recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Irriterende advarsel ved åbning af billedfiler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Irriterende advarsel ved åbning af billedfiler.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Irriterende advarsel ved åbning af billedfiler.
    Sendt: 13-Maj-2020 kl. 08:15
Hej.

I et stykke tid - måske efter en eller anden Windows 10 opdatering - får jeg denne advarsel, hver gang jeg dobbeltklikker på et billede / åbner et billede. Det er hvad jeg vil kalde for pænt små irriterende.  Smile  Hvordan får man denne advarsel til at gå væk?


Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 08:20
Fjern hakket i "spørg altid ----"
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 08:33
Haha. Ja, jeg glemte at nævne at det gør jeg også ofte. Men det hjælper jo ikke på det næste billede jeg så åbner.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 09:06
ja, så kan jeg godt forstå du irriteret LOL
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 09:14
Ja, fordi boksen siger "Spørg altid, før denne fil åbnes". Så det går specifikt på den pågældende fil. Så hvis man sidder med 100 billeder og lidt på må og få åbner nogle af dem, så kommer den hver gang. Så det jeg er ude efter er om der findes en generel indstilling som helt kan slukke for den advarsel.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 09:20
Hvis du har et SD kort (eller USB Hard Disk), der er formateret i FAT mode, så mener jeg du kan løse problemet ved at kopiere dem til dette drev og så kopiere dem tilbage.

Jeg mener, at de skyldes, at der i filen er en ADS (Additional Data Stream - i stil med en Fork under MacOS), og da FAT ikke supporterer disse (kun NTFS) så forsvinder disse ved kopiering til FAT, og dannes ikke igen ved kopiering tilbage.

Denne ADS oprettes, når du kopierer filen fra et "usikkert sted" ind på en NTFS disk (f.eks. via download fra Internettet).

Der kan sikkert også findes en utility, der kan strippe alle ADS'er fra en bunke filer - disse kan så også bruges direkte på NTFS disken...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 09:29
Lyder lidt langhåret. Men hvorfor er det overhovedet "kommet på"? Sådan var det ikke for nogle uger siden. Jeg har en ekstern harddisk eller to, men husker ikke om de er formatteret til FAT. Det er ikke sikkert de er, da jeg bruger dem til backup. Og jeg kan jo ikke give mig til at kopiere hele computeren over på ekstern og tilbage igen - eller sidde og finde alle billedfiler og så gøre det. Jeg har jo tonsvis af data på min computer.  Smile

I øvrigt så er det ud fra det du siger, underligt at den opfatter billeder fra kameraets SD kort som usikre. Måske med mindre det også er formatteret til NTFS.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 09:55
Jeg kan forestille mig, at alle filer fra eksterne enheder (USB Drives, inkl. SD kortlæsere) er kategoriseret som "usikre", da de kan komme fra kompromiterede kilder. Så lige så snart du kopierer en fil ind fra en ekstern enhed, så får de tillagt denne ADS, som så får Windows til at vise den besked, når filen forsøges åbnet i Explorer (Stifinder).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 10:02
Aha ok - kan være. Det gælder jo også billedfiler der åbnes direkte fra e-mails, hvor det heller ikke kom før. Men dette skete ikke før, så hvorfor pludselig nu? Måske en ændring i Windows har gjort dette. Og så må jeg vente på at de opdager fejlen og retter det tilbage i en opdatering. Eller at der findes en indstilling, hvor man kan sige at man generelt stoler på disse typer filer el.lign.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 10:16
Du skal nok ikke regne med, at det forsvinder af sig selv - jeg tvivler på, at det er en fejltagelse, at den er begyndt på det. Det er en ekstra sikkerhedsfeature, som de har valgt at introducere for at sikre de fjolser, der klikker på hvad som helst.

Hvis du har tillid til mig, så kan jeg forsøge at finde ud af, hvad den pågældende stream hedder, og så lave et program, der kan fjerne den fra dine filer (men de vil jo komme igen på de filer, du efterfølgende kopierer ind, så det vil være en utility du skal køre med jævne mellemrum).

Hvis du er interesseret og har lidt erfaring i kommandolinie, så kan du downloade dette program og køre det på en fil, der giver advarslen (du skal så ikke fjerne "spørg altid" checkmark, da det vil fjerne den pågældende ADS). Dette program burde liste alle ADS'er på den pågældende fil, og når du har fundet navnet, så skriver du (i kommandoprompt) DEL "<FilNavn>:<ADS Navn>" og ser om det får promptet til at forsvinde. Når vi på den måde har fundet det pågældende ADS navn, så skal jeg blot vide det, så kan jeg lave et Windows program, der kan fjerne denne ADS fra de filer du fortæller programmet det skal behandle.

Er du ikke vant til et kommandoprompt, så kan jeg gøre det remote - det kræver "blot" at du giver mig adgang til at interagere med din PC via et program, der hedder "TeamViewer", så jeg selv kan udføre disse ting.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 10:25
Well det kunne vel være et forsøg værd. Det er lang tid siden jeg har kørt kommando prompt. Det er noget med højreklik på Windows flaget, kør og så en eller anden tekstlinie, som jeg ikke kan huske.

Men i øvrigt må dette jo være noget mange andre end mig oplever, så det skulle da være mærkeligt om ikke der kommer ti fix på det, på et tidspunkt, af en eller anden art. Det er jo totalt håbløst at den popper op hele tiden og så igen.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 12:10
Marker alle filerne, properties
og fjern denne markering


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu