recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - At gå fra en TV-pakke til streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

At gå fra en TV-pakke til streaming

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af <span style=font-weight: normal;><span id=userPro24 =msgSidePro title=Se dropdown menu><span style=font-weight: normal;>lahan</span></span></span> lahan skrev:

Måske sætter du ikke så høje krav ?

Nå, det mener du ikke LOL

Jeg accepterer absolut ikke unødige ventetider og hakken i udsendelsen - det kan jeg godt love dig !!!!

Ang. billedkvaliteten ser jeg ingen forskel Wink


Redigeret af Queen - 26-April-2020 kl. 10:04
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Queen Queen skrev:

Oprindeligt skrevet af <span style=font-weight: normal;><span id=userPro24 =msgSidePro title=Se dropdown menu><span style=font-weight: normal;>lahan</span></span></span> <span style=font-weight: normal;><span id=userPro24 =msgSidePro title=Se dropdown menu><span style=font-weight: normal;>lahan</span></span></span> skrev:

Måske sætter du ikke så høje krav ?
   

Nå, det mener du ikke LOL

Jeg accepterer absolut ikke unødige ventetider og hakken i udsendelsen - det kan jeg godt love dig !!!!

Ang. billedkvaliteten ser jeg ingen forskel Wink






For en god ordens skyld, har du fejlciteret mig for at sige ovenstående. Citatet stammer ikke fra mig.
Steen
Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 10:12
Ja, Undskyld jeg så det godt- men fik det rettet 10,04

Det var fordi jeg ikke helt har fundet ud af hvordan jeg undgår
den irriterende lange række af navne Smile
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Queen Queen skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:



Nej. Der er en temmelig lang ventetid hver gang man åbner et live program. Modsat DR TV hvor programmerne starter med det samme.

Ventetiden er noget der er kommet efter en af TV2 PLAY's sidste opdateringer..

Desuden, er nogle af deres live udsendelser i virkelig ringe kvalitet. F.eks. 'Go morgen Danmark', som de sender inde fra Tivoli. Der er billedkvaliteten rystende ringe hver eneste gang. Generelt oplever jeg DR TV app og billedkvalitet som bedre (uden at være perfekt).

Det er via Apple TV.


Det er slet, slet ikke den oplevelse jeg har - jeg bruger ikke Appel TV

- jeg er i sommerhuset og bruger som skrevet tidligere Chromecast
min Samsung mobil og streamer fra DrTV TV2play appen

Jeg har virkelig ingen problemer. 

Påstår du at når du f.eks. skifter til et nyt TV2 live program på din telefon, så starter programmet med det samme på din Chromecast, uden ventetid?? Det har jeg meget svært ved at tro på.
Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 12:17
" Påstår du at når du f.eks. skifter til et nyt TV2 live program på din telefon, så starter programmet med det samme på din Chromecast, uden ventetid?? Det har jeg meget svært ved at tro på "

Ja, der går ikke mere end ca. 5 sek så det vil jeg Wink
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Queen Queen skrev:

" Påstår du at når du f.eks. skifter til et nyt TV2 live program på din telefon, så starter programmet med det samme på din Chromecast, uden ventetid?? Det har jeg meget svært ved at tro på "

Ja, der går ikke mere end ca. 5 sek så det vil jeg Wink

Ok, jeg vil nu mene at 5 sekunder er en væsentlig ventetid ved kanalskift...
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Queen Queen skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:




Nej. Der er en temmelig lang ventetid hver gang man åbner et live program. Modsat DR TV hvor programmerne starter med det samme.

Ventetiden er noget der er kommet efter en af TV2 PLAY's sidste opdateringer..

Desuden, er nogle af deres live udsendelser i virkelig ringe kvalitet. F.eks. 'Go morgen Danmark', som de sender inde fra Tivoli. Der er billedkvaliteten rystende ringe hver eneste gang. Generelt oplever jeg DR TV app og billedkvalitet som bedre (uden at være perfekt).

Det er via Apple TV.





Det er slet, slet ikke den oplevelse jeg har - jeg bruger ikke Appel TV

- jeg er i sommerhuset og bruger som skrevet tidligere Chromecast
min Samsung mobil og streamer fra DrTV TV2play appen

Jeg har virkelig ingen problemer. 


Påstår du at når du f.eks. skifter til et nyt TV2 live program på din telefon, så starter programmet med det samme på din Chromecast, uden ventetid?? Det har jeg meget svært ved at tro på.
jeg kan lige indskyde. At jeg her TV2play på Apple TV 4k og oplever når jeg skifter fra kanal til kanal, at det sker med det sammen uden vente tid. Så ved ikke hvordan dit net er. Men her kører det som det skal
Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 12:59
Deschain
"Påstår du at når du f.eks. skifter til et nyt TV2 live program på din telefon, så starter programmet med det samme på din Chromecast, uden ventetid?? Det har jeg meget svært ved at tro på"

Jeg læste ikke dit indlæg ordentlig  - TV2play live program  - det er jo live og kan ikke skiftes til andet live program.

Hvis jeg ser et program som jeg ikke gider alligevel og vil skifte til et andet
så tror jeg der går de ca 5 sek. som jeg ikke synes er lang tid Embarrassed
men jeg vil tager de nøjagtige sek. næste gang  LOL


Redigeret af Queen - 26-April-2020 kl. 13:01
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Queen Queen skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:




Nej. Der er en temmelig lang ventetid hver gang man åbner et live program. Modsat DR TV hvor programmerne starter med det samme.

Ventetiden er noget der er kommet efter en af TV2 PLAY's sidste opdateringer..

Desuden, er nogle af deres live udsendelser i virkelig ringe kvalitet. F.eks. 'Go morgen Danmark', som de sender inde fra Tivoli. Der er billedkvaliteten rystende ringe hver eneste gang. Generelt oplever jeg DR TV app og billedkvalitet som bedre (uden at være perfekt).

Det er via Apple TV.





Det er slet, slet ikke den oplevelse jeg har - jeg bruger ikke Appel TV

- jeg er i sommerhuset og bruger som skrevet tidligere Chromecast
min Samsung mobil og streamer fra DrTV TV2play appen

Jeg har virkelig ingen problemer. 


Påstår du at når du f.eks. skifter til et nyt TV2 live program på din telefon, så starter programmet med det samme på din Chromecast, uden ventetid?? Det har jeg meget svært ved at tro på.
jeg kan lige indskyde. At jeg her TV2play på Apple TV 4k og oplever når jeg skifter fra kanal til kanal, at det sker med det sammen uden vente tid. Så ved ikke hvordan dit net er. Men her kører det som det skal

Interessant.

Jeg har kun ventetiden på TV2 PLAY. DR TV loader/skifter med det samme, så det er ikke mit net.

Når du åbner TV2 PLAY app'en på ATV 4K og vælger et live program, bliver det så vist med det samme? Hos mig, og de andre jeg kender med ATV og TV2 PLAY, står "ventecirklen" og kører i 5-10 sekunder inden streamen starter.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Queen Queen skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:




Nej. Der er en temmelig lang ventetid hver gang man åbner et live program. Modsat DR TV hvor programmerne starter med det samme.

Ventetiden er noget der er kommet efter en af TV2 PLAY's sidste opdateringer..

Desuden, er nogle af deres live udsendelser i virkelig ringe kvalitet. F.eks. 'Go morgen Danmark', som de sender inde fra Tivoli. Der er billedkvaliteten rystende ringe hver eneste gang. Generelt oplever jeg DR TV app og billedkvalitet som bedre (uden at være perfekt).

Det er via Apple TV.





Det er slet, slet ikke den oplevelse jeg har - jeg bruger ikke Appel TV

- jeg er i sommerhuset og bruger som skrevet tidligere Chromecast
min Samsung mobil og streamer fra DrTV TV2play appen

Jeg har virkelig ingen problemer. 


Påstår du at når du f.eks. skifter til et nyt TV2 live program på din telefon, så starter programmet med det samme på din Chromecast, uden ventetid?? Det har jeg meget svært ved at tro på.
jeg kan lige indskyde. At jeg her TV2play på Apple TV 4k og oplever når jeg skifter fra kanal til kanal, at det sker med det sammen uden vente tid. Så ved ikke hvordan dit net er. Men her kører det som det skal


Interessant.

Jeg har kun ventetiden på TV2 PLAY. DR TV loader/skifter med det samme, så det er ikke mit net.

Når du åbner TV2 PLAY app'en på ATV 4K og vælger et live program, bliver det så vist med det samme? Hos mig, og de andre jeg kender med ATV og TV2 PLAY, står "ventecirklen" og kører i 5-10 sekunder inden streamen starter.
om det er live eller arkiv. Sammen hurtige load. Kan godt være cirklen lige titter et split sekund, men jeg kan ikke nå at tælle før den kører
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

om det er live eller arkiv. Sammen hurtige load. Kan godt være cirklen lige titter et split sekund, men jeg kan ikke nå at tælle før den kører

Kan du evt. tage en video og lægge den på YouTube? Fordi TV2 siger at det er sådan det er, men de arbejder på at forbedre det...
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

om det er live eller arkiv. Sammen hurtige load. Kan godt være cirklen lige titter et split sekund, men jeg kan ikke nå at tælle før den kører


Kan du evt. tage en video og lægge den på YouTube? Fordi TV2 siger at det er sådan det er, men de arbejder på at forbedre det...
sidste gang jeg uploadet noget ville ingen tro mig
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu