recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reparation af Thrustmaster T300 rat?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reparation af Thrustmaster T300 rat?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bechman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Reparation af Thrustmaster T300 rat?
    Sendt: 12-Maj-2020 kl. 15:49
Kære alle, 

Jeg har et Thrustmaster t300 rat. Jeg bruger det på PS4 men er nødt til at kalibrere det på pc før brug hver gang. Derudover mister rattet sin force feedback gradvis (holder højst en time). Jeg vil gerne have det repareret, men har ikke evnerne til det selv. Jeg har forsøgt at kontakte thrustmaster, dog uden resultat. 

Kender I et sted herhjemme der reparerer denne type rat?

vh
Kristian
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 18:06
nej - jeg har ikke set nogen som helst. - det lyder rigtigt meget som om det enten er elektronikken eller motoren som ikke fungerer ordentligt. Når der går en time, så kunne det lugte lidt hen af at der er noget der overopheder indeni.

Dog lavede jeg en hurtig google søgning på "t300 looses forcefeedback."  tror det er nummer 2 link der henviser til en tråd her: https://www.gtplanet.net/forum/threads/t300-sr-problem.348978/#post-11513573
og hvis det ikke hjælper: http://ts.thrustmaster.com/download/accessories/manuals/t500rs/t500rs_autocalibration_centering_process.pdf - du skal ikke kalibrere inde i spillet, men i systemmenuen på ps4.

Men tab af forcefeedback kan ske for alle. Nicki Thiim mistede helt forbindelsen til sit fanatec direct drive midt i et F1 race sammen med f1 kørere og andre celebs, og der var vist også en under weekendens F1 legends race der mistede FFB og smadrede ind i en væg (heldigvis har de damage=off :-) )
Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bechman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 21:10
Hej Claus.

Tusind tak for links og svar. Jeg kan sagtens kalibrere rattet via pc før jeg flytter rattet til min ps4. Problemet er dog, at det skal jeg gøre hver gang jeg vil spille, ellers kører rattet i et endeløst loop, hvor det forgæves forsøger at kalibrere. Så der er ligesom to issues. 1 kalibreringen og 2 tabet af force feedback.

Jeg havde håbet at vi havde virksomheder, eller andre brugere der kan reparere den slags :-). Er ikke sikker på det kan betale sig, hvis man skal til at sende det til rep hos Thrustmaster osv Geek

vh
Kristian

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 21:28
Som jeg læser det, er T300 ikke særligt holdbar.
Du kan bruge penge på at der måske bliver repareret, eller du kan vælge at købe et nyt rat.

Jeg vil nok anbefale det sidste.....

Du skriver ikke, hvor du bor, så det er lidt svært at anbefale en reparatør.


Klaus





Redigeret af KlausDM - 12-Maj-2020 kl. 21:28
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 21:41
ja - men du skulle tage og prøve at læse i den PDF jeg også linkede til. - Der skriver de jo netop at kalibreringen skal foregå I PS4 system menuen og IKKE på en windowsmaskine først. Kalibreringen skal ikke forsøges gjort inde i selve spillet.

Men jeg er bange for det stadig er noget fysisk, og givet en eller anden form for opvarmning af noget så det bliver ustabilt.

Jeg tror vi kan være helt sikre på der ikke er nogen virksomheder i DK der vil kunne fikse det. MArkedet er ganske enkelt for lille. Det kan sagtens være der er nogle Moddere her i DK der kan, jeg ved der var et rimeligt aktivt iracing forum i DK for noget tid siden og thrustmasters produkter har generelt været udsat for temmelig meget modding :-) - bare kig på Youtube, kan bare ikke huske hvad forummet hedder, men havde en kammerat der var gammel rallykører, og kørte rigtigt meget ræs i iracing.

MEN PS - prøv eventuelt at spørge Zulfo. Han fik jo fat i et fanatec rat, og var ret seriøs med at køre for et par år siden. Det kunne meget vel være han har nogle kontakter rundt om i landet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Jeg tror vi kan være helt sikre på der ikke er nogen virksomheder i DK der vil kunne fikse det.


Mit bud er at slæber man det med til S2V i Viborg (op til Lars), så kan han fikse det.
Men som jeg læser det nogen steder, kan det være køleproblemer og strømforsyningsproblemer.
Lars er ikke gratis i drift og 10 timer ryger let med sådan en operation, hvis man skal teste og teste og teste.

Jeg ved, hvad jeg koster i timen via mit arbejde og jeg ved, hvad jeg får i løn.

Så meget koster et nyt rat heller ikke....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bechman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 13:03
Hej Klaus... 

Jeg bor på sjælland omkring København. 

vh Kristian
Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bechman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

ja - men du skulle tage og prøve at læse i den PDF jeg også linkede til. - Der skriver de jo netop at kalibreringen skal foregå I PS4 system menuen og IKKE på en windowsmaskine først. Kalibreringen skal ikke forsøges gjort inde i selve spillet.


Det hjælper desværre ikke da PS4 slet ikke registrerer rattet før det er kalibreret. Så det kan kun virke når det har været forbi en pc før brug desværre. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu