recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-65HZ2000, opsummering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-65HZ2000, opsummering

 Besvar Besvar Side  <1 56789 20>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Helbred er en underlig størrelse.
Den ene dag går det meget godt og den næste har man en eller anden diagnose at slås med.

Husk på at livet er ikke hvordan man har det, men hvordan man ta'r det.
Og det virker som om de fleste i denne tråd ta'r det godt :-)

Jeg har selv luret på HZ1000 og 2000, men kan ikke gennemskue hvad jeg får for de ekstra penge, jeg skal give for HZ2000.


Ork, jamen siden min sidste beretning om min tilstand, har jeg haft en blodprop, og fået 2 ballonudvidelser i min krans puls åre. Jeg takker min herre og skaber for at jeg bor i Danmark. Blodproppen har måske sit ophav i min kemobeandling.

Nå, men det er svært at vælge nyt TV, i og med at de fleste ligner hinanden - og så alligevel ikke. Der er mange ligheder mellem HZ1000 og HZ2000. Du får samme HCX Pro Intelligent billedeprocessor som giver dig i mine øjne det mest naturlige billede, og den bedste farvenøjagtighed. Farvenøjagtigheden er lavet i samarbejde med de bedste i Hollywood, og disse gutter benytter faktisk GZ2000/HZ2000. Andre kan være uenige - men sådan er det. Du får også filmmaker mode (som dog er meget lig en kalibreret professsional 2 profil),  og de samme andre nye billedeprofiler. 

Der hvor HZ2000 adskiller sig er det specielle fremstillede custom panel, som bl.a. sikre 20 % mere lys (brightness,) end vel ved samtlige andre OLED TV. Betyder en hel del for HDR visning. Så går jeg ud fra, at HZ2000 er nærmest lige så immun overfor retention  som GZ2000. Derudover har TV´et et glimrende ATMOS lydsystem som faktisk fungere okay. Desuden får du udvidede kalibreringsmuligheder ifm. f.eks. en Calman kalibrering - om dette også gælder  for HZ1000 ved jeg ikke. Du får også den ualmindeligt lækre alu fjernbetjening.

I min verden, hvis du ønsker det optimale TV billede til film, kan du også overveje GZ2000 modellen.

Jeg har sikkert ikke fået det hele med - beklager.


Redigeret af Hother - 09-Juni-2020 kl. 00:22
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Jeg har selv luret på HZ1000 og 2000, men kan ikke gennemskue hvad jeg får for de ekstra penge, jeg skal give for HZ2000.


Hej Per. Du kan sammenligne specifikationerne på HZ1000 og HZ2000 side om side her: https://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull&id=1584606900

HZ2000 har ligesom sidste års GZ2000 det mere lysstærke OLED-panel. Det er den primære årsag til merprisen. Hvis du vil læse mere om, hvad det mere lysstærke OLED-panel betyder for billedoplevelsen, så se eventuelt også vores test af GZ2000 her: https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1568952000
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 16:31
Nogle gange kan et skema med sammenligning være meget godt, men jeg foretrækker en beskrivende sammenligning.
Når man ikke skifter tv så ofte kan det være svært at følge med i hvad der er kommet af nye begreber.

Jeg siger tak for alle svarene.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 16:54
Ved ikke om det har været oppe vende, så beklager hvis det har...

Hvordan ser det ud med levetiden for selv panelet, nu når nu panelet kan genere 1000nits i mod LG CX65" som kan levere 744nits begge HDR.

Selve strømforbruget er jo steget markant på HZ2000, 270watt mod LG CX med 182watt begge HDR out of the box.

Bare en tankeSmile
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Ved ikke om det har været oppe vende, så beklager hvis det har...

Hvordan ser det ud med levetiden for selv panelet, nu når nu panelet kan genere 1000nits i mod LG CX65" som kan levere 744nits begge HDR.

Selve strømforbruget er jo steget markant på HZ2000, 270watt mod LG CX med 182watt begge HDR out of the box.

Bare en tankeSmile

Jeg har selv på et tidspunkt skrevet omkring panelets holdbarhed med tanke på det antal nits på Pana´s high-end OLED. Panasonic har meldt ud, at det ikke skulle have nogen holdbarheds mæssig betydning. Med tanke på hvorledes et tilført højere effektforbrug m.v.,  påvirker elektriske komponenter, så kan jeg da godt være en del i tvivl. Panelet er jo forsynet med en varmeaflednings plade bag på panelet. Men alligevel.

For mit eget vedkommende er jeg ikke så nervøs, for måske ser jeg en HDR film om måneden - nærmere mindre.


Redigeret af Hother - 10-Juni-2020 kl. 23:08
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Nogle gange kan et skema med sammenligning være meget godt, men jeg foretrækker en beskrivende sammenligning.
Når man ikke skifter tv så ofte kan det være svært at følge med i hvad der er kommet af nye begreber.

Jeg siger tak for alle svarene.

Jeg synes nu ellers forskellene er beskrevet i teksten. Hvis det hjælper ift. de mange begreber, så kan du klikke på det lille spørgsmålstegn til højre for begrebet nede i tabellerne eller når du sammenligner TV. God TV-jagt, Per :-)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Ved ikke om det har været oppe vende, så beklager hvis det har...

Hvordan ser det ud med levetiden for selv panelet, nu når nu panelet kan genere 1000nits i mod LG CX65" som kan levere 744nits begge HDR.

Selve strømforbruget er jo steget markant på HZ2000, 270watt mod LG CX med 182watt begge HDR out of the box.

Bare en tankeSmile

På OLED er det direkte bundet op på diodernes halveringstid. Halveringstiden er som udgangspunkt et eller andet - LG siger 100.000 timer, men det tror jeg ikke på - men kan jo accelereres hvis dioderne eksempelvis bliver meget varme.

Vi har ikke lavet langtidstest, eller accelereret test, af levetiden på OLED TV, men på alle OLED TV undtagen Panasonic GZ2000 kan vi fremprovokere midlertidig retention i forbindelse med vores målinger og kalibrering. Det skyldes, at nogle af testmønstrene har fuld drøn på lyset og at de sidder på skærmen i et godt stykke tid. Lige præcis GZ2000 virkede nærmest immun og vi spekulerer i, at den har bedre køling så panelet ikke bliver varmt på samme måde - måske, who knows.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2020 kl. 12:15
Jeg har fået et pr PM´s fra medlemmer som går og venter på leveringen af deres HZ2000, og her specielt om forventet leveringstid, men også om tests.

Omkring levering kan jeg kun sige, at jeg ikke fra min Panasonic forhandler har hørt andet, end at mit TV skulle komme den 7. juli. Omvendt, kigger jeg hos andre forhandlere så står leveringen til den 20. juli. Om min forhandler så modtager mit nye TV allerede den 7. juli kan måske bero på en meget tidlig bestilling.

Hvad angår tests, så kigger jeg faktisk spændt på nyt omkring HZ2000 et par gange om dagen. Udbudet af nyheder er meget begrænset - stort set intet. Jeg skal nok "Flashe" eventuelle test´s og andet når de dukker op. Hvis jeg tænker tilbage på hvornår test´s af GZ2000 dukkede op, så skal vi hen til det tidlige efterår 2019 før jeg fandt test´s.


Redigeret af Hother - 22-Juni-2020 kl. 12:18
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2020 kl. 09:58
Ankomsten af mit nye TV er nu rykket til den 10. juli iflg. min forhandler. Blot til info for TCLange og andre der venter på deres nye TV - efter en tidlig bestilling.

God weekend. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
tclange Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2005
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tclange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2020 kl. 12:43
Tak for info Hother
Det går desværre den forkerte vej ;( 
Panasonic 65" HZ2000,Yamaha SW050
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2020 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af tclange tclange skrev:

Tak for info Hother
Det går desværre den forkerte vej ;( 
Ah, lad os nu seSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2020 kl. 15:23
den skal nok lande.   Men disse datoer har det med at flyttes. 

Håber da at der snart lander nogle
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu