recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medieafspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Medieafspiller

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  du har glemt at Shield tv klare det fint, og fint med 4k 1:1 Rip. Computer er forældet til dette formål


Hej.

Jeg kender ikke noget til NVIDIA Shield TV PRO 2019, men jeg ser at der er en privat person i Tyskland der ønsker at sælge en til EUR 599,- 

Men jeg kan ikke forestille mig, at du ønsker at jeg skal vise et link her?

Hilsen Carsten.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  du har glemt at Shield tv klare det fint, og fint med 4k 1:1 Rip. Computer er forældet til dette formål



Hej.

Jeg kender ikke noget til NVIDIA Shield TV PRO 2019, men jeg ser at der er en privat person i Tyskland der ønsker at sælge en til EUR 599,- 

Men jeg kan ikke forestille mig, at du ønsker at jeg skal vise et link her?

Hilsen Carsten.
jeg kan ikke tysk så det gør lige meget. Men jeg ved Shield kan klare de ting op ønsker uden problemer og Android tv har en skide nem brugerflade. Prøv dog og tjek videoer om den. Når det kommer til egne rips, bliver den kåret alle steder som bedste streamings device endda for næsen af HTPC. For den har alle goder som en PC. Den har bare en brugerflade egnet til stue og hjemmebiograf. Prøv at sætte dig ind i Android tv systemet i stedet for at rakke noget ned du aldrig har prøvet.

Redigeret af T-Duck - 20-April-2020 kl. 18:29
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 18:20
600 € for en Shield Pro, så er den dælme også godt betalt
Herhjemme koster de omkring 1900, kan se komplett.dk aælger den til 1899 og forventer at få 57 på lager den 24 April
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  du har glemt at Shield tv klare det fint, og fint med 4k 1:1 Rip. Computer er forældet til dette formål



Hej.

Jeg kender ikke noget til NVIDIA Shield TV PRO 2019, men jeg ser at der er en privat person i Tyskland der ønsker at sælge en til EUR 599,- 

Men jeg kan ikke forestille mig, at du ønsker at jeg skal vise et link her?

Hilsen Carsten.
og hvis man har android mobil eller Google home på sin iPhone. Så tager det maks to minutter så er Shield tv eller mi box sat op, med netværk Google konto. Så man klar til bruge dem
Til top
Tuvalu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-April-2020
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tuvalu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 18:29
Jeg bor i en mindre lejlighed og jeg vil ikke have min PC til at drøne løs, bare fordi jeg vil se en film.

Derfor er div. medie servere også vildt overkill.

Jeg har fået en bekendt til at teste en af mine film på en "MINIX" boks og det gik slet ikke. Jeg havde ellers overvejet den nye boks derfra, MINIX U22-XJ, men den er nu ude af billedet. Efter at den havde hakket sig igennem de første to minutter, gik filmen simpelhen i stå, frøs. Det var ikke et rip, men en gammel sort/hvid film, der kom direkte fra en blu-ray skive. Bitrate 25mb/s.

Hvad er det, som min 9 år gamle ASUS boks uden CPU, KODI, Android eller noget andet kunne, men som de nyere bokse ikke kan? Ved nogen det? Hvad havde ASUS'en, der gjorde den så brugbar, som den var? Den havde ikke engang USB3.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

Jeg bor i en mindre lejlighed og jeg vil ikke have min PC til at drøne løs, bare fordi jeg vil se en film.

Derfor er div. medie servere også vildt overkill.

Jeg har fået en bekendt til at teste en af mine film på en "MINIX" boks og det gik slet ikke. Jeg havde ellers overvejet den nye boks derfra, MINIX U22-XJ, men den er nu ude af billedet. Efter at den havde hakket sig igennem de første to minutter, gik filmen simpelhen i stå, frøs. Det var ikke et rip, men en gammel sort/hvid film, der kom direkte fra en blu-ray skive. Bitrate 25mb/s.

Hvad er det, som min 9 år gamle ASUS boks uden CPU, KODI, Android eller noget andet kunne, men som de nyere bokse ikke kan? Ved nogen det? Hvad havde ASUS'en, der gjorde den så brugbar, som den var? Den havde ikke engang USB3.
nu skal du prøve at forstå der er forskel på en Android boks og en Android tv boks. Det er to forskellige styresystemer. Android tv er bygget til afspilning af både streaming og afspilning via HDD. Det er en simple Android boks ikke. Da den kun kører med mobil udgaven af Android. En Android tv boks alá Shield tv eller mi box er med Android tv og er skabt til streaming, hvor på Shield tv pro2019 model og de tidligere Shield tv 2015 og 2017 model kan man sætte HDD til, og afspille der fra. Man kan sågar med de gamle modeller og den nye pro udgave satte plexserver op i shielden da serveren er preinstalleret. Og det fortæller lidt om dens evner. Og den minix du snakker om, er med alm mobil udgave af Android og mangler nok også licenser til forskellige codecs.

Redigeret af T-Duck - 20-April-2020 kl. 18:40
Til top
Tuvalu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-April-2020
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tuvalu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 18:51
Jeg har "prøvet" at forstå! Tak! Underlig formulering.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

Jeg har "prøvet" at forstå! Tak! Underlig formulering.
jeg beklager formuleringen. Men det er sådan det er mellem Android bokse og Android tv. Men hvis jeg var dig ville jeg bestille en Shield pro, hos fx komplett. For de kan det du ønsker og mere til
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 19:12
Jeg har en Shield Tv (2015) efter ualmindelig mange andre underlige bokse, har aldrig fortrudt
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jeg beklager formuleringen. Men det er sådan det er mellem Android bokse og Android tv. Men hvis jeg var dig ville jeg bestille en Shield pro, hos fx komplett. For de kan det du ønsker og mere til


Kan den også 25Mb/s film?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jeg beklager formuleringen. Men det er sådan det er mellem Android bokse og Android tv. Men hvis jeg var dig ville jeg bestille en Shield pro, hos fx komplett. For de kan det du ønsker og mere til


Kan den også 25Mb/s film?


Klaus
jeps Det kan den. Jeg har ikke 4k rips. Men både løvernes konge og ringenes herre på bluray ligger på mellem 32 og 39 Mbit/s og det kører uden problemer
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Tuvalu Tuvalu skrev:

  Hvad er det, som min 9 år gamle ASUS boks uden CPU, KODI, Android eller noget andet kunne, men som de nyere bokse ikke kan? Ved nogen det? Hvad havde ASUS'en, der gjorde den så brugbar, som den var? Den havde ikke engang USB3.

Hej.

Jeg mener at problemet med at afspille en Bitrate  på 25mb/s har noget at gøre med den måde, vi forbinder vores ting med hinanden.

Lad os starte med TV'et. Hvis det har en 100 MBit interface, så kan vi max sende 12,5 MByte/sec ind i det.

Quote: 'In a nutshell, HDMI 2.0 is designed to handle more bandwidth than HDMI 1.4. Both can deliver 4K video, but HDMI 2.0 can transfer up to 18Gbps whereas HDMI 1.4 can only transfer up to 10.2Gbps. 
That extra bandwidth allows HDMI 2.0 to deliver a few extras that might have seemed unnecessary just a few years ago.'

Fra: 'primex.com › hdmi-14-versus-20' den 16. sep 2019.

Mange Android bokse med HDMI udgange er bygget til at kunne streame til et TV. Hvis de kun har et 100 MBit interface ( 12,5 MByte/sec ) er der ingen grund til at vælge en Grafikchip, der kan decode video filer med højere Bitrate.

Her er en anmeldelse af en Top Android Boks fra januar 2019. Her har anmelderen gjort sig den ulejlighed at beskrive, hvordan boksen afspiller nogle mere eller mindre kendte videofiler:


Og til sidst QUOTE: ' MAX BITRATE
Jellyfish – HVEC 10bit – Main 10@L6.1@High – 4K@30fps – Test up to 400 Mbps Resultat 100 Mbps = 12,5 MB/s'


Som jeg tidligere skrev kender jeg ikke NVIDIA Shield TV PRO 2019, men her er en anmeldelse af NVIDIA Shield TV 2019 UDEN Pro:


Quote: 'Max. Bitrate 100 Mbps = 12,5 MB/s.'

Der er sikkert nogle, der kan oplyse om resultatet lyder bekendt?

Hilsen Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu