recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-65HZ2000, opsummering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-65HZ2000, opsummering

 Besvar Besvar Side  <1 23456 20>
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2020 kl. 19:18
 film maker mode   skal den nettop ikke slåes til hver gang man ønsker at bruge den ?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2020 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

 film maker mode   skal den nettop ikke slåes til hver gang man ønsker at bruge den ?


Jovist, det sker på en særskilt knap på fjernebetjeningen. Jeg tror at udtalelsen fra den engelske test gut faldt før detaljerne for HZ2000 var kendt.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2020 kl. 19:37
Så er det på plads Wink

Der syntes at være en knap øverst på remoten til dette
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schjelde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2020 kl. 19:50
Den ene feature jeg mente var 
"Furthermore the HZ2000 features an ambient light sensor so that if you watch the movie in a well-lit room or with the curtains open, the brightness of the TV will be boosted to compensate.
Det er dén egenskab som er i mange TV. Synes blot det var en lidt besynderlig ting at nævne ved at preview på et TV da det igen er i flere.
Angående hvem der køber dette tror jeg nu mere det er hr og fr Jensen end det er det yngre publikum. Dem der i min omgangskreds der er trofaste Panasonic købere som "hvad er det bedste billede du har i butikken" går ofte i Panasonic Centre. Om det er godt eller skidt blander jeg mig udenom, jeg er personligt ikke trofast overfor et mærke. 
Jeg er spændt på om det er sluppet af med "micro stutter" eller hvad det nu skal kaldes som der rapporteres om på sidste års modeller. Lysstyrken i denne model er tiltalende.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2020 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Den ene feature jeg mente var 
"Furthermore the HZ2000 features an ambient light sensor so that if you watch the movie in a well-lit room or with the curtains open, the brightness of the TV will be boosted to compensate.
Det er dén egenskab som er i mange TV. Synes blot det var en lidt besynderlig ting at nævne ved at preview på et TV da det igen er i flere.
Angående hvem der køber dette tror jeg nu mere det er hr og fr Jensen end det er det yngre publikum. Dem der i min omgangskreds der er trofaste Panasonic købere som "hvad er det bedste billede du har i butikken" går ofte i Panasonic Centre. Om det er godt eller skidt blander jeg mig udenom, jeg er personligt ikke trofast overfor et mærke. 
Jeg er spændt på om det er sluppet af med "micro stutter" eller hvad det nu skal kaldes som der rapporteres om på sidste års modeller. Lysstyrken i denne model er tiltalende.

Jeg glæder mig i det mindste til at få det hjem, så jeg kn kigge nærmere på de forskellige billede muligheder. Lyden tror jeg er den samme som på mit nuværende GZ2000, og dermed ikke så tosset.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 09:06
Den omtalte knap er blot den man også har i dag, som åbner menuen med profiler. Jeg tænker, at de har gjort så den kan gå direkte til Filmmaker Mode, hvis en film præsenterer sig som Filmmaker-kompatibel. Men det aktiverer såmen blot "Professional 2"-profilen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Den omtalte knap er blot den man også har i dag, som åbner menuen med profiler. Jeg tænker, at de har gjort så den kan gå direkte til Filmmaker Mode, hvis en film præsenterer sig som Filmmaker-kompatibel. Men det aktiverer såmen blot "Professional 2"-profilen.
Det mener jeg så ikke er helt rigtigt. For Film Maker Mode skulle yderligere deaktivere nogle ting i billede processingen.  Men det finder jeg ud af, for jeg benytter normalt Professionel 2 i dagligdagen.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 10:09
Filmmaker Mode skal deaktivere motion interpolation og kunstig skarphed, og så skal den respektere farverummet. Det gør Professional-profilen vel? Jeg kan blot konstatere, at målingen af Filmmaker Mode er 100% identisk med Professional 2.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Filmmaker Mode skal deaktivere motion interpolation og kunstig skarphed, og så skal den respektere farverummet. Det gør Professional-profilen vel? Jeg kan blot konstatere, at målingen af Filmmaker Mode er 100% identisk med Professional 2.

Har du allerede testet på et HZ2000?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 10:12
Jeg havde HZ1000 til test i sidste uge. Antyder du, at HZ2000 skulle gøre noget anderledes med Filmmaker Mode ift. de øvrige modeller? Jeg tvivler.

Det er ikke en magisk funktion. Det er bare endnu en profil, som de reelt allerede havde i listen, men nu SKAL kalde noget andet. For folk der får deres TV kalibreret, så er Filmmaker Mode 100% ligegyldig.

Redigeret af Torben Rasmussen - 18-Maj-2020 kl. 10:18
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg havde HZ1000 til test i sidste uge. Antyder du, at HZ2000 skulle gøre noget anderledes med Filmmaker Mode ift. de øvrige modeller? Jeg tvivler.

Det er ikke en magisk funktion. Det er bare endnu en profil, som de reelt allerede havde i listen, men nu SKAL kalde noget andet. For folk der får deres TV kalibreret, så er Filmmaker Mode 100% ligegyldig.
Næh jeg antyder ingen ting. Var blot imponeret hvis du havde haft fingrene i et HZ2000. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 11:26
Vi kommer nok ikke til at teste HZ2000 i år. Der er for få ændringer annonceret til at vi vil belaste miljøet med at få den fragtet frem og tilbage fra Tjekkiet, så vi holder os til HZ1000 blandt OLED-modellerne.

Som det kan ses af anmeldelsen, så deler den dog ikke alle dyder med G/(H)Z2000, så man får alligevel noget for merprisen. Især lyd og modstandsdygtighed overfor IR vil jeg fremhæve. De 1000 nits er også værd at tage med, men på billedsiden er forskellen ikke vanvittig ellers.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu