recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-65HZ2000, opsummering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-65HZ2000, opsummering

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 20>
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 07:49
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ups, min ægteviv mener ikke at billedet er helt så godt som på vores nu tidligere GZ2000. Og det kan hun have lidt ret i.

Billedet er ikke helt så "Kraftuldt" som tidligere. Jeg trøster mig med, at TV lige skal køres lidt til, og ja, så mangler der en kalibrering. Men stadig et flot billede - trods alt.

Edit: Billedet bliver faktisk langsom bedre, med flere detaljer og mere "Sammenhæng" i billedet. Man skal bestemt ikke bedømme billede kvaliteten på et sprit nyt TV. Det skal nok blive et fremragende billede - også her.

DEN var ny, for mig!! Vidste ikke, at en TV-skærm også skulle "spilles til" som nye højttalere skal det!Big smile
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ups, min ægteviv mener ikke at billedet er helt så godt som på vores nu tidligere GZ2000. Og det kan hun have lidt ret i.

Billedet er ikke helt så "Kraftuldt" som tidligere. Jeg trøster mig med, at TV lige skal køres lidt til, og ja, så mangler der en kalibrering. Men stadig et flot billede - trods alt.

Edit: Billedet bliver faktisk langsom bedre, med flere detaljer og mere "Sammenhæng" i billedet. Man skal bestemt ikke bedømme billede kvaliteten på et sprit nyt TV. Det skal nok blive et fremragende billede - også her.

DEN var ny, for mig!! Vidste ikke, at en TV-skærm også skulle "spilles til" som nye højttalere skal det!Big smile

Jeg tror ikke at der er en reviewer med respekt for sig selv der bedømmer et TV et før efter vist antal driftstimer. Det samme gælder for kalibrering.

Men i dette tilfælde, har forskellen fra ny og til nogle timer frem været ganske stor.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JKN. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKN. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 12:09
har du mulighed for at tage et billede af skærmen fra siden, ville gerne se hvor langt den sidder fra væggen. 
fed skærm og jeg påtænker selv at anskaffe mig en. Men er usikker på om den kommer til at stikke for langt ud fra væggen. 
på forhånd tak for hjælpen og tillykke med den nye skærm. 
JKN



Panasonic 65 HZ1000 tv. Apple tv. Yamaha RX A860 receiver. onwall Audiovector Aventage R Arrete Sub. Panasonic ub820 Uhd afspiller











SUB: Harbo Sound SUB 10 <
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af JKN. JKN. skrev:

har du mulighed for at tage et billede af skærmen fra siden, ville gerne se hvor langt den sidder fra væggen. 
fed skærm og jeg påtænker selv at anskaffe mig en. Men er usikker på om den kommer til at stikke for langt ud fra væggen. 
på forhånd tak for hjælpen og tillykke med den nye skærm. 

Det ville jeg gerne, men jeg er nok ikke den rette at spørge, for jeg bruger et Harald Nyborg beslag, hvor det under alle omstændigheder er langt ude fra væggen.

Men du kan på Panasonic´s hjemmeside se TV´et profil.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 12:17
Et medlem fra AVFORUM bad mig om et 100% hvid billede. Sikkert for at se homogeniteten i skærmen.

Det tog jeg skam gerne. Desværre kommer billedet ud i blå. Men det kan vel bruges alligevel  håber jeg.

 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 12:27
Prøv at køre youtube og søg på pattern oled, og vælg:

“Patterns for OLED uniformity and burn-in check” 

Uhyggelig afslørende!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Prøv at køre youtube og søg på pattern oled, og vælg:

“Patterns for OLED uniformity and burn-in check” 

Uhyggelig afslørende!

På et tidspunkt
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 00:05
En lille update. Efter endnu et antal timer på loggen, så har mit Panasonic 65HZ2000 nu nået den billede kvalitet, som jeg havde på mit 65GZ2000. Og det er jeg inderligt glad for. Og jeg vil stadig mene at farverne er nogenlunde korrekte, og billede dybden er bare så flot. Og det hele selvom at TV´et endnu ikke er kalibreret. Fantastisk!

 


Redigeret af Hother - 30-Juli-2020 kl. 00:08
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 11:19
Tog dette billede i går aftes, det ser vel ikke helt tosset ud, selvom man aldrig får det rigtige billede med fra TV´et.



B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
cphMichael Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cphMichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 10:45
Power holder weekend fødselsdags tilbud med 25% rabat.

Jeg har lige købt et Panasonic TX-65HZ2000 til 32995 - 8248,75 = 24.746,25 kr.


Redigeret af cphMichael - 01-August-2020 kl. 10:46
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 10:46
De første indtryk af mit nye Panasonic TX-65HZ2000E

Mit TV har nu 20 timer på bagen, og jeg har jo fået kigget lidt på sagerne - omend der meget som jeg ikke har fået kigget på endnu.

Grundlæggene er HZ2000 en opdateret udgave af GZ2000, og minder naturligvis på næsten alle områder om dette TV. Designet mellem de to modeller er også ens. Det samme gælder for byggekvaliteten.



Som det første konstaterede jeg, at HZ2000 har fået en lidt bedre DVB-C tuner, og denne er nu helt på højde med YouSee´s ditto fra de to bokse som jeg har herfra.

Jeg var en kende forunderet over at billedet out of the box, ikke var så relativt godt som på mit tidligere GZ2000. Bevares mit GZ2000 var kalibreret, men alligevel. Der skulle omkring 10 driftstimer til, før jeg kunne have et nogenlunde godt billede. Så markant har jeg ikke oplevet forskellene før.

Nu 10 timer senere er billedet helt på højde med GZ2000, og er det en god optagelse og udsendt korrekt, så er billedet helt rent, med umiddelbart ret korrekte farver, og en god billede dybde. Dette undre mig til gengæld også. Det skyldes at hvis billedet på det ny TV kan have et matchende billede med GZ2000, så må Panasonic have gjort noget ekstra ud af deres billede indstillinger allerede fra fabrikken. BD og 4K BD står bare rigtigt flot, og jeg har ikke set nogen billed fejl, ligesom hurtige bevægelser håndteres fint. Jeg glæder mig til den kommende kalibrering af det nye TV.

Lyden, og er specielt på ATMOS delen, må også have fået et mindre løft. Lyden synes en smule mere detaljeret og en lidt større spredning og placering af lydeffekter. Desværre har jeg endnu ikke modtaget den bestilte subwoofer, som efter fleres mening giver et yderligere løft af lyden.

Jeg følger op på mere senere. Men indtil nu er jeg særdeles godt tilfreds med mit nye TV som bestemt har indfriet de forventninger jeg havde.


Redigeret af Hother - 01-August-2020 kl. 12:19
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
cphMichael Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cphMichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 11:56
@Hother,

Jeg har rippet mine film og lagt dem på en Plex-server.

Kan man installere Plex client på HZ2000?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu