recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee router bridgemode
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee router bridgemode

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2022 kl. 14:57
Hvis den sættes op til blot at være access point trækker den lidt over 400 ned.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2022 kl. 15:07
Og 525 med kabel.

Så er det da vist bevist, at den kan klare mere end 300 Mbps
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2023 kl. 15:41
Nu har jeg af forskellige årsager skiftet til Norlys, og det er præcis det samme gøjl hos dem Der bliver ikke tildelt nogen IP når bridge mode er aktiveret i deres modem/router, og aktiver.mitwifi.dk giver fejlmeddelelse, når man prøver at aktivere indernettet efter at have slået bridge mode til. Nu har jeg været i røret med en ret inkompetent kundeservice-medarbejder, som endda får forkerte oplysninger fra sin leder. Virkelig flot...
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2023 kl. 16:05
Så lad være med at bruge bridge mode….


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2023 kl. 16:07
Så får jeg jo kun ~540 Mbps med min egen router, vel at mærke med kabel. Direkte i deres er det ~940.

Min egen router er, som sikkert også nævnt, en Netgear Nighthawk, der bestemt skulle kunne klare en hel gigabit med kabel.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2023 kl. 17:06
Følg disse steps slavisk og svar på alle spørgsmålene, så er det lettere at fejlfinde.


Reset din Norlys router, fjern netgear router.
Slut computer til Norlys router, med netværkskabel. 
Hvilken IP adresse får din computer?


Test hastighed, hvad hastighed får du?


Sluk for wifi i Norlys router.
Forbind pc til netgear med netværkskabel, opsæt dhcp server til 192.168.20.x range.
Genstart netgear router
Forbind WAN på netgear med LAN på Norlys router.


Slut computer til netgear router, med kabel.
Hvilken IP adresse får din computer?


Test hastighed, hvad hastighed får du?


Forbind pc via wifi til netgear router, bliv stående i samme lokale som routeren.
Hvilken IP adresse får din computer?


Test hastighed, hvad hastighed får du?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 01:18
Nu har jeg skrottet nathøgen og jeg bruger nu kun routeren fra Norlys til indernet. Med wi-fi kan jeg overføre op til 40% hurtigere internt, via wi-fi, så det er en ret overraskende forbedring ved bare at skifte fra Sagemcom something-something V2 til V3. Den V2'eren YouSee spiste mig af med kunne ikke holde forbindelsen til computeren i soveværelset eller tidskapslen i køkkenet. Nu drøner det bare afsted, selvom det sikkert kunne gøres endnu bedre, hvis man smed en masse penge efter det.

Underligt nok mener min Xbox Seriøs X at jeg nu kører dobbelt NAT, hvilket jeg jo lissom ikke gør. I al den tid jeg har haft den har jeg brugt Nighthawk spændt for udbyderens modem/router, og nu, hvor jeg bestemt ikke har dobbelt NAT, så mener den, at jeg kører dobbelt NAT. Fjollet.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 06:47
Dobbelt NAT, for du ikke får en offentlig ip fra Norlys, men derimod kører CGNAT.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 08:57
Min eggsboks er tydeligvis forvirret...
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2023 kl. 00:47
Nu har jeg været væk i lidt tid og ved ikke om du har fået styr på tingene.

Men der er nogle faldgrupper som måske kan være skyld i både hastighed og hvorfor bridgemode måske ikke lykkedes.

Bridgemode:
  1. Skriv den DNS ned, som TDC benytter på "aktiver.mitwifi.dk" Indtast den manuelt på din computer.
  2. Sæt dit modem i bridgemode og sæt din NightHawk på efterfølgende.
  3. Sørg for at kun NightHawk er tilsluttet til modem.
  4. Tilslut din computer til NightHawk og gå ind på "aktiver.mitwifi.dk" (hvis du ikke kan tilgå den, så er din DNS opsætning forkert)
  5. Når du aktiverer din forbindelse, så bliver MAC adressen på din NightHawk WAN-port nu registreret og vil virke for eftertiden.

Hvis din hastighed er for lav, når du også tester med kabel, så kan det være at din WAN port MTU er sat forkert.
TDC bruger som standard en MTU på 1500, men det kan være at din NightHawk er sat til måske 1482 eller noget andet.

Du bør også prøve at tvinge din WAN port til at være gigabit full duplex i stedet for at stå til "Auto"
Det kan være at den står og svinger imellem gigabit og 100 Mbit.

Jeg glemte også lige at nævne at mange laptops ikke kan give dig gigabit hastighed med kabel, når de er på batteri. Hvis du skal teste på en laptop, så bør den stå til "best performance", mens du tester. Wink


Redigeret af Cyberguyen - 19-August-2023 kl. 00:54
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2023 kl. 01:00
Jeg er skiftet til Norlys i mellemtiden

Jeg bruger nu deres modem/router, som er så meget som 40% hurtigere med det lokale netværk end den Netgear Nathøg jeg har kørt med i nogle år. Internethastighedsmæssigt er det omtrent det samme, men det er noget mere simpelt når det hele kører på samme router. XSX, PS5, Mac Mini og Zidoo har kabel, mens resten klarer sig med trådløs.

Det eneste problem nu er at Xbox Series X tror jeg bruger dobbelt NAT, så snart jeg holdte op med at bruge dobbelt NAT... Hvilket jo er noget pjat. Den kan dog snildt trække over 1000 Mbps ned og sende 100 afsted.

Min ping er ikke fantastisk. Den er nok 50% højere end den burde være, men det er det samme som YouTDC, såvidt jeg husker. Heldigvis spiller jeg ikke meget online.

Redigeret af Naiera - 19-August-2023 kl. 01:01
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2023 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Det eneste problem nu er at Xbox Series X tror jeg bruger dobbelt NAT, så snart jeg holdte op med at bruge dobbelt NAT... Hvilket jo er noget pjat.


Som jeg har svaret dig en gang før, så er det fordi Norlys bruger Carrier Grade NAT
https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT

Hvad er din IP adresse på WAN siden af router?
Kig først på din routers webside og herefter hvilken ip adresse speedtest.net finder - er de ens?


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu