recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-65HZ2000, opsummering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-65HZ2000, opsummering

 Besvar Besvar Side  <1 1415161718 20>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mja altså jeg havde jo ikke tænkt mig at skrive så meget mere lige med det samme..... men....

De af jer som har fulgt længe ved, at jeg har et barnebarn. Dette lille vidunder er i mellem tiden blevet 18 år. Og vidunderet bad mig for nogen tid siden om at købe Frost 2. Lidt forundret købte jeg naturligvis filmen i BD udgave. 

Det jeg egentlig ville sige er jo, sikke et vidunderligt billede, og med en stor grad af billede dybde. Og barnebarnet, hun griner bare så hjerteligt. Lykke.
Intet slår smil og latter👍

Desværre har vi nok alle en tendens til at glemme de helt væsentlige ting i livet i vor digitale tilværelse. Og dette i vores stræben efter det perfekte - og ikke mindst ud af til.

Det er lige før jeg takker for mine grumme "wake-up call", som jeg fik et par stykker af tidligere på året.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mja altså jeg havde jo ikke tænkt mig at skrive så meget mere lige med det samme..... men....

De af jer som har fulgt længe ved, at jeg har et barnebarn. Dette lille vidunder er i mellem tiden blevet 18 år. Og vidunderet bad mig for nogen tid siden om at købe Frost 2. Lidt forundret købte jeg naturligvis filmen i BD udgave. 

Det jeg egentlig ville sige er jo, sikke et vidunderligt billede, og med en stor grad af billede dybde. Og barnebarnet, hun griner bare så hjerteligt. Lykke.
Intet slår smil og latter👍
Jeg har heldigvis også et barnebarn (5 år) Hun er også vild med Frost. Næste gang vi skal passe hende tar hun Frost ll med å vi kan se den på min nye 65" B9😁
Ning
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mja altså jeg havde jo ikke tænkt mig at skrive så meget mere lige med det samme..... men....

De af jer som har fulgt længe ved, at jeg har et barnebarn. Dette lille vidunder er i mellem tiden blevet 18 år. Og vidunderet bad mig for nogen tid siden om at købe Frost 2. Lidt forundret købte jeg naturligvis filmen i BD udgave. 

Det jeg egentlig ville sige er jo, sikke et vidunderligt billede, og med en stor grad af billede dybde. Og barnebarnet, hun griner bare så hjerteligt. Lykke.
Intet slår smil og latter👍
Jeg har heldigvis også et barnebarn (5 år) Hun er også vild med Frost. Næste gang vi skal passe hende tar hun Frost ll med å vi kan se den på min nye 65" B9😁

Vi har i alle de 18 år været så heldige, at barnebarnet bor i samme ejendom, så vi har ofte haft fornøjelse af hende dagligt - helt vidunderligt. Vi har også haft hende med til Malta vel 8-10 gange.

Tillykke med det nye LG TV, og nyd filmen, den er bare flot.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 21:51
Mange tak.. Fantastisk tv til de penge... 10 k... Når man tænker på at sidste gang jeg købte et NYT TV gav jeg omkring 28000 (Pioneer 507)🙄
Har de sidste par år dog haft en 5090 jeg købte for en tusse... Den arver sønnen og så får en nervøs søn den gamle 507..😁
Ning
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2020 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Mange tak.. Fantastisk tv til de penge... 10 k... Når man tænker på at sidste gang jeg købte et NYT TV gav jeg omkring 28000 (Pioneer 507)🙄
Har de sidste par år dog haft en 5090 jeg købte for en tusse... Den arver sønnen og så får en nervøs søn den gamle 507..😁
Ja, de kunne noget de Pioneer TV, noget som vi mangler i dag - holdbarhed. Jeg havde selv i sin tid fornøjelsen af 3 Pioneer Kuro. Heldigvis er HZ2000 rent billede mæssigt ret så plasma agtigt. Blødt og roligt billede, og det er jo lige mig.Smile

Edit: Kom lige i tanke om, at HDTVTEST har lavet en sammenligning mellem et Panasonic ZT65 plasma (Måske verdens bedste plasma TV), og HZ2000:





Redigeret af Hother - 07-August-2020 kl. 11:51
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2020 kl. 11:06
Hov.. Der skulle stå nevø's søn og ikke en nervøs søn... Det er jo noget helt andet😵
Ning
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 12:21
Iflg. en fransk Panasonic repræsentant, så modtager Panasonic´s 2020 modeller, i det mindste visse af dem, Disney + APP, omkring slutningen af indeværende år.

Du kan læse mere her:

Om det så også gælder nordiske modeller skal jeg lade være usagt, ligesom jeg som altid er noget skeptisk omkring Panasonic´s udmeldinger om tidshorisonter.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 09:38
Og så er der en fransk test på banen af HZ2000. Og den udviser bl.a. RGB kurverne out of the box, og som er egentlig som jeg forventede - ret så fine. Kan måske afvige fra enhed til enhed.

Hvis du vil læse testen (jeg er ikke så god til det franske sprog):



Redigeret af Hother - 13-August-2020 kl. 10:23
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2020 kl. 12:33
Og så kommer Thomas fra TV Kalibrering dk, og kalibrere mit TV på fredag. Det bliver rigtigt spændende at se hvilke rettelser der kommer i forhold til de nuværende billede indstillinger.

Ellers mener jeg at lydsiden på HZ2000 er forbedret lidt i forhold til GZ2000. Jeg benytter helt de samme lyd indstillinger som jeg benyttede på mit GZ2000. Forskellen er lidt bedre diskant, lidt mere punch på bassen, og lidt mere dynamik i lyden. Ikke så ringe, for GZ2000 er rigtig god, med tanke på at det er lyd fra et TV.

Så er der jo sikkert nogen som kommer op med placebo effekt. Det kan jeg afvise i og med, at indtillingerne er de samme som tidligere, og det viste er ting som jeg har set og lyttet til ufattelig mange gange. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 14:20
Et par billeder fra dagens kalibrering.

Jeg har ikke fået set så meget på billedet endnu, så mine indtryk af billedet efter kalibreringen vender jeg tilbage med.



Herunder ses RGB kurver inden kalibreringen:



B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 14:25
Og her RGB kurver efter kalibreringen:


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 14:48
Ser ud til at det ikke var helt tosset fra fabrik

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1415161718 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu