recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Irriterende advarsel ved åbning af billedfiler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Irriterende advarsel ved åbning af billedfiler.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Måske en ændring i Windows har gjort dette. Og så må jeg vente på at de opdager fejlen og retter det tilbage i en opdatering.


Det er næppe en windows fejl. Det er noget der sker lokalt på din computer.

Ellers ville jeg også have det.

Så at vente på en "fejlretning" der ikke er en fejl, kan du vente længe på!



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 12:44
Den mulighed du nævner findes ikke under "Egenskaber".

Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Marker alle filerne, properties
og fjern denne markering


Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Måske en ændring i Windows har gjort dette. Og så må jeg vente på at de opdager fejlen og retter det tilbage i en opdatering.


Det er næppe en windows fejl. Det er noget der sker lokalt på din computer.

Ellers ville jeg også have det.

Så at vente på en "fejlretning" der ikke er en fejl, kan du vente længe på!



Klaus

Ja - det lyder meget plausibelt. Men hvorfor det så pludseligt er kommet og hvordan jeg får det væk igen, forstår jeg ikke. Jeg har ikke ændret noget som helst.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 13:28
Hvilket program åbner billedet i, når du klikker på filen med Stifinder?
Mvh. JørgenT
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 13:36
Windows Billedfremviser.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 13:53
Jeg bruger selv ACDSee for Pentax som var med til mit allerførste digitalkamera.
Ved ikke hvad der evt. findes af andre gratis, hvis du ikke har noget fra et kamera? 

Edit: Lidt googling fandt:

Prøv om det evt. giver anderledes reaktion med andet end Windows billedviser. Wink


Redigeret af JørgenT - 13-Maj-2020 kl. 13:57
Mvh. JørgenT
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 14:17
Jeg får kun muligheden for at sætte hak ved sikkerhed, hvis jeg ser Egenskaber for ét billede. Lige så snart jeg markerer flere billeder, er muligheden væk som hos Thorvald.


Venlig hilsen
KB
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 14:34
JA korrekt

Kør følgende i powershell
dir -Path [directory path] -Recurse | Unblock-File
[directory path] er et bibliotek billederne ligger i -Recurse (medtager undermapper)




Redigeret af Clemen - 13-Maj-2020 kl. 14:35
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 14:52
Ok, mange tak for tippet. Nu kan jeg godt lide Windows Billedfremviser - simpelt og enkelt, men alternativer er gode at have, skulle man få brug for det.

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Jeg bruger selv ACDSee for Pentax som var med til mit allerførste digitalkamera.
Ved ikke hvad der evt. findes af andre gratis, hvis du ikke har noget fra et kamera? 

Edit: Lidt googling fandt:

Prøv om det evt. giver anderledes reaktion med andet end Windows billedviser. Wink
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 14:53
Jeg ser slet ikke, det med "sikkerhed" under skrivebeskyttet og skjult.

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg får kun muligheden for at sætte hak ved sikkerhed, hvis jeg ser Egenskaber for ét billede. Lige så snart jeg markerer flere billeder, er muligheden væk som hos Thorvald.


Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 14:55
Ok, interessant. Går ud fra at det ville virke på hele drev, når den medtager undermapper. Mine billeder ligger jo ikke bare ét sted, men mange steder.

Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

JA korrekt

Kør følgende i powershell
dir -Path [directory path] -Recurse | Unblock-File
[directory path] er et bibliotek billederne ligger i -Recurse (medtager undermapper)


Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 15:06
Ja
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu