recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee router bridgemode
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee router bridgemode

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
MortenJo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-December-2007
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenJo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee router bridgemode
    Sendt: 07-Maj-2020 kl. 19:23
Har fået lagt fiber ind i dag via YouSee, ny YouSee-router og der er egentlig fint hul igennem. 
Har haft Google wifi kørende indtil i dag, hvor YouSees router har kørt i bridgemode og Google har stået for netværk på indersiden herunder tildelt IP vha DHCP. 
Det tillader den nye router tilsyneladende ikke.... og YouSee support ved ikke noget begavet om det. 
Det er muligt at slå bridgemode til - men signalet kommer så ikke videre til Google. 
Erhvervskunder skulle have mulighed for at køre det rigtigt, men det hjælper jo ikke noget. 
Nogen løsninger? Overvejer kraftigt at skifte udbyder der kan håndtere mit ønske om at køre egen router på indersiden - hvem kan I anbefale (der kan det)?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 19:34
Kan du ikke køre dobbelt NAT?

Altså koble WAN på dit google netværk til LAN på din yousee router og så ellers koble alt til dit google netværk?

Hos mig fungerer det fint, med yousee router og Ubiquiti netværk (USG / cloud key / unifi accespoints).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
MortenJo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-December-2007
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenJo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 20:00
@Klaus; den skal jeg lige forstå: Hvordan er “kabel/udstyrsrækkefølgen” i dit forslag?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 20:05
I mit tilfælde:

Telefonstik ———-> WAN   youseee router   LAN ——-> WAN   USG  LAN ———> switch (resten af lokalnetværket, herunder cloud key, wifi og kameras).

Yousee router har fået slukket for wifi og dens DHCP arbejder i 192.168.1.x området.
USG får WAN ip adresse tildelt af yousee router og uddeler selv ip adresser i 192.168.0.x området.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 07-Maj-2020 kl. 20:06
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 20:43
kan du ikke bare droppe den yousee router ?

Jeg har hiper fiber, det er jo også en del af TDC.

Jeg har droppet hiper routeren, og sat min egen direkte på.
Vlan 101 skal lige konfigures på wan interfacet.
Til top
MortenJo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-December-2007
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenJo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 06:35
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

kan du ikke bare droppe den yousee router ?

Jeg har hiper fiber, det er jo også en del af TDC.

Jeg har droppet hiper routeren, og sat min egen direkte på.
Vlan 101 skal lige konfigures på wan interfacet.

Jo det har jeg også overvejet men Google wifi kan ikke køre VLAN (så vidt jeg kan se)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af MortenJo MortenJo skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

kan du ikke bare droppe den yousee router ?

Jeg har hiper fiber, det er jo også en del af TDC.

Jeg har droppet hiper routeren, og sat min egen direkte på.
Vlan 101 skal lige konfigures på wan interfacet.

Jo det har jeg også overvejet men Google wifi kan ikke køre VLAN (så vidt jeg kan se)
ok hvis du skifter til hiper så kan du sætte deres router i bridge mode.

Eller du kunne skifte dit google wifi til noget som er bedre.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 08:44
Morten,

Prøv at sætte det sammen efter min opskrift og derved køre dobbelt NAT.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 08:48
Hipers router kan åbentbart sættes i brigde mode. Læs nederst om egen router.


Yousee kundeservice har meget svingende kvalitet. Jeg var i kontakt med dem adskillige gange fordi jeg havde købt en brugt router på den blå avis. Den gamle var død i forbindelse med lynnedslag. Fjerde gang fik jeg fat i en som vidste hvad der drejede sig om. Problemet blev løst med det samme. Jeg brugte 3 dage og adskillige timer i røret før problemet blev løst.


Redigeret af Mufti - 08-Maj-2020 kl. 08:50
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 08:49
Slet.

Redigeret af Mufti - 08-Maj-2020 kl. 08:50
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 11:05
Har du prøvet at koble en computer på router i bridgemode med kabel, der burde være hul igennem selvfølgelig uden nat. Hvis det virker vil jeg nulstille Google Router, og sætte det til som et helt nyt sæt. Så burde det virke. 
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
MortenJo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-December-2007
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenJo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2020 kl. 10:37
Jeg havde også forsøgt med Klaus' forslag (Fiber>Yousee Router>GWIFI>Switch) torsdag - men det fungerede ikke. 

Udstyret var åbenbart blevet "stresset" Smile For om fredagen resettede jeg det hele og forbandt det på samme måde igen. Og så fungerede det; to forskellige IP ranges på Yousee Router vs. GWIFI - og kun GWIFI der deler IP'er ud til enhederne - så alt godt.

Tak for forslagene
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu