recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-65HZ2000, opsummering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-65HZ2000, opsummering

 Besvar Besvar Side  <1 1516171819 20>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Ser ud til at det ikke var helt tosset fra fabrik


Nej, men som altid er der noget at hente ved en kalibrering.

TV´et er også kalibreret i HDR og Dolby Vision Dark. Det sidstnævnte er nyt for årets modeller. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 19:47
Mine indtryk af billedet efter kalibreringen er faktisk en gentagelse af de beskrivelser som jeg tidligere er kommet med efter TV kalibreringer.

Jeg kan godt fornemme i visse sammenhænge, at den røde farve er blevet afdæmpet, og det er specielt ved HDR visninger af producenternes demo indhold.

Ellers er der nok ikke umiddelbart de væsentlige synlige forskelle til farver i øvrigt, for fabrikindtillingerne var jo ikke helt tossede.

Der hvor jeg som oftest ser forskel er ved billededybde, hvor det benyttede materiale er egnet til at vise billede dybde (altså gode optagelser). Billede dybden er temmelig lig mit tidligere GZ2000, med måske en lille forbedring pga. lidt ændrede billede parametre og en lidt udvidet kalibreringsmulighed til, så vidt jeg husker med 12 målepunkter. Men billede dybden er bare pragtfuld, og fremstår til tider næsten 3D agtig. Billede dybden betyder meget for mig.

Nits blev målt til 960 nits på et 10 procent vindue, som er egnet til denne måling.

Det er altid hyggeligt at have Thomas fra TV Kalibrering dk på besøg. Og er man ikke blevet klogere efter hans indsats, så er det ens egen skyld, for han øser meget gerne af sine erfaringer.

Ellers er dette vel afslutningen af min Panasonic 65Z2000 beretning.

Jeg er godt tilfreds med skiftet til det nye TV, omend forskellen til det tidligere TV ikke er så stor. Det er på alle måder et pragtfuldt TV, og jeg synes virkelig at jeg får en meget høj kvalitet for pengene. Kvaliteten er både på billedet,og jeg foretrækker stadig Professional 2. Kvaliteten er også på lydsystemet, som jeg mener er rigtigt godt tunet og kommer med en fin dynamik. Og byggekvaliteten er heller ikke at kimse af.

Er der ikke noget som jeg er mindre tilfreds med? Næh ikke rigtigt. Jeg kender jo modellen og funktionerne så godt fra 65GZ2000, så ingen overraskelser. Så er der den med det manglende HDMI 2.1. Jeg gamer ikke et mikrosekund, og har ingen planer om at begynde på den gesjæft.

Jeg er meget taknemmelig for, at Panasonic Center Rødovre gav mig mulig for at teste mit nye TV hjemme. Normalt ville min tests jo have været hos forhandleren, men denne er helt bekendt med min situation, og derfor fandt jeg en meget fin forståelse hos forhandleren.

Hvis der er nogen spørgsmål fra jer, så svare jeg gerne på disse, hvis jeg kan.

Mange tak til alle der har fulgt med i min lille beretning. Med mere end 21000 visninger er der jo en del der har fulgt med. Mange tak.


  


Redigeret af Hother - 21-August-2020 kl. 19:54
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 20:10
Det lyder jo til, at være et tilfredsstillende bytte af tv. Et besøg af Thomas havde været bedre, hvis muldvarpen kunne blive i lommenSmile
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Det lyder jo til, at være et tilfredsstillende bytte af tv. Et besøg af Thomas havde været bedre, hvis muldvarpen kunne blive i lommenSmile

Helt bestemt. Ahhhh... ved du hvad, jeg synes ikke at det er så slemt, jeg har et minde om, at det var en del dyrere for år tilbage. Og nu bliver der pillet ved en hel flere billede profiler.


Redigeret af Hother - 21-August-2020 kl. 20:51
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 22:24
Pr. dags dato den bedste OLED skærm... 

...og om 6 måneder, ja så er det er noget andet.

...og om 6 måneder igen, så ser verden meget anderledes ud... 

Herrjemine...!!! Wink


Redigeret af Gromit - 21-August-2020 kl. 22:26
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Pr. dags dato den bedste OLED skærm... 

...og om 6 måneder, ja så er det er noget andet.

...og om 6 måneder igen, så ser verden meget anderledes ud... 

Herrjemine...!!! Wink

Jo, det er formentlig verdens bedste OLED panel.

Hvad der sker om 6 eller 12 måneder, så langt tænker jeg ikke rigtigt mere, på det område.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 01:40
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Pr. dags dato den bedste OLED skærm... 

...og om 6 måneder, ja så er det er noget andet.

...og om 6 måneder igen, så ser verden meget anderledes ud... 

Herrjemine...!!! Wink

Men i de 6 måneder (eller mere, inden der kommer noget bedre), har Hother fornøjelsen af det fedeste billede.
Og, har han lyst og råd til det, syntes jeg at det er helt fint.

Jeg skifter ikke tv så ofte, men når jeg køber nyt, køber jeg også i den lidt mere bekostelige klasse.
Hvorfor?
Fordi jeg nyder det gode billede.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 09:24
Min "Forklaring" på forskellene mellem mit tidligere 65GZ2000 og mit nuværende 65HZ2000. Som det fremgår af mit første indlæg i denne tråd, ønskede jeg ved købet af det nye TV, at nørde lidt med forskellene mellem de to TV. For mig en spændende øvelse al den stund, at mit GZ2000 var og er så fremragende.

Så på en eller anden led er det vel også på sin plads, at jeg opsummere de oplevede små forskelle mellem de to TV:

Jeg tror ikke umiddelbart, hvis man stillede et GZ2000 og et HZ2000 op ved siden af hinanden, at selv ret trænede seere kan se forskel mellem de to. Man skal kende begge TV meget indgående for at se forskel. Forskellen er specielt på mørke scener med nu flere detaljer. Det nye billede er forfinet en anelse, således at detaljer står lidt mere velafgrænsede, og endelig er der en smule bedre billede dybde. Og så er lyden blevet lidt mere dynamisk med lidt bedre adskillelse af lydaktiviteter. Og endelig oplever jeg en lidt bedre diskant.

Men man skal virkelig have "Arbejdet" med de to TV for at konstatere forskellene. Jeg tror endda at de færreste TV testere kan se/huske forskelle, fordi de i mellemtiden har haft så mange andre TV i hænderne.

 


Redigeret af Hother - 22-August-2020 kl. 09:42
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 10:51
Jeg har da helt glemt en lille spændende ting. Mit TV blev kaliberet før 200 timers brug, som jeg normalt foretrækker. Og det blev det fordi Thomas fra TV kalibrering dk, alligevel var i nærheden. Mit TV har haft 118 driftstimer.

Nu sker der så det, at Thomas vender retur og måler igen, når mit TV har nået omkring 500 driftstimer. Så kan vi måle eventuelle ændringer i billede performance. Det bliver lidt spændende.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har da helt glemt en lille spændende ting. Mit TV blev kaliberet før 200 timers brug, som jeg normalt foretrækker. Og det blev det fordi Thomas fra TV kalibrering dk, alligevel var i nærheden. Mit TV har haft 118 driftstimer.

Nu sker der så det, at Thomas vender retur og måler igen, når mit TV har nået omkring 500 driftstimer. Så kan vi måle eventuelle ændringer i billede performance. Det bliver lidt spændende.
Det bliver spændende om der er målbare ændringer. Det vil jeg se frem til.
Troede sådan en pensionist så TV HELE tiden... 118 timer er jo ingen ting! Wink
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har da helt glemt en lille spændende ting. Mit TV blev kaliberet før 200 timers brug, som jeg normalt foretrækker. Og det blev det fordi Thomas fra TV kalibrering dk, alligevel var i nærheden. Mit TV har haft 118 driftstimer.

Nu sker der så det, at Thomas vender retur og måler igen, når mit TV har nået omkring 500 driftstimer. Så kan vi måle eventuelle ændringer i billede performance. Det bliver lidt spændende.
Det bliver spændende om der er målbare ændringer. Det vil jeg se frem til.
Troede sådan en pensionist så TV HELE tiden... 118 timer er jo ingen ting! Wink

Præcis, det er lige det som jeg synes er spændende.

Nej for Sørensen, jeg/vi ser aldrig TV i dagtimerne, desuden er der bare så mange udsendelser/serie som i kvalitet i vores øjne er alt for ringe. Man må jo huske på, at rigtigt meget i dansk TV´s sendeflader primært er rettet mod de unge/yngre. Så der er reelt ikke ret meget kvalitets TV for de ældre. Desværre.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 18:12
Og så har jeg en lille Yamaha NS-SW050 på vej. Oprindeligt ville jeg have en SW100 med en 10 tommer basenhed, men den viste det sig at være meget svær at få hjem pga. Corona.

Men lidt af omveje fik jeg fingrene i en SW050, som så blot har en 8 tommer basenhed. 


Men den lille Yamaha Sub skulle såmænd også virke fint som bas supplement til lydsystemet på mit Panasonic 65HZ2000. Den skal jo hverken vælte vægene eller løfte tagetBig smile


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1516171819 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu