recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee - Levering af coax
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee - Levering af coax

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee - Levering af coax
    Sendt: 13-Maj-2020 kl. 12:00
Hej med jer

Jeg er i gang med at undersøge om jeg kan få coax kabel via YouSee (de kan desværre ikke levere fiber).
I den forbindelse kunne jeg skrive en meget lang klagesang omkring deres håndtering af det hele, lige fra forkerte teknikerbesøg til 5 forskellige forklaringer på samme spørgsmål. Det hele startede i januar og vi er nu midt i maj og jeg har stadigvæk ikke noget internet via coax!

Så, er der nogen herinde der har fået leveret coax fra YouSee for nyligt?

Det er nemlig sådan at jeg selv graver på egen grund, men YouSee skal så skyde rør/kabel under vejen og hen til skæl. Hvem betaler for den ydelse, mig eller YouSee?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 12:14
Kan dette bruges til noget.?

Engangsbetalinger for Bredbånd via antennestikket (coax)

Pris i kr.

Oprettelse299
Forsendelse99
Teknikerinstallation599
Ekstra kabeludtræk ud over 15 m. i forbindelse med teknikerinstallation pr. meter55
Stiketablering (ekskl. gravning på egen grund)300
Gravning pr. meter, hvis der ikke er installeret stik i huset375
Skift til lavere bredbåndshastighed99


Redigeret af Radiomanden - 13-Maj-2020 kl. 12:15
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2020 kl. 09:41
Tak radiomanden. Det kan godt bruges, så kan jeg da krydstjekke med deres tilbud når jeg ser det.

YouSee giver et tilskud på 6500 kr. og de siger det ikke kan laves for det beløb?
Der er, hvis jeg runder op, ca. 10 meter der skal graves/skydes?
Til top
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 08:58
Så kom tilbuddet fra YouSee

De skal have 15.111 kr. for at tilslutte mig og det er eksl. gravning på egen grund. Prisen er udelukkende for at komme fra den ene side af vejen over på min. Vi snakker 8-10 meter.

Priserne er:
Teknikker: 3.592 kr.
Materieller: 2.967 kr.
Grav: 15.052 kr.

De giver så et tilskud på 6.500 kr. hvorfor den endelige pris bliver 15.111 kr.

Er der seriøst ikke andre end YouSee der kan udføre det her... SUK!
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 09:28
Er der nogen grund til du lige vil have YouSee ?
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 09:37
Kan du få tilskud fra bredbåndspuljen hvor du bor?

Til top
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 09:38
Nej, overhovedet ikke. Vil gerne have en anden udbyder, tror bare ikke der er andre her i området?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Fidoble Fidoble skrev:


De skal have 15.111 kr. for at tilslutte mig og det er eksl. gravning på egen grund. Prisen er udelukkende for at komme fra den ene side af vejen over på min. Vi snakker 8-10 meter.


Det er fandegalemig billigt.

Prøv du at se om du kan få det gjort billigere selv.
Du skal have fat i en entreprenør. De skal grave et hul på hver sin side af vejen og så skyde en "raket" under vejen. Det betyder en gravemaskine, to til tre mand, fragt af udstyr, en dags arbejde, afspærring, penge til forsiring osv.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Kan du få tilskud fra bredbåndspuljen hvor du bor?


Hvis jeg kigger på kortet har jeg en hvid prik hvilket betyder jeg ikke kan få tilskud. På papiret kan jeg godt få helt op til 50 mb men reelt har jeg langt lavere. Hver gang jeg oplever problemer med hastigheden skruer YouSee bare ned, så det kører mere stabilt.
Til top
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Fidoble Fidoble skrev:


De skal have 15.111 kr. for at tilslutte mig og det er eksl. gravning på egen grund. Prisen er udelukkende for at komme fra den ene side af vejen over på min. Vi snakker 8-10 meter.


Det er fandegalemig billigt.

Prøv du at se om du kan få det gjort billigere selv.
Du skal have fat i en entreprenør. De skal grave et hul på hver sin side af vejen og så skyde en "raket" under vejen. Det betyder en gravemaskine, to til tre mand, fragt af udstyr, en dags arbejde, afspærring, penge til forsiring osv.

Klaus

Billigt???

Jeg skal hoste op med 15 af de store for at blive kunde? Det forstår jeg simpelthen ikke er billigt? Det er nok bare mig og fred være med det.

Arbejdsmæssigt kan det nok ikke gøres billigere, det vil jeg ikke argumentere imod, men troede faktisk ikke jeg skulle betale for arbejdet ude på vejen.

Men nok om det, tænker ikke det bliver i denne omgang. Der kommer vel fiber i vejen på et tidspunkt
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Fidoble Fidoble skrev:


Arbejdsmæssigt kan det nok ikke gøres billigere, det vil jeg ikke argumentere imod, men troede faktisk ikke jeg skulle betale for arbejdet ude på vejen.


En skal jo betale for gravearbejdet.
Overvej, hvor længe du skal være kunde, før de begynder at tjene penge på dig, hvis de skal betale over 20.000 kroner for at få dig ind i stalden.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Fidoble Fidoble skrev:


Arbejdsmæssigt kan det nok ikke gøres billigere, det vil jeg ikke argumentere imod, men troede faktisk ikke jeg skulle betale for arbejdet ude på vejen.


En skal jo betale for gravearbejdet.
Overvej, hvor længe du skal være kunde, før de begynder at tjene penge på dig, hvis de skal betale over 20.000 kroner for at få dig ind i stalden.



Klaus

Det har du selvfølgelig ret i. Min frustration kommer også af at det har taget YouSee små 6 måneder at komme frem til at jeg skal betale 15K for at blive tilsluttet. Det har taget mig så mange timer at snakke med dem for at fortælle dem at jeg ikke har noget kabel på min grund. 2 gange har de bestilt en teknikker ud til mig for at tilslutte et stik der ikke kan tilsluttes. Netop som jeg troede at dagen i dag skulle være dagen, kommer det her tilbud og så har de oven i købet lukket min forbindelse (via telefon kabler), fordi den ene afdeling tror jeg får coax i dag og den anden venter på min accept af tilbudet. Så nu kan jeg ringe til dem for at klare den korrespondance som de burde have klaret internt? Jeg er MEGET træt af YouSee...

Redigeret af Fidoble - 02-Juni-2020 kl. 10:00
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu