recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - At gå fra en TV-pakke til streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

At gå fra en TV-pakke til streaming

 Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

om det er live eller arkiv. Sammen hurtige load. Kan godt være cirklen lige titter et split sekund, men jeg kan ikke nå at tælle før den kører


Kan du evt. tage en video og lægge den på YouTube? Fordi TV2 siger at det er sådan det er, men de arbejder på at forbedre det...
vi har ikke live delen lige nu den er væk igen troet vi stadig havde det gratis tilbud. Tiden går. Men arkivet startet med det vuns. Så min video denne herså kan du selv tage stilling til om det får for langsomt

Redigeret af T-Duck - 26-April-2020 kl. 19:09
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

om det er live eller arkiv. Sammen hurtige load. Kan godt være cirklen lige titter et split sekund, men jeg kan ikke nå at tælle før den kører


Kan du evt. tage en video og lægge den på YouTube? Fordi TV2 siger at det er sådan det er, men de arbejder på at forbedre det...
vi har ikke live delen lige nu den er væk igen troet vi stadig havde det gratis tilbud. Tiden går. Men arkivet startet med det vuns. Så min video denne herså kan du selv tage stilling til om det får for langsomt

Tak, men det var jo netop specifikt live delen jeg skrev jeg havde ventetid på, og gik derfor ud fra det var det du svarede på...

Live delen har også tidligere startet med det samme - som jeg skrev - men efter en opdatering er der ventetid.

Kommunikation er nogen gange svær Confused


Redigeret af Deschain - 26-April-2020 kl. 19:19
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

om det er live eller arkiv. Sammen hurtige load. Kan godt være cirklen lige titter et split sekund, men jeg kan ikke nå at tælle før den kører


Kan du evt. tage en video og lægge den på YouTube? Fordi TV2 siger at det er sådan det er, men de arbejder på at forbedre det...
vi har ikke live delen lige nu den er væk igen troet vi stadig havde det gratis tilbud. Tiden går. Men arkivet startet med det vuns. Så min video denne herså kan du selv tage stilling til om det får for langsomt


Tak, men det var jo netop specifikt live delen jeg skrev jeg havde ventetid på, og gik derfor ud fra det var det du svarede på...

Live delen har også tidligere startet med det samme - som jeg skrev - men efter en opdatering er der ventetid.

Kommunikation er nogen gange svær Confused

ja okay den kan jeg ikke teste for tiden. Men da vi havdet for en mdr. Siden havde vi stadig ingen vente tid.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 22:09
Er det totalt udelukket at optage fra kilder der streamer eller er det kun flow tv man kan det fra ?

Redigeret af jetdirect - 26-April-2020 kl. 22:09
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Er det totalt udelukket at optage fra kilder der streamer eller er det kun flow tv man kan det fra ?

Hej.

TV4Ever er en udvidelse ( Extension ) til Chrome Browseren.
De skriver i deres News 3/27/2020:

'TV2 Play has switched to a new format that TV4Ever cannot record Yet.

Some users have trouble recording from Viafree.'

Men jeg ved at DR virker. Håber at det besvarer en del af dit spørgsmål.

Hilsen Carsten.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

- Hvis jeg skulle få lyst til at streame sport på et senere tidspunkt, hvilke streamingtjenester findes der så?
Er der en oversigt over sportstreaming et sted på nettet - evt. med priser på de forskellige tjenester?

Måske denne guide kan hjælpe dig. Her kan du klikke af, hvad du ønsker at se, og derefter få svar på, hvilke streamingtjenester, der sender det.

Til top
nipmads Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nipmads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 20:00
Hejsa.

Håber ikke dette bliver betragtet som "hijacking" af tråden.

Jeg har også opsagt Yousee og bestilte nyt tv der er lidt "vaksere" end mit knap 5 år gamle Samsung tv.

Har bestilt et lg tv, men ser til min gru at der ikke er nogen native Dr app? Dvs skal have gang i enten en form for kabel løsning (for at kunne bruge hbbtv), eller Chromecast det var bla for at slippe for dette jeg ville skifte.

Er der noget opdateret nyt på hvornår det kommer ud?

Takker
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 20:33
Ved ikke noget om lg. Ellers køb et Apple tv, hvis det er vigtigt med fjernbetjening, ellers er Chromecast nok

Redigeret af T-Duck - 27-April-2020 kl. 20:34
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 700
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af nipmads nipmads skrev:

Hejsa.

Håber ikke dette bliver betragtet som "hijacking" af tråden.

Jeg har også opsagt Yousee og bestilte nyt tv der er lidt "vaksere" end mit knap 5 år gamle Samsung tv.

Har bestilt et lg tv, men ser til min gru at der ikke er nogen native Dr app? Dvs skal have gang i enten en form for kabel løsning (for at kunne bruge hbbtv), eller Chromecast det var bla for at slippe for dette jeg ville skifte.

Er der noget opdateret nyt på hvornår det kommer ud?

Takker


DR skriver de arbejder på en app til smarttv, måske er der allerede Chromecast indbygget i dit LG?
Steen
Til top
nipmads Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nipmads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 21:24
Tak for input, gør mig fortrøstningsfuld..

Vil helst slippe for at bruge mobil til tv "kiggeri"
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 06:18
Oprindeligt skrevet af nipmads nipmads skrev:

Tak for input, gør mig fortrøstningsfuld..

Vil helst slippe for at bruge mobil til tv "kiggeri"

Køb dig et Apple tv, så hayir du en fjernbetjening til ATV. Jeg har alle apps indbygget i mit tv, men bruger alligevel ATV, når jeg streamer. Det er hurtigere og nemmere. Og jeg bruger ikke mobil, når jeg ser tv. Det skulle lige være, når jeg skal søge, så er det nemmere med tastaturet på mobilen end med tastatur på skærm, men ikke nødvendigt.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 07:12
Oprindeligt skrevet af nipmads nipmads skrev:

Har bestilt et lg tv, men ser til min gru at der ikke er nogen native Dr app? Dvs skal have gang i enten en form for kabel løsning (for at kunne bruge hbbtv), eller Chromecast det var bla for at slippe for dette jeg ville skifte.

DRTV til LG webOS er på vej. De vil ikke udmelde et tidspunkt, men jeg hører, at det nærmer sig.

Husk dog, at løsningen vil være baseret på HbbTV, så brugeroplevelsen er ikke lige så god som på den rigtige app til bl.a. Apple TV. Efter min mening får du en bedre løsning til streaming generelt ved at tilføje en Apple TV-boks. Fjernbetjeningen hertil kan tænde/slukke og regulere lydstyrke på TV'et - og vice versa.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu