recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee router bridgemode
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee router bridgemode

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2022 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

kan du ikke bare tilslutte din egen router direkte ?

Kører selv Hiper, hvor hiber fiber routeren pænt ligger i sin kasse.


Nej, der skal bruges et modem.
kan godt se de kræver et modem, det må være pga tv delen. 
Nogen grund til du har valgt yousee ?


Det har min boligforening. Alternativet er måske 80 Mbps fra telefonstikket med Hiper eller noget lignende.
Til top
myatix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér myatix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2022 kl. 21:18
Det er muligt at for en modem uden router fra YouSee men det er ikke nemt. Jeg brugt flere uge med YouSee support og til sidst sendt de en modem til min telefon stik. Så jeg undgå double nat.

Prøve at skrive på YouSee Forum og se hvis du kan find nogle! ;)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2022 kl. 21:28
Det ville dælme være rart. Jeg er så træt af alle de rådne lamper på rumskibet.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2022 kl. 22:08
Hmm, jeg slukkede for mins wifi og smed egen router og DNS server bagved uden problemer, men de har naturligvis også mange modems.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2022 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det ville dælme være rart. Jeg er så træt af alle de rådne lamper på rumskibet.

Kan du ikke slukke dem?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2022 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Hmm, jeg slukkede for mins wifi og smed egen router og DNS server bagved uden problemer, men de har naturligvis også mange modems.

Samme her.

Og så har jeg muligheden for at slukke for mit “eget” netværk, hvis der er problemer.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2022 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det ville dælme være rart. Jeg er så træt af alle de rådne lamper på rumskibet.


Kan du ikke slukke dem?


Klaus


Power og dem der blinker ved ethernet-portene larmer stadig løs.

Redigeret af Naiera - 04-Maj-2022 kl. 22:54
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2022 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Hmm, jeg slukkede for mins wifi og smed egen router og DNS server bagved uden problemer, men de har naturligvis også mange modems.


Hvad gjorde du, helt specifikt?
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2022 kl. 23:15
Fremgangsmåden kort forklaret: Sæt modemmet i bridge mode. Sørg for, at din router får tildelt 10.x på WAN (tryk på forny-knappen, hvis det ikke sker automatisk). Brug DHCP-tildelt DNS på din computer, da du ikke kan tilgå andre servere på dette tidspunkt (du er på et lukket netværk). Gå ind på aktiveringsportalen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2022 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Fremgangsmåden kort forklaret: Sæt modemmet i bridge mode. Sørg for, at din router får tildelt 10.x på WAN (tryk på forny-knappen, hvis det ikke sker automatisk). Brug DHCP-tildelt DNS på din computer, da du ikke kan tilgå andre servere på dette tidspunkt (du er på et lukket netværk). Gå ind på aktiveringsportalen.

Det er bare 100 gange nemmere at sætte det op med dobbelt NAT og det fungerer lige så godt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2022 kl. 00:54
Bortset fra at jeg kun får en tredjedel af forbindelsen, som det er nu...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2022 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Fremgangsmåden kort forklaret: Sæt modemmet i bridge mode. Sørg for, at din router får tildelt 10.x på WAN (tryk på forny-knappen, hvis det ikke sker automatisk). Brug DHCP-tildelt DNS på din computer, da du ikke kan tilgå andre servere på dette tidspunkt (du er på et lukket netværk). Gå ind på aktiveringsportalen.


Du må meget gerne skære det 100% ud i pap.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu