recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 5 og Beosound Core i kombination med Beovis
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 5 og Beosound Core i kombination med Beovis

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
niklasfin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niklasfin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 5 og Beosound Core i kombination med Beovis
    Sendt: 07-Maj-2020 kl. 16:17
Hej alle,

Jeg håber I vil give et godt råd om Beolab 5 og Beosound Core i kombination med Beovision Avant.

Kort fortalt:
Jeg har to Beolab 5’er som via Powerlink er sat til mit Beovision Avant 75. Det er mit ønske at kunne afspille musik fra Spotify via AirPlay 2 direkte til Beolab 5’erne - uden at skulle tænde TV’et. Samtidig ønsker jeg at styre lyden på højtalerne via Spotify appen, præcis som jeg kan med min Beosound Essence i køkkenet. TVet og højtalerne skal dog fortsat fungere som i dag, hvor de udgør de forreste højtalere.

Jeg har været vidt og bredt omkring. Jeg er blevet foreslået dette setup:

Han har dog et LG TV, hvor jeg har en Avant.

Setuppet har jeg forsøgt at kopiere og har således købt og monteret:

Powerlink fra Avant til begge Beolab 5 (som hele tiden)
Powerlink mellem begge Beolab 5 (nyt)
COAX mellem begge Beolab 5 i Line (nyt)
Opsat Beosound Core med Toslink OPTICAL OUT over til Converter og herefter COAX til IN stikket på den ene af Beolab 5’erne

Fra Spotify har jeg forbindelse til Coren og kan øjensynligt styre lyden.

UDFORDRINGEN NU:
Beolab 5’erne tænder slet ikke. Det gør de ikke, fordi der ikke er powerlink fra Core ud til højtalerne. Problemet er, at jeg er løbet tør for porte på Beolab 5'erne, fordi der er en Powerlink til hver højtaler op til TV'et og en anden som forbinder dem - dvs. de to porte er brugt.

Der er imidlertid ingen lydudgang på TV'et, som jeg kan forbinde til Coren. Her har jeg følgende:

Jeg ringede til B&Os kundeservice i dag og de foreslog, at jeg brugte "Produktintegration".

Det betyder imidlertid, at TV'et tænder hver gang - og det var præcis hvad jeg gerne ville undgå.

Mit spørgsmål til jer er derfor:
Har I nogle alternative løsningsforslag?

Jeg overvejede om jeg skulle ud i at købe en PowerLink Switch fra OneRemote:

Det vil betyde, at jeg kan tage TV'ets powerlink og Core'ns powerlink direkte over i switchen og derfra blot ét powerlink kabel videre ned til den ene af Beolab 5'erne.

Det kunne imidlertid være I havde et smartere forslag? 


Redigeret af niklasfin - 07-Maj-2020 kl. 16:18
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 17:45
Hej niklasfin



Her dit billede kopi.

Husker du Syncron kablet - 3.5 Jack stik. Er sat på tegningen. Beo4 styrer BL5 i coax setup.
Men Beo One BT kan måske omstilles (?)
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
niklasfin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niklasfin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hej niklasfin



Her dit billede kopi.

Husker du Syncron kablet - 3.5 Jack stik. Er sat på tegningen. Beo4 styrer BL5 i coax setup.
Men Beo One BT kan måske omstilles (?)

Tak for det, Peter.

Jeg har COAX i line mellem de to højtalere. Er det ikke nok?

dvs. Powerlink i port 2 mellem de to højtalere og derudover COAX i line. Troede COAX kablet var synkroniseringskablet og Powerlink var lyd/tænd+sluk
Til top
Rune B Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 06:51
For at fortsætte fra Facebook. Har ikke fundet den gyldne løsning. Men har tænkt på et alternativ. 

Hvis du beholder kablingen med PowerLink fra avant. Så kører de denne forbindelse når du ser tv. 

Så langt så godt. 

Core kabler du så med digitalt kabel fra Core til BL5 og videre til de anden BL5. Så sætter du sync kabel imellem for at sikre de spiller samme volume. 

Problemet med denne opsætning er at BL5 Ikke tænder automatisk når lyd er på Core. 

Det bør du dog kunne komme uden om ved at sætte dine BL5 i OPTION 4. 

Fordelen er at nu bør du kunne opnå hvad du vil, nemlig at spille musik uden tv'et. 

Ulempen er dog at du skal tænde og slukke højtalerne på din fjernbetjening. 

Der står mere om præcis hvordan dine højttalere sættes i option 4 i manualen på side 11. 

Jeg må dog sige at jeg er målløs over at der ikke er bedre integration mellem de to produkter, som begge er forholdsvis nye. ALLE tv på markedet, der IKKE er B&O ville have virket med automatisk tænd/sluk og hele lortet. Det er sgu da mærkeligt. 
Til top
Rune B Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 06:54
Hvis der er PowerLink hele vejen fra Core til beolab5 og videre til den næste. Samtidig med coax, så skal der ikke synk kabel. Det skal der kun hvis PowerLink ikke bruges. 

PowerLink styrer tænd/sluk og volume. Coax sender lyd. 

Men i mit lidt alternative forslag op over skal der. 
Til top
Rune B Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 06:56
Man kan sætte BeoRemote One I Beo4 mode. Men det skal kun bruges hvis BeoLab 5 er i option 4. 
Til top
niklasfin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niklasfin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Rune B Rune B skrev:

For at fortsætte fra Facebook. Har ikke fundet den gyldne løsning. Men har tænkt på et alternativ. 

Hvis du beholder kablingen med PowerLink fra avant. Så kører de denne forbindelse når du ser tv. 

Så langt så godt. 

Core kabler du så med digitalt kabel fra Core til BL5 og videre til de anden BL5. Så sætter du sync kabel imellem for at sikre de spiller samme volume. 

Problemet med denne opsætning er at BL5 Ikke tænder automatisk når lyd er på Core. 

Det bør du dog kunne komme uden om ved at sætte dine BL5 i OPTION 4. 

Fordelen er at nu bør du kunne opnå hvad du vil, nemlig at spille musik uden tv'et. 

Ulempen er dog at du skal tænde og slukke højtalerne på din fjernbetjening. 

Der står mere om præcis hvordan dine højttalere sættes i option 4 i manualen på side 11. 

Jeg må dog sige at jeg er målløs over at der ikke er bedre integration mellem de to produkter, som begge er forholdsvis nye. ALLE tv på markedet, der IKKE er B&O ville have virket med automatisk tænd/sluk og hele lortet. Det er sgu da mærkeligt. 

Tak fordi du følger op herinde, Rune.

Hvis jeg er på jagt efter et setup fuldstændig uafhængigt af en B&O fjernbetjening og TV - men blot ønsker ren streaming fra min iPhone direkte til Beolab 5'erne, så de tænder og slukker automatisk og jeg kan styre volumen på telefonen - men at jeg fortsat ønsker højtalerne skal være en del af TV'ets surround opsætning, så må konklusionen være, at jeg skal brug en PowerLink Speaker Switch?


Redigeret af niklasfin - 08-Maj-2020 kl. 09:26
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 09:40
@niklasfin

Beklager, men jeg vil sige det lige ud - dit ønske er en dødsejler!

Udover løsningen (hvis man vil kalde den det) med PL-switchen er der ingen løsning.
Beolab 5 er simpelthen ikke lavet til den slags (som BL50/90 er det).
Jeg forstår, at du ikke vil ha’ at din Avant ‘tænder’ - men jeg forstår ikke hvorfor?

Hvis du vil vide, hvordan det kan gøres med Avant’en som styreenhed/lydprocessor, giver jeg dig gerne et par tips.
Hvorfor ikke bruge dens egenskaber, når nu du har investeret i den?

MM
Til top
niklasfin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niklasfin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 10:31
@millemis

Tak for ærligheden.

Avanten er lang tid om at tænde - og slukker ikke umiddelbart automatisk, når streamingen stopper. Det tænker jeg giver et unødigt stort strømforbrug.

Jeg vil meget gerne høre dine tips til hvordan Avant'en kan anvendes som styreenhed/lydprocessor.

Som jeg forstår det, kan jeg via Produktintegrations menuen få Core og Avant til trådløst at tale sammen. Det er smart nok, men:
1. Det tænder TV'et, som jeg ikke gider vente på
2. Det kører musik i surroundmode som standard, dvs. du via fjernbetjening skal lave det om til stereo i højtalergrupper på Avant'en, hvilket er bøvlet
3. Det slukker først TV'et længe efter, at du er stoppet med at spille musik

Jeg kan nok leve med pkt. 1 og 3, men pkt. 2 har jeg brug for et råd til - hvis det findes. Jeg vil gerne opnå at jeg ikke skal bruge mine One-fjernbetjening til at tænde/slukke med og pille i højtalergruppe-indstillinger.

Det kan også være du tænker det helt anderledes og det rent faktisk kan lykkedes smartere. Jeg er meget interesseret i at høre dine tanker.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 12:08
Ok - jeg skal først lige vide, hvilken version af Avant’en, du har?
Den første eller den såkaldte new gen/NG....den med Android-platformen?

MM


Redigeret af millemis - 08-Maj-2020 kl. 12:09
Til top
niklasfin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niklasfin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Ok - jeg skal først lige vide, hvilken version af Avant’en, du har?
Den første eller den såkaldte new gen/NG....den med Android-platformen?

MM

Avanten er uden Android. Det må være den første generation.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 22:32
Tak - skriver noget i morgen!

MM
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu