recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-65HZ2000, opsummering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-65HZ2000, opsummering

 Besvar Besvar Side  <1 17181920>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2020 kl. 11:52
Jeg kunne ikke være mere enig. Det er et fantastisk TV og en fantastisk lyd med ext sub tilsluttet, som omslutter en i surroundlyd med lofthøjttalere, så man sidder i en lydboble og lever sig fuldstændigt ind i filmen. Det understøttes af den hidtil bedste billede dybde på et Oled TV. Så filmentusiaster i skal opleve dette TV, som kan stå alene og give en fuldendt filmoplevelse. Og i sparer 15k til et surroundanlæg.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2020 kl. 14:04
Så fik jeg langt om længe tilsluttet min lille Yamaha Subwoofer. Jeg afventede bl.a. en adapter, som nu er modtaget.

Jeg har leget lidt med indstillingerne i TV´et omkring lyd (afskæringsfrekvens). Jeg skal nok lege lidt mere med den sag. Men det har afgjort givet mig den lidt mere efterstræbte "Bund" i lyden. Men finpudses det skal der. Jeg benytter mine gamle favoritter "The Police", fra en koncert BD til øvelsen. Andre skal dog også afspilles.

Man skal dog på minimum 30 i lydstyrke, før man får noget dynamik i musikken. Det er ligesom om at højtalerne ikke "Åbner" sig rigtigt før over den lydstyrke.

Men pokker, det lyder slet ikke som mit gamle 5.1 system, men kan dog bruges, og alle mine dejlige koncert BD´er kan nu igen afspilles/aflyttesEmbarrassed

Når jeg tænker over det, egentligt ret utroligt hvad man kan få ud af lyden fra et TV´s højtalere, og en lille subwoofer. Så jeg er en glad og tilfreds mand.


Redigeret af Hother - 08-September-2020 kl. 18:24
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 14:02
Som tidligere nævnt, så er jeg blevet bedt om en brugeranmeldelse af mit 65HZ2000E, det måtte jeg sige pænt nej tak til.



Men jeg kan da lave en lille opsummering:

Design

I mine øjne minder HZ2000 om mit gamle Pioneer KRP500. TV´et har neutralt i udseende, men alligevel ganske elegant, og gør ikke så meget væsen af sig. Den underliggende soundbar bidrager faktisk til det elegante udseende, den indgår som en helt naturlig del af designet. Man skal ret tæt på for at se/læse "Panasonic" logo´et.

Byggekvalitet

Byggekvaliteten er glimrende uden dog at kunne matche det allerede nævnte Pioneer KRP500, som var enestående - også i byggekvalitet. Jeg havde meget gerne set et bagpanel i metal, når nu Panasonic gør meget for at aflede varme. En del af OLED panelets bagside er netop i metal for at aflede varme, så hvor dog ikke gå hele vejen. Men man bliver ikke skuffet over byggekvaliteten, selvom man går TV´et efter i sømmene.

Billede

Billedet, hvad enten du ser, TV kanaler, DVD, BD eller 4K BD er fremragende. Faktisk genså jeg en DVD "Carribean Patrol", her den anden dag, og kunne glæde mig over et meget detaljeret billede, skønne naturlige farver, og med et glimrende billedeforløb.



(Billedet har jeg taget fra et naturklip fra Youtube).


Selvom om HZ2000 fra fabrikkens side er ganske godt indstillet, så kan det alt andet lige, altså godt betale sig at få HZ2000 kalibreret. Over en bred kam gav kalibreringen en større billede dybde, flere detaljer og et endnu bedre "Near Black" detaljeret billede. Okay, en del af resultaterne af kalibreringen var måske i småtings afdelingen, men specielt på DV Dark billede profilen var det ikke småting der blev hentet. Jeg har ofte lidt svært ved at forstå, at man kan købe et dyrt - eller relativt dyrt TV uden at ønske at få det aller bedste ud af billedet. 

Men også her gælder det også omkring billede: "Shit in - shit out".
 
Lyd

HZ2000 er jo forsynet med et antal højtalere i soundbaren (jeg ved faktisk ikke hvor mange), og to er desuden placeret i toppen af bagbeklædningen  og visende op i mod loftet. De sidstnævnte skal medvirke til lidt ATMOS fornemmelse i lyden.

Edit: jeg har forsøgt at tælle antallet af højtalere. Der er så vidt jeg kan se 7 aktive og 2 passive højtalere. Og hele herligheden tunet af Technics.

I dagligdagen virker lyden ganske fornemt til f.eks. TV kanaler. Jeg har kendskab til et par stykker som ikke mere tænder for deres surround system, for at se en film fra TV kanalerne.

Når det kommer til f.eks. en 4K HDR film med Dolby Atmos, så kan man ofte klart fornemme lyddetaljer og effekternes placering i en del af lydbilledet. Der er dog ikke meget at hente når det kommer lydeffekter bagfra i lydbilledet. Men er du typen som bare vil have en fornuftigt og lidt dynamisk film og lydoplevelse, så kan lyden gå an. Jeg tror nu at lydoplevelsen er meget afhængig af rum opbygningen  f.eks. lofthøjde. Tilslutter man en pasende subwoofer, jamen det giver så et løft på dynamik siden. Man skal dog øve sig en del på subwoofer indstillingerne i TV´et lyd menu, for at opnå det bedste.   

Faktisk er jeg efter tilslutningen af min lille subwoofer igen begyndt at se og høre mine ret mange koncert BD´er. De havde ellers ligget stille fra da jeg ikke længere havde gulvhøjtalere.

Funktioner

TV´et er jo kendt for ikke at have den helt store oplevelse ud i menuerne og APPs. Som udgangspunkt kan man sige, at menuerne afspejler alle TV´ets funktioner, og det er ganske mange. Og den gode nyhed er, at systemerne virker. Jeg har ikke oplevet en eneste fejl, uanset hvor jeg har bevæget mig hen i menuerne. Desuden er menuerne ganske hurtige at komme rundt i.

Omfanget af APPs, er jo helt afhængig af hvad den enkelte bruger ønsker. Jeg er ikke specielt krævende på det område, men der er langt flere muligheder end jeg nogensinde kommer til at bruge. I bund og grund tror jeg at udvalget af APPs vil tilgodese de fleste "Normal brugere".

Rygtet fortæller i øvrigt, at der ved årets udgang vil blive implementeret en "Disney App". Om det er sandt, det må tiden vise.

Der er som mange ved, ikke en HDMI 2.1 tilslutning. TV´et er vel som udgangspunkt henvendt til filmfolket, og i mindre grad til Gamere. Det vidner det relativt høje tal for "Input Lag" også om. 

Pris

Det er et dyrt TV, prisen er vel stadig godt 30.000 kr. Man kan diskuttere om man vil bruge så mange penge på et TV. Det afhænger sikkert af den enkeltes ønsker, behov og muligheder. Jeg værdsætter billede kvalitet på et højt plan, at TV´et er velfungerende, dækker mine behov, og om jeg samlet set får en god kvalitet får pengene. 

Jeg synes at TV´et er alle pengene værd. Og det vidste jeg jo stort set inden at jeg købte det, for jeg kom jo fra et 65GZ2000 som på mange områder er meget lig 65HZ2000.

End of story.








Redigeret af Hother - 13-Oktober-2020 kl. 10:15
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 15:11
Det lyder som om der er 15 speakers ialt incl de to topspeakers. Et par af dem er passive.

Redigeret af Munch - 26-September-2020 kl. 15:13
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det lyder som om der er 15 speakers ialt incl de to topspeakers. Et par af dem er passive.

Mange tak for link.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det lyder som om der er 15 speakers ialt incl de to topspeakers. Et par af dem er passive.

Mange tak for link.
Selv årsag Wink
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så fik jeg langt om længe tilsluttet min lille Yamaha Subwoofer. Jeg afventede bl.a. en adapter, som nu er modtaget.

Jeg har leget lidt med indstillingerne i TV´et omkring lyd (afskæringsfrekvens). Jeg skal nok lege lidt mere med den sag. Men det har afgjort givet mig den lidt mere efterstræbte "Bund" i lyden. Men finpudses det skal der. Jeg benytter mine gamle favoritter "The Police", fra en koncert BD til øvelsen. Andre skal dog også afspilles.

Man skal dog på minimum 30 i lydstyrke, før man får noget dynamik i musikken. Det er ligesom om at højtalerne ikke "Åbner" sig rigtigt før over den lydstyrke.

Men pokker, det lyder slet ikke som mit gamle 5.1 system, men kan dog bruges, og alle mine dejlige koncert BD´er kan nu igen afspilles/aflyttesEmbarrassed

Når jeg tænker over det, egentligt ret utroligt hvad man kan få ud af lyden fra et TV´s højtalere, og en lille subwoofer. Så jeg er en glad og tilfreds mand.

Man skal vel heller ikke forlange for meget af helt nye højttalere i starten? Mener, sådanne skal "spilles til", et stykke tid før de lyder perfekte. Det samme må vel gælde for hovedtelefoner
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 01:05
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så fik jeg langt om længe tilsluttet min lille Yamaha Subwoofer. Jeg afventede bl.a. en adapter, som nu er modtaget.

Jeg har leget lidt med indstillingerne i TV´et omkring lyd (afskæringsfrekvens). Jeg skal nok lege lidt mere med den sag. Men det har afgjort givet mig den lidt mere efterstræbte "Bund" i lyden. Men finpudses det skal der. Jeg benytter mine gamle favoritter "The Police", fra en koncert BD til øvelsen. Andre skal dog også afspilles.

Man skal dog på minimum 30 i lydstyrke, før man får noget dynamik i musikken. Det er ligesom om at højtalerne ikke "Åbner" sig rigtigt før over den lydstyrke.

Men pokker, det lyder slet ikke som mit gamle 5.1 system, men kan dog bruges, og alle mine dejlige koncert BD´er kan nu igen afspilles/aflyttesEmbarrassed

Når jeg tænker over det, egentligt ret utroligt hvad man kan få ud af lyden fra et TV´s højtalere, og en lille subwoofer. Så jeg er en glad og tilfreds mand.

Man skal vel heller ikke forlange for meget af helt nye højttalere i starten? Mener, sådanne skal "spilles til", et stykke tid før de lyder perfekte. Det samme må vel gælde for hovedtelefoner
Vist, det er også min erfaring.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 11:23
Glem ikke at vende tilbage når Thomas har været forbi for at genmåle/ indstille. Er meget spændt på resultatet.

På forhånd TAK!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Glem ikke at vende tilbage når Thomas har været forbi for at genmåle/ indstille. Er meget spændt på resultatet.

På forhånd TAK!

Jamen det har jeg skam ikke glemt. Jeg skal have skrevet til ham om et besøg inden længe.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 13:38
Jeg fandt et link fra Panasonic med en nærmere forklaring på Atmos i mit GZ2000 med et billede af højtalerantal og placeringer. Jeg går ud fra det er identisk med HZ2000. Scroll ned til billedet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg fandt et link fra Panasonic med en nærmere forklaring på Atmos i mit GZ2000 med et billede af højtalerantal og placeringer. Jeg går ud fra det er identisk med HZ2000. Scroll ned til billedet.

Det skulle være samme system. Tak for link.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 17181920>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu