recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDD optager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDD optager

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Algj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2020
Sted: Frederikshavn
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Algj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 10:01
Tak for svarene.
Jeg er ved at kigge på den Dreambox. Men med 2 TB så er prisforskellen "kun" omkring 1500. Så jeg tænker, om hun skal give det sidste eller ej.
 
Men mange tak for jeres bud. I er mere end velkomne til at komme med flere input.
 
Jeg kigger lige på priserne i Tyskland og evt. på Ebay.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 10:21

Hej.

Du kan søge Tyske priser her:


Hilsen Carsten.

Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 12:02
Panasonic'en er helt sikkert noget af det mest brugervenlige du kan finde, så hvis prisen er ligegyldig så køb endelig den.

En billigere mulighed kunne være en VUplus Zero 4K til ca 1250 for DVB-C+T2 og så vidt jeg husker ca det samme for DVB-S, hvis det er det du har brug for. Så kan du enten købe en adapter til at sætte en harddisk i (ca 300 + 2.5" harddisk), eller smide en i usb-porten. Hos mig optager den direkte på min NAS; men det er næppe relevant for dig. Den har dog kun een tuner. Standardsoftwaren er en bunke juks; men OpenVix kører fint med en god EPG og det er let at vælge hvad man vil optage. Min mor i samme aldersgruppe kan fint finde ud af det, når den først er sat op.

Til top
Algj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2020
Sted: Frederikshavn
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Algj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 12:16
Fint råd, men det er til min mor på 72, så jeg er ikke sikker på, at din løsning er optimal for hende. Hvordan er nemheden i det?
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jamic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 12:16
Hej Anders
Jeg havde samme udfordring fornylig da min mor der bliver 82 i dag, skiftede fra Yousee til Boxer, da hun ikke kunne undvære noget dametennisSmile

Jeg vil foreslå denne:

Den har kun 1 TB, men jeg har selv den ældre model BD-F8900 og da jeg fornylig skulle rydde op på harddisken, havde jeg 157 optagelser af mellem en halv til 6 timers varighed (nok ca. små 2 timer i gennemsnit) i 1 : 1 kvalitet.
Jeg mener også man kan forbinde en ekstern harddisk hvis det bliver nødvendigt med yderligere plads, det vil jeg dog ikke anbefale til en ældre dame.

Jeg var meget bekymret for brugervenligheden og om hun overhovedet kunne finde ud af at anvende den, da jeg ikke synes min egen model er speciel brugervenlig. 
H-modellen er dog bedre og fra Home skærmen kan man gå direkte til optaget tv, noget der kræver en del navigation på de ældre modeller.

Min mor der absolut er hæmmet på det tekniske, bruger den med stor fornøjelse efter at jeg har siddet med hende ca. 2*30 minutter.

Den har 2 tunere og hun ser nu alt tv gennem den og bruger kun dens fjernbetjening der også tænder tv. Hun har dog også et Samsung tv, jeg ved ikke om det er vanskeligere med et TV fra et andet mærke.

Der kan være problemer hvis man vil se og optage 2 forskellige kodede programmer, hun har dog ikke haft problemer da det ene program altid er fra DR, der er ukodet.

Problemet kan evt. løses ved køb af et ekstra boxerkort, der så monteres i TV'et, det koster kun et engangsbeløb. Det underlige er at den vist godt på nogle kanaler kan optage 2 kodede programmer, jeg tror det har noget at gøre med om de udsendes på samme Mux.

Jeg er ikke i tvivl om at den foreslåede Panasonic er bedre, men hvis økonomien er en faktor vil jeg hævde at Samsungen gør det rigtig godt og meget bedre end discountboksene fra Denver, Bluetinum m.m.

Jeg købte Samsungen til min mor på DBA for 700 kroner.

Held og lykke med at finde den rigtige.

Mvh. Jacob

Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Algj Algj skrev:

Fint råd, men det er til min mor på 72, så jeg er ikke sikker på, at din løsning er optimal for hende. Hvordan er nemheden i det?

Som jeg skrev, når det først er sat op, er det let nok. Men køb dog Panasonic'en til hende, hvis du skal have noget der er simpelt og brugervenligt!
Til top
Algj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2020
Sted: Frederikshavn
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Algj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 12:35
Tak for svaret. Jeg vil prøve at kigge på den.
Til top
Algj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2020
Sted: Frederikshavn
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Algj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 12:39
Men jeg tager lige en snak med hende, og så må vi se, hvad hun vil bruge på det.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 16:33
Nu har jeg selv dreambox 7020 hd v2 og det er ikke en gds box man bare lige pakker ud af kassen og sætter til.

Enig panasonic er brugervenlig men den har ikke dansk bruger interface kun tysk/engelsk, bruger selv en maskine til dvb-c

Hvis din mor har et nyere tv så tjek om der ikke er indbygget pvr mulighed for tilslutning af en harddisk så kan man optage den vej, Tv optage interface er nok det mest logiske på de fleste tv.

Samsung optagere vil jeg ikke anbefale har haft 2 ens maskiner og største parten af tiden var de på værksted og kom retur med nye fejl.


Redigeret af jetdirect - 12-Maj-2020 kl. 16:36
Til top
Algj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2020
Sted: Frederikshavn
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Algj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 16:36
Jetdirect tak. Hun fik nyt fjernsyn i starten af året, men jeg kan være i tvivl om, om der er 2 tunere i det, og hun vil meget gerne kunne se en kanal mens hun optager en anden. Men det undersøger jeg lige. Måske er dette ligefrem billigere at købe et nyt fjernsyn med 2 tunere i stedet for en boks fra Panasonic.
 
Tak
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 16:43

 
Oprindeligt skrevet af Algj Algj skrev:

Måske er dette ligefrem billigere at købe et nyt fjernsyn med 2 tunere i stedet for en boks fra Panasonic.


 Nej, det er ikke billigere. Skulle det vise sig, så er det ikke meget i forskel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 16:58
fordelen med panasonic maskinen er at den også kan kopiere over på dvd/bd skiver og til prisen får man en bluray afspiller eller 4k afspiller alt efter modellen


spørgsmåler er så om den fra conrad er kompatibel med det danske dvb-t2 net prisen fejler ikke noget


den klare fordel med conrad er du køber varen virker den ikke efter det man ønsker så er der gratis retur uden problemer og pengene kommer retur ca 1 uge efter de modtager ens pakke. 


Redigeret af jetdirect - 12-Maj-2020 kl. 17:00
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu