recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee router bridgemode
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee router bridgemode

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2022 kl. 06:05
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Bortset fra at jeg kun får en tredjedel af forbindelsen, som det er nu...

Følg disse steps slavisk og svar på alle spørgsmålene, så er det lettere at fejlfinde.


Reset din yousee router, fjern netgear router.
Slut computer til yousee router, med netværkskabel. 
Hvilken IP adresse får din computer?


Yousee router uddele adresser i 192.168.1.x range, så det er en IP-adresse i det område du burde få.
Test hastighed, hvad hastighed får du?


Sluk for wifi i yousee router.
Forbind pc til netgear med netværkskabel, opsæt dhcp server til 192.168.0.x range.
Genstart netgear router
Forbind WAN på netgear med LAN på yousee router.


Slut computer til netgear router, med kabel.
Hvilken IP adresse får din computer?


Test hastighed, hvad hastighed får du?


Forbind pc via wifi til netgear router, bliv stående i samme lokale som routeren.
Hvilken IP adresse får din computer?


Test hastighed, hvad hastighed får du?



Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2022 kl. 10:26
For at få billedet på plads: Modemmet er nu i bridge mode og du har internet gennem din egen router? Hvis ja, så er den del på plads. Hvis det kører langtsomt, så tænker jeg, at du skal kigge på nogle wifi-indstillinger.
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2022 kl. 10:55
Som et lille indspark skal nævnes at jeg kører 1000/500 med et Sagemcom fast 3890v2 (rumskibet). Det har kørt fint i bridgemode med Unifi de sidste fire år. For et par måneder siden lavede Yousee så nogle opdateringer af deres udstyr i området, og umiddelbart efter røg forbindelsen i bridgemode.
Som andre er inde på, er det umiddelbart fordi den ikke henter / gemmer mac adressen på USG'en. Men kundeservice var ikke videre hjælpsomme. 
Ligesom KlausDM anbefaler, har jeg bare ladet den køre dobbelt NAT siden. Det kører helt fint.

Lige for at understrege: Hvis Naiera (eller andre med de samme problemer) vil prøve double NAT, skal de ikke sætte routeren i bridgemode.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2022 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

For at få billedet på plads: Modemmet er nu i bridge mode og du har internet gennem din egen router?


Nej, der kommer ikke noget internet igennem, så snart jeg sætter modemmet i bridge mode.
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2022 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, der kommer ikke noget internet igennem, så snart jeg sætter modemmet i bridge mode.
 I bridgemode bliver der først hul igennem når Yousee routeren har mac adressen på din Netgear. Umiddelbart skal du have fat i en af de lidt mere tekniske supportere fra Yousee, før du kan få fikset det.

Med mindre du har nogle meget specifikke behov er det nemmere at gøre som KlausDM anbefaler og køre dobbelt NAT. Det andet er efter min mening spild af tid.


Angående hastighed på R8000 gav en hurtigt søgning på Google, denne tråd som resultat. I den er der nogle som har problemer med at nå over 300, selv på en kablet forbindelse. Tråden er fra 2018, så det kan jo være de har fikset det siden. Tjek evt. om der skulle være en firmware opdatering.


Redigeret af LeChuck - 05-Maj-2022 kl. 20:10
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2022 kl. 19:38
Den er altid opdateret med nyeste firmware og den kan sagtens klare mere end 300 Mbps.
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2022 kl. 20:22
Linket til tråden er fikset. I den anbefales det blandt andet at at slå QoS (Quality of Service) fra på R8000 når du har gigabit internet. Har du prøvet det?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2022 kl. 20:31
Ja. Jeg har været hele turen igennem før, og det jeg kom frem til dengang var bridge mode med hjælp fra YouSees support. Det tog mig så ret lang tid at få snøvlet mig sammen til at prøve.
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2022 kl. 10:42
Hvordan er hastigheden hvis du sætter R8000 op som acces point (AP Mode)?

Hvis du gerne vil prøve bridgemode er det teoretisk set bare at aktivere det på routeren, ringe op til Yousee kundeservice og sige til dem at de skal sætte mac adressen på din R8000 ind i systemet. Hvis du får fat i en god supporter, er der intet problem. Hvis du får fat i en dårlig vil han sikkert fortælle dig at Yousee ikke understøtter mac adresser...

Nedenstående "hack" burde også kunne bruges (copy/paste fra en bruger på Yousee's forum, jeg har aldrig fået testet det selv):
  • Slå det trådløse netværk på youSee routeren fra
  • Fjern alle netværkskabler fra youSee routeren
  1. Få dig en computer med Ubuntu linux 
  2. Ændre MAC adressen på computeren så den er magen til den på din egen router
  3. Set et netværks-kabel i mellem youSee routeren og computeren
  4. Aktiver bridge mode på youSee routeren via computeren
  5. Når computeren har fået internet og dens IP er en offentlig IP så set netværkskablet fra computeren over i din egen router
Man kan også ændre mac adresser på Windows og OSX, går ud fra det også vil virke.
På Mac burde du kunne bruge kommandoen: sudo ifconfig en0 xx:xx:xx:xx:xx:xx (hvor x'erne er mac adressen). Den skulle nulstille næste gang du genstarter. 
På Windows kan man ændre den i egenskaber for netværksforbindelse / avanceret / netværksadresse . Vil tro man selv skal ind og fjerne værdien efter.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2022 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af LeChuck LeChuck skrev:

Hvordan er hastigheden hvis du sætter R8000 op som acces point (AP Mode)?

- Cut -

På Windows kan man ændre den i egenskaber for netværksforbindelse / avanceret / netværksadresse . Vil tro man selv skal ind og fjerne værdien efter.

Fuldstændigt unødvendigt og overkompliceret.

Jeg har lavet en simpel gennemgang med nogle tests.
Så længe den ikke er gået igennem og vi har svar på spørgsmålene, kan vi gætte til højre og venstre om hvad der sker, hvad man kan osv.

Det tager 30 minutter (maksimalt) at gå punkterne igennem……


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2022 kl. 12:55
Jeg skal nok nå til listen. Jeg sætter stor pris på dine og alle jer andres forslag, men sådan noget netværkshalløj tager altid længere tid, end man lige går og tror det vil
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2022 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af LeChuck LeChuck skrev:

Få dig en computer med Ubuntu linux 


wat
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu