recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-65HZ2000, opsummering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-65HZ2000, opsummering

 Besvar Besvar Side  <1 1314151617 20>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2020 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af cphMichael cphMichael skrev:

Oprindeligt skrevet af TV Kalibrering TV Kalibrering skrev:

Ja ! Der er forskel, farverne virker en anelse overmættede ved hudtoner på Pro 1 profilen.

Bliver spændende og få målt på de forskellige profiler og så om Filmmaker Mode er mere præcis end de øvrige, umiddelbart tvivler jeg på det, men det finder vi snart ud af :)

Kan man kalibrere TX-65HZ2000 umiddelbart efter det er opsat hjemme i stuen, eller ændre de organiske dioder sig i den første tid man bruger fjernsynet, så du vil anbefale at man venter?

Man kan godt kalibrere med det samme, men det får du vist ikke mange til at anbefale, for jo pixels ændre sig i starten. Så vent mindst 100 driftstimer. Den meget anerkendte TV anmelder Vincent Theo fra HDTVTEST siger helst 200 timer. Og det samme timeantal holder jeg mig også til.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
TV Kalibrering Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 10-Marts-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TV Kalibrering Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2020 kl. 20:56
Ja det kan man sagtens, MEN jeg vil anbefale at man venter til skærmen har kørt en del timer ! Hvor længe det så er, det diskuteres stadigvæk på diverse forums.

Tidligere sagde jeg 100 timer, men på 2019-2020 paneler har jeg målt mig frem til at der ikke sker så meget efter cirka 30 timer, vi snakker en dE forskel på under 0.1.
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 12:53
Og så lidt fra TV´ets menuer:



Jeg hører jo til dem som er glad for Panasonic´s menu system, og som nu optræder i "My Home Screen 5.0". Menu systemet ændre sig kun lidt fra model til model. Det betyder, at når jeg får et nyt TV, så er menuerne kendte, dog med de tilføjelser som nye funktioner medfører. Jeg har ikke i nogle år taget brugermanualen ud af kassen, det er bare ikke nødvendigt. I øvrigt er der langt flere APPS end vist her.

I min verden fungere hele menu systemet ganske overskueligt - omend omfattende, men logisk og med hurtige skift fra menu punkt til menu punkt. Man kan så sige at jeg ikke rigtigt er vant til andre systemer end Panasonic´s. Sandt nok.



Her ses det ganske omfattende antal billede profiler. Jeg nøjes nu primært med Professional 2 al den stund, at jeg ikke ser ret meget TV i dagtimerne.




Her så billede profilen fra Filmmarker Mode, det er en ganske normal billede profil, og som indeholder alle de meget omfattende billede parametre som også indeholdes i Professional 1 og 2.




Redigeret af Hother - 03-August-2020 kl. 17:04
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 19:47
Så nåede jeg nøjagtig 46 timer på loggen, og jeg vil lige komme med nogle afsluttende bemærkninger før TV´ets kalibrering, som jeg håber sker i slutningen af august.

Jeg har afspillet DVD, BD og HD HDR BD, og set flere udsendelser via enten TV´ets DVB-C tuner eller min YouSee boks.

På alle områder lever TV´et op til mine forventninger. Billedet er, lige meget hvad jeg afspiller, fremragende (altså hvis optagelser m.v. er gode shit in - shit out). Noget jeg specielt var spændt på var jo, om de lovede forbedringer omkring flere detaljer i mørke scener blev opfyldt. Og den forhåbning blev opfyldt til fulde. 

Jeg er ikke helt færdig med at rode med lydindstillingerne. Men jeg har nu alligevel en rigtig fornuftig lyd i stereo og også i surround taget i betragtning, at det er et TV med begrænsede muligheder. Jeg glæder mig dog til at jeg på et tidspunkt modtager min lille Yamaha Subwoofer.

Jeg skrev sidste sommer, da jeg havde mulighed for at checke et 65GZ2000 ud ved recordere. dk´s Panasonic aften hos Panasonic Center Rødovre, at det ikke ville undre mig hvis GZ2000 blev 2019 bedste OLED TV.

Her vil jeg også vove pelsen med at forudsige, at det skulle ikke undre mig, hvis HZ2000 også bliver anerkendt som 2020 bedste OLED TV billed mæssigt. Det vil tiden vise, for der er endnu kun, mig bekendt, en seriøs anmeldelse af TV´et. Jeg tager chancen.



Redigeret af Hother - 03-August-2020 kl. 19:55
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
tclange1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tclange1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 20:37
glæd dig til du for din sub den giver lige det sidste ;)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af tclange1 tclange1 skrev:

glæd dig til du for din sub den giver lige det sidste ;)

Jeg glæder mig sørme også. Desværre virker det som om at min NS-SW100 er i restordre hele tiden.Confused 


Redigeret af Hother - 03-August-2020 kl. 20:49
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2020 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Panasonic TX-65HZ2000 købes i denne weekend for Kr. 24.746 - med en besparelse på Kr. 8.842 Thumbs Up

Knurre mig billigt. Hvis man skal have et nyt TV, og man har pengene, så ville jeg ikke tænke mig om så længe.Wink
Hvis ikke jeg allerede i forvejen har en fremragende 65" OLED fladskærm, så havde jeg OMGÅENDE købt Panasonic TX-65HZ2000      til Kr. 24.746 uden, at blinke med øjnene.  Thumbs Up Der kommer til, at gå langt tid, før at nævnte skærm kommer ned i den pris igen. 


Problemet er bare, at rent teknologisk, så har udviklingen på OLED skærme bare ikke rykker sig særligt meget de sidste tre-fire år, hvilket er dybt skuffende - især når man tænker på prissammensætningen på OLED produkter, og hvad forbrugeren skal betale.

Jeg er bange for (og glæder mig til), at endnu en ny teknologi skal til, før at vi kommer til at se markante visuelle fremskrift indenfor fladskærme. Eksempelvis Micro-LED eller noget helt andet...


Redigeret af Gromit - 04-August-2020 kl. 18:02
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2020 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Panasonic TX-65HZ2000 købes i denne weekend for Kr. 24.746 - med en besparelse på Kr. 8.842 Thumbs Up

Knurre mig billigt. Hvis man skal have et nyt TV, og man har pengene, så ville jeg ikke tænke mig om så længe.Wink
Hvis ikke jeg allerede i forvejen har en fremragende 65" OLED fladskærm, så havde jeg OMGÅENDE købt Panasonic TX-65HZ2000      til Kr. 24.746 uden, at blinke med øjnene.  Thumbs Up

Der kommer til, at gå langt tid, før at nævnte skærm kommer ned i den pris igen. 

Ja, den når med lidt held ned i omkring 25K næste forår vil jeg tro.

Men nu er det vist for sent til den pris.

Edit (fordi Gromit kom med en opdatering). Omkring udviklingen af OLED kan jeg kun sige, at køberen af mit 65GZ2000 er meget imponeret over forbedringerne i billedet i forhold til dennes 2017 OLED. Så noget sker der altså, og det er også min erfaring.


Redigeret af Hother - 04-August-2020 kl. 18:25
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 06:34
Hvilket lydsystem skal du anvende sammen med Yamaha NS-SW100?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 07:23
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Hvilket lydsystem skal du anvende sammen med Yamaha NS-SW100?

Den skal bruges som supplement til TV´ets lydsystem.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 20:02
Mja altså jeg havde jo ikke tænkt mig at skrive så meget mere lige med det samme..... men....

De af jer som har fulgt længe ved, at jeg har et barnebarn. Dette lille vidunder er i mellem tiden blevet 18 år. Og vidunderet bad mig for nogen tid siden om at købe Frost 2. Lidt forundret købte jeg naturligvis filmen i BD udgave. 

Det jeg egentlig ville sige er jo, sikke et vidunderligt billede, og med en stor grad af billede dybde. Og barnebarnet, hun griner bare så hjerteligt. Lykke.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mja altså jeg havde jo ikke tænkt mig at skrive så meget mere lige med det samme..... men....

De af jer som har fulgt længe ved, at jeg har et barnebarn. Dette lille vidunder er i mellem tiden blevet 18 år. Og vidunderet bad mig for nogen tid siden om at købe Frost 2. Lidt forundret købte jeg naturligvis filmen i BD udgave. 

Det jeg egentlig ville sige er jo, sikke et vidunderligt billede, og med en stor grad af billede dybde. Og barnebarnet, hun griner bare så hjerteligt. Lykke.
Intet slår smil og latter👍
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1314151617 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu