recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medieafspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Medieafspiller

 Besvar Besvar Side  <1 56789>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg er nu mere nysgerrig efter hvor man kan købe en BluRay. Elgiganten og Power sælger dem ikke mere.
Er man virkelig pisket til at søge efter dem på nettet, hvor man sjældent kan finde dem med dansk tekst eller tale
Hold da kæft hvor jeg savner Blockbusters fysiske forretninger
 

Jeg synes også det er blevet sværere. I går ville jeg købe den nye Star Wars 9. På Elgigantens hjemmeside stod der levering koster fra 99 kr.
Så blev den købt på Amazon uk. Det ser ud som om det er samme UHD + BD med kun danske tekster på BD. 
Venlig hilsen
KB
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Ænz Ænz skrev:

Til afspilning af film lokalt/netværk. Hvad er argumentet for at købe den dyrere Shield, fremfor Vero 4K+?

Hej.

En hurtig søgning med Google viser at Vero 4K+ er en Lokalt Solgt Boks, der kører KODI under Linux.
I deres blog skriver de bl.a. at de fik KODI 18.6 adskillige uger senere end Android. Her er et link:


Om man skal vælge Android eller Linux kommer bl.a. an på, om man kun ønsker at køre en forsinket version af KODI, eller man også ønsker at kunne køre andre af de millioner af Apps, der findes i Google Play Store.

Hvis man kun kigger på prisen, har jeg tilligere linket til en X96 Max Plus, også med Gigabit Netværk og
til kun US $29.50 svarende til DKK 203.18 


Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 24-April-2020 kl. 14:06
Til top
Ænz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2011
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ænz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 14:44
OSMC på Vero bliver opdateret lidt senere end den officielle kodi. Fordi den bliver testet lidt mere. Hvis man vil, kan man jo køre betaerne. Der er sjældent den store relevans i absolut at køre den nyeste version til afspilning af film. Vero 4K+ blev solgt med garanteret opdateringer i 5 år.
Kodi på android kan ikke skifte colorspace, framerate, opløsning, SDR/HDR som det virker linux/OSMC. Alt samtidig med bitstreaming af lyden. Det er uanset pris/producent af android enheden.
Der er selvfølgelig ikke adgang til Google Play Store fra andet end android.
Trådstarter efterspurgte kun afspilning af film lokalt/netvæk. Ingen streamingtjenester.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Ænz Ænz skrev:

Til afspilning af film lokalt/netværk. Hvad er argumentet for at købe den dyrere Shield, fremfor Vero 4K+?
shielden er kraftigere, og der er usb 3 i Shield og ikke usb 2. Hvilken er vigtigt for strøm til HDD og overførselshastighed. Jeg ville aldrig gå ned på hastighed når vi snakker film og den høje bitrate
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg er nu mere nysgerrig efter hvor man kan købe en BluRay. Elgiganten og Power sælger dem ikke mere.
Er man virkelig pisket til at søge efter dem på nettet, hvor man sjældent kan finde dem med dansk tekst eller tale
Hold da kæft hvor jeg savner Blockbusters fysiske forretninger
 


Jeg synes også det er blevet sværere. I går ville jeg købe den nye Star Wars 9. På Elgigantens hjemmeside stod der levering koster fra 99 kr.
Så blev den købt på Amazon uk. Det ser ud som om det er samme UHD + BD med kun danske tekster på BD. 
men der var også dvdoo og Cdon.com
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Ænz Ænz skrev:

OSMC på Vero bliver opdateret lidt senere end den officielle kodi. Fordi den bliver testet lidt mere. Hvis man vil, kan man jo køre betaerne. Der er sjældent den store relevans i absolut at køre den nyeste version til afspilning af film. Vero 4K+ blev solgt med garanteret opdateringer i 5 år.
Kodi på android kan ikke skifte colorspace, framerate, opløsning, SDR/HDR som det virker linux/OSMC. Alt samtidig med bitstreaming af lyden. Det er uanset pris/producent af android enheden.
Der er selvfølgelig ikke adgang til Google Play Store fra andet end android.
Trådstarter efterspurgte kun afspilning af film lokalt/netvæk. Ingen streamingtjenester.
automatisk colorspace og frames rate virke som på en hver anden PC med kodi. Og indstilles samme. Sted i kodi om det er på Linux, Windows eller Shield. Og nej Shield kører ikke Android men Android tv.

Redigeret af T-Duck - 24-April-2020 kl. 15:27
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 15:43
Jeg må sige, at jeg har fået lidt blod på tanden efter at have fulgt denne tråd. Jeg søger ligesom trådstarter en media player der kan afspille alle nuværende audio- og videoformater i alle opløsninger og bitrates. Afspilning kun via USB og ingen streaming. Jeg er så faldet over denne annonce på ebay: https://www.ebay.com/itm/H96-Max-Android-9-0-Smart-TV-Box-64G-Quad-Core-4K5-8GHz-WiFi-Media-Player-US-12/383515925985?hash=item594b549de1:g:eX8AAOSwGmtekAHx
Kan man virkelig regne med at det er 4GB/64GB versionen til prisen på kun ca. 75 kroner incl. forsendelse?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 15:46

Hej.

Lige efter at jeg skrev mit sidste indlæg, fandt jeg ud af at den nyeste Vero 4K+ bruger en ældre AMLogic S905D Quad Core CPU fra Q2 2016. Og at den kun kommer med 2 x USB 2.0.

Når man bruger sådan hardware, kan jeg bedre forstå at man lover 5 års opdateringer. Men hvad er dette løfte værd, hvis et mindre lokalt firma må lukke.

Det er ikke en løsning, at jeg personlig turde købe.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 24-April-2020 kl. 15:47
Til top
Ænz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2011
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ænz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 17:01
Hvis du vil betegne OSMC som et lille niche produkt, så fred være med det. Veroen er bare et hardwareprojekt de kører ved siden af.

Hvis du SKAL have USB3, så dur en vero ikke. UHD 100GB skiver bruger absolut maks 144mbit. Hvordan du vil få noget ud af meget mere hastighed til afspilleren forstår jeg ikke. Veroens netværk kører internet over USB2 chippen, så der er heller ikke mere end ca. 300mbit til rådighed der.

Jeg har prøvet masser af de android bokse fra eBay. Og jeg har aldrig oplevet problemfri afspilning af Bluray og UHD Bluray. Det kan veroen trods den relativt lave pris.

Hvis i vil prøve de billige android afspillere med kodi, så gør det.

Nvidia Shield fik ikke auto framerate switching før slutningen af 2019 og i starten var det beta og skulle alligevel skiftes manuelt. Noget vero kunne fra starten i 2016.

Vero er langt fra den ultimative afspiller. For mig kommer den også til kort, og der må madVR tage over. Jeg må igen henvise til trådstarter, som efterspurgte Bluray og UHD Bluray fra net ell. USB.


Redigeret af Ænz - 24-April-2020 kl. 17:32
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg må sige, at jeg har fået lidt blod på tanden efter at have fulgt denne tråd. Jeg søger ligesom trådstarter en media player der kan afspille alle nuværende audio- og videoformater i alle opløsninger og bitrates. Afspilning kun via USB og ingen streaming. Jeg er så faldet over denne annonce på ebay: https://www.ebay.com/itm/H96-Max-Android-9-0-Smart-TV-Box-64G-Quad-Core-4K5-8GHz-WiFi-Media-Player-US-12/383515925985?hash=item594b549de1:g:eX8AAOSwGmtekAHx
Kan man virkelig regne med at det er 4GB/64GB versionen til prisen på kun ca. 75 kroner incl. forsendelse?

Flemming
Godt spørgsmål, den røg i min indkøbsvogn. 
Så det vil vise sig når den engang dukker op. Smile

Ellers er eBay jo på købers side hvis det annoncerede ikke stemmer overens med det leverede. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Ænz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2011
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ænz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 17:38
Et hurtigt kig på link, tyder på kun 100mbit netværk. Så good luck med UHD Bluray over netværk... Det virker jo nogen gange, med nogle titler.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Ænz Ænz skrev:

Et hurtigt kig på link, tyder på kun 100mbit netværk. Så good luck med UHD Bluray over netværk... Det virker jo nogen gange, med nogle titler.


Hvis det er mig du svarer så skrev jeg jo netop af den kun skal bruges med USB og ikke streaming.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu