recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDD optager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDD optager

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Algj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2020
Sted: Frederikshavn
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Algj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDD optager
    Sendt: 10-Maj-2020 kl. 19:30
Jeg er på jagt efter en hdd optager til min mor. Den skal kunne optage, og så skal den have minimum 2 TB hdd og gerne mere, men ud over dette, så er der ingen krav. 

Når jeg søger på det, så har jeg svært ved at finde en med så stor hdd, og alle jeg finder har mange andre funktioner, som vi så skal betale for og ikke bruge. Derfor ser jeg gerne, at den kan det den skal og ikke ret meget mere. Men er prisen ok, så er ekstra funktioner jo kun et plus. 

På forhånd tak for hjælpen
Anders
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 20:25
En god ide er nok at oplyse hvad den skal bruges til, Kabel, sat eller Boxer
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 20:54
 Hvis optagelse er det primære og alt andet er uden betydening, så er en helt almindeelig STB udemærket, de fås både til Kabel TV, Sat og til egen antenne, de fås også så de kan bruges til det hele, de har ikke HDD, men en sådan købes seperat i ønsket størrelse, 2 Tb er dog mega meget, det vil i hvertfald være 400 timers optagelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 22:52
Panasonic DMR-UBC90 med dvb-c/t2 tuner og Panasonic DMR-UBS90 med dvb-s tuner har begge 2 TB harddiske og kan begge optage UHD-kvalitet.
Til top
Algj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2020
Sted: Frederikshavn
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Algj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 22:58
Den skal bruges til Boxer, og brugervenlighed er en god ting. Min mor er 72.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 00:23
Så er det Panasonic DMR-UBC90, som vil opfylde kravene.
Om det er at skyde over målet, skal jeg ikke kunne sige, men den er da let at bruge, selv om den kan en hel masse.
Den har en komplet tuner med mulighed for at optage 3 programmer samtidig. Det er slet ikke nødvendigt at bruge tuneren i tv-et. Panasonics recordere er noget af det mest stabile, der findes. Den aktuelle model kan findes i Tyskland.
Til top
Algj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2020
Sted: Frederikshavn
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Algj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 00:36
Tak for buddet, men 6000 kr. er måske lige i overkanten. Eller jeg havde i hvert fald håbet på, at den ville koste mindre.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 01:17
Som Radiomanden nævner - en STB (som jeg ikke ved hvad betyder, men sikkert er en DVB-T2 modtager med kortlæser og optagemulighed) er den absolut billigste mulighed. Om de er brugervenlige er så en anden (uvis) sag. 


Et muligt og sandsynligvis mere brugervenligt alternativ kunne være et købe et Tv med PVR og en løs harddisk. De fås i fx 43" fra 2.000 kr. og man slipper for at sidde og rode med to fjernbetjeninger og to brugerflader. 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 06:02
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Som Radiomanden nævner - en STB (som jeg ikke ved hvad betyder, men sikkert er en DVB-T2 modtager med kortlæser og optagemulighed) er den absolut billigste mulighed. Om de er brugervenlige er så en anden (uvis) sag. 


Et muligt og sandsynligvis mere brugervenligt alternativ kunne være et købe et Tv med PVR og en løs harddisk. De fås i fx 43" fra 2.000 kr. og man slipper for at sidde og rode med to fjernbetjeninger og to brugerflader. 

STB = Set Top Box. Det kaldes de uanset om det som beskrevet er kabel, satellit, eller almindelig. antenne, og altså KUN en modtagerboks


Redigeret af mnielsen - 11-Maj-2020 kl. 06:49
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 06:26
Oprindeligt skrevet af Algj Algj skrev:

Den skal bruges til Boxer, og brugervenlighed er en god ting. Min mor er 72.

Hej.

Jeg vil foreslå en ud af de tre Dreambokse, jeg her linker til.

De har alle en god fjernbetjening, der både kan betjene Dreamboksen og et TV.

Forskellen ligger i om man ønsker kun en, eller at man kan akseaptere to bokse?
Den billigste DM 525 kræver to bokse. Både en Modtager boks og en separat Harddisk boks.

En anden forskel er om man ønsker, at kunne se et program, mens man optager et andet?

Og om hvor mange CI Slots man ønsker?
Abonnerer man kun på TV2 Hovedkanal, eller ønsker man samtidigt at kunne optage et TV2 program, mens man ser et andet TV2 program?

Det første link et til en Dreamboks DM 525 uden indbygget Harddisk. Så her optager man på en tilsluttet USB Harddisk:



DM 900 har et CI Slot til modtagelse ELLER optagelse af ET krypteret program, samt en skuffe med plads til en intern harddisk på op til 1 TB:



DM 920 har to CI Slots, og nu en skuffe med plads til en 2.5″ harddisk op til 15 mm høj. Så her er maximum, en harddisk på 2 TB:



For alle tre gælder, at man kan tilslutte harddisken til en PC og gemme og senere se det optagne på PC'en, hvis det skulle ønskes.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 11-Maj-2020 kl. 06:34
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 06:53
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Algj Algj skrev:

Den skal bruges til Boxer, og brugervenlighed er en god ting. Min mor er 72.

Hej.

Jeg vil foreslå en ud af de tre Dreambokse, jeg her linker til.

De har alle en god fjernbetjening, der både kan betjene Dreamboksen og et TV.

Forskellen ligger i om man ønsker kun en, eller at man kan akseaptere to bokse?
Den billigste DM 525 kræver to bokse. Både en Modtager boks og en separat Harddisk boks.

En anden forskel er om man ønsker, at kunne se et program, mens man optager et andet?

Og om hvor mange CI Slots man ønsker?
Abonnerer man kun på TV2 Hovedkanal, eller ønsker man samtidigt at kunne optage et TV2 program, mens man ser et andet TV2 program?

Det første link et til en Dreamboks DM 525 uden indbygget Harddisk. Så her optager man på en tilsluttet USB Harddisk:



DM 900 har et CI Slot til modtagelse ELLER optagelse af ET krypteret program, samt en skuffe med plads til en intern harddisk på op til 1 TB:



DM 920 har to CI Slots, og nu en skuffe med plads til en 2.5″ harddisk op til 15 mm høj. Så her er maximum, en harddisk på 2 TB:



For alle tre gælder, at man kan tilslutte harddisken til en PC og gemme og senere se det optagne på PC'en, hvis det skulle ønskes.

Hilsen Carsten.


Kan man så stadig købe disse bokse? Disse links er jo to til tre år gamle?
Og man skal i hvertfald ikke købe billige bokse! Disse BlueTinum, og andre. Ved ikke, om Denver er meget bedre. Men disse 500 Kr.-bokse har jeg prøvet. De kunne ikke engang se, at der er signal fra YouSee!! Og til egen antenne er disse billige bokse heller ikke meget  bedre.

Hvorfor hedder de Dreambox? Fordi man falder i søvn, mens TV'et kører!! LOL


Redigeret af mnielsen - 11-Maj-2020 kl. 06:59
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 09:29
Hej.

Dreambox er et Tysk firma, der lave bokse med udskiftelige tunere og hvor firmwaren kan skiftes ud, da den er baseret på Linux.

Jeg har selv tidligere haft to Dreambokse med SAT tunere, som jeg har været meget glade for.

Når jeg checker på Pricerunner er der 3 forhandlere der sælger Dreambox DM 525 og DM 900 og 5 forhandlere der sælger DM 920.

Men de fleste vil nok købe deres Dreambox fra Tyskland og spare lidt penge. Jeg købte selv en Dreambox DM 900 brugt på eBay.de til min søster på 65 år. Den er hun meget glad for.

Hilsen Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu