recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hardware til 4K video-redigering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hardware til 4K video-redigering

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 13:33
Jeg ville nok siger den kunne komme op på 4000, men så er det også højt sat
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Men som tidligere nævnt ville jeg fokusere på først at se hvilken forbedring du får alene ved at skifte grafikkort fordi Davinci Resolve performance er afhængig af GPU.

Kortet koster omkring 10.000 kr. Det synes jeg er for stort et sats. Hvis det ikke rækker med dette grafikkort, så er det mange penge, jeg har lagt i det. Jeg har også andre programmer, som er CPU-sultne, så jeg synes, at jeg har en bedre løsning med en opgradering af både CPU og GPU. Og her tror jeg, at det er GPU'en der skal have det største løft. Men jeg har jo et budget, jeg også vil overholde.Wink
iPhone 13, OS 15.3
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 19:23
Som afslutning på denne tråd, kan jeg oplyse, at jeg satte min pc til salg for 2 dage siden for 6.500 kr.
Den er lige solgt for 6.400 kr. Pengene er modtaget og jeg har fået 2 dage til at få tømt systemet.

Nu vil jeg i den kommende tid bruge min bærbare til de daglige ting og så vil jeg holde øje med de nye grafikkort. Så må jeg se, hvad der byder sig.

Men tusinde tak for jeres gode og velmenende input. Det er meget  prisværdigt, at I er kommet med så gode input. Kommer I forbi Esbjerg, så kig ind til en kop kaffe eller et glas....
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 15:05
 Her link til nogle benchmarks hvor du kan se hvordan forskelligt hardware ydere i DaVinci https://www.pugetsystems.com/recommended/Recommended-Systems-for-DaVinci-Resolve-187/Hardware-Recommendations

De har flere test du kan klikke videre til, så du kan også se hvordan grafikkort ydere. 
.....
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 15:10
Jo tak. Jeg har faktisk studeret denne side, men synes ikke den er helt up-to-date, da der er testet på DaVinci Resolve version 15. 
Men derfor giver siden alligevel et godt fingerpeg om, hvordan grafikkortene performer.
Jeg er lige nu afventende og ser hvad sommeren byder på af spændende nye grafikkort jf. tidligere opslag i denne tråd.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 17:33
og selvom det ikke er med windows, så giver det her faktisk et ganske fint overblik over hvad du kan forvente med særdeles "moderat" hardware https://www.youtube.com/watch?v=v-BNO8o_FXo

Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

og selvom det ikke er med windows, så giver det her faktisk et ganske fint overblik over hvad du kan forvente med særdeles "moderat" hardware https://www.youtube.com/watch?v=v-BNO8o_FXo

Tak for video-linket. Jeg betragtede også mit eget, godt 3 år gamle isenkram, som “moderat”. Afspilning af 4K materiale på tidslinjen fungerede fint, men havde jeg lavet colorgraiding, stabilisering, overgange og lign., så hakkede afspilning af tidslinjen. Endelig rendering af 4K 75 Mbps h.264 tog ca. 5 gange så langt tid som længden på videoen. 
Det bliver spændende med nyt isenkram😉
iPhone 13, OS 15.3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu