UHD DB drev, men  inden du kaster dig ud i det, så er det en god ide at læse om hvilke drev der kan bruges til at rippe med

En god start ville være at kigge på følgende sider først

Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2020 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Der er forskel, du skal have en UHD DB drev, men  inden du kaster dig ud i det, så er det en god ide at læse om hvilke drev der kan bruges til at rippe med

En god start ville være at kigge på følgende sider først

Super. 
Takker Smile
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 11:45
Hvilken løsning/software påtænker du at bruge til afspilning? Husk at vær opmærksom på særligt HDR-delen, der kan give udfordringer.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvilken løsning/software påtænker du at bruge til afspilning? Husk at vær opmærksom på særligt HDR-delen, der kan give udfordringer.

Hej.

Jeg ved ikke hvilket mærke TV trådstarter har. 

Men SmartShare er LG's program til at afspille videoer over en DLNA forbindelse mellem PC og et LG TV.

Jeg har lige prøvet at afspille 'TravelXP 4K HDR HLG Demo' og vores LG OLED TV viser kortvarigt i øverste højre hjørne, at det er 'HLG HDR'

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 20-April-2020 kl. 13:48
Til top
McClane Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McClane Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 13:43
Det er ikke nødvendigt med et UHD bluray drev hvis du bare skal rippe filmene. Så kan du nøjes med et UHD friendly Blu-rays drev. Læs mere her:

Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af McClane McClane skrev:

Det er ikke nødvendigt med et UHD bluray drev hvis du bare skal rippe filmene. Så kan du nøjes med et UHD friendly Blu-rays drev. Læs mere her:



Det har du ret i, derfor jeg postede link til de 2 sider, specielt fordi jeg ikke ved hvor nemt det er pt at købe et "friendly" drev
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

specielt fordi jeg ikke ved hvor nemt det er pt at købe et "friendly" drev

Hej.

Jeg ved IKKE om det er måden at gøre det på. Men en søgning på ebay viser at man fra England kan købe enten et LG-BH16NS55 ellers et LG-WH16NS40, men med WH16NS60 FW v1.00DE, 4K, UltraHD, UHD Friendly! MakeMKV & DVDfab (Reads Fast, No Sleep Bug) til GBP 99.99 ca. DKK 856.50 + GBP 21.65 ca. DKK 185.45 i porto.

Her er to links:



Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 20-April-2020 kl. 15:31
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 16:52
Damn de er steget meget i pris, har selv en LG-BH16NS55 og en Asus BC-12D2HT
De kostede kun omkring en 500 pr stk da jeg købte dem hos dansk forhandler
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu