recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Måle signalstyrke på sløjfeanlæg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Måle signalstyrke på sløjfeanlæg?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
henchern Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henchern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Måle signalstyrke på sløjfeanlæg?
    Sendt: 04-Maj-2020 kl. 16:57
Hej Radiomanden,

Ok, takker for svar. Jeg må forlænge og tro på at det holder :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 16:52
 Der kan måles at der er kontinuitet i kablet, men der kan ikke måles on der er er forringelse i signalet før der er et signal, kan dog ikke se at en sølle meter vil ændre på noget, eller i det hele taget er nødvendigt at forlænge.
Husk at uanset om der forlænges eller ikke, så kan der på det udtag ikke tilsluttes et Modem, da det er i forbindelse med en sløjfedåse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
henchern Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henchern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 16:22
Hejsa,

jeg får mit kabel-tv ind i lejligheden til en sløjfedåse, der sender signal videre til slutdåse i stuen. Jeg står over for en istandsættelse, der betyder at kablet skal klippes over og forlænges ca 1 meter.
Er der nogen der har kendskab til et apparat der kan måle signalstyrken i min slutdåse?

Jeg har desværre ikke yousee i øjeblikket, så signalstyken fra dem er 0. 

Jeg vil dybest set gerne kunne måle at forlængelsen at kablet er succesfuld så jeg har god signalstyrke når jeg skal have yousee igen.
Jeg kunne selvfølgelig også høre yousee om de kan /vil hjælpe ift test.. 

Håber det giver mening LOL
Lad mig høre jeres tanker på problematikken.

/henchern
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu