recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee - Levering af coax
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee - Levering af coax

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Fidoble Fidoble skrev:

Min frustration kommer også af at det har taget YouSee små 6 måneder at komme frem til at jeg skal betale 15K for at blive tilsluttet. Det har taget mig så mange timer at snakke med dem for at fortælle dem at jeg ikke har noget kabel på min grund. 2 gange har de bestilt en teknikker ud til mig for at tilslutte et stik der ikke kan tilsluttes. Netop som jeg troede at dagen i dag skulle være dagen, kommer det her tilbud og så har de oven i købet lukket min forbindelse (via telefon kabler), fordi den ene afdeling tror jeg får coax i dag og den anden venter på min accept af tilbudet. Så nu kan jeg ringe til dem for at klare den korrespondance som de burde have klaret internt? Jeg er MEGET træt af YouSee...


Ærlig talt, så synes jeg du skal overveje at løbe skrigende væk fra det tilbud. Find en anden udbyder - selvom det måske også er bøvlet.
Med alt det du allerede har oplevet som ny/kommende kunde, så overvej hvordan du vil have det, når du senere (som så mange andre) bliver frustreret over YouSee's behandling af gamle/nuværende kunder. Og læg så der til, at du måtte betale 15K for at blive kunde.

Dette er ikke ment som decideret YouSee-bashing. Men jeg mener bare ikke at ovenstående elendige sagshåndtering skal belønnes med et kundeforhold. SLET ikke hvis det koster 15K.
Til top
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2020 kl. 11:38
Jeg har også takket nej og skifter udbyder. Skal ikke være kunde hos YouSee længere.

Der er desværre bare ikke andre der kan tilbyde mig coax kabel eller fiber lige pt. Så jeg venter til de begynder at ligge fiber ned, så har jeg da hørt man kan tilslutte sig billigt når nu de allerede er i jorden.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2020 kl. 12:04
Husk på at der på fiber ikke nødvendigvis kan vælges mellem flere TV leverandører, på Fibia er det vist kun Waoo, og på TDC er det kun You See, på Stofa er de vist kun dem der leverer.
Her i byen er de ved at ligge fiber ind helt gratis til alle, det er TDC og Fibia.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2020 kl. 14:30
Det gør ikke så meget. Vi streamer alt i dag og har slet ingen TV-leverandør i huset. Har både haft Canal Digital og Boxer, men er nu udelukkende på streaming.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2020 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Fidoble Fidoble skrev:

Jeg har også takket nej og skifter udbyder. Skal ikke være kunde hos YouSee længere.

Der er desværre bare ikke andre der kan tilbyde mig coax kabel eller fiber lige pt. Så jeg venter til de begynder at ligge fiber ned, så har jeg da hørt man kan tilslutte sig billigt når nu de allerede er i jorden.

Hvad med Boxer? Hvis jeg skulle have internet fra dem, så ville det blive over coax - og med "Rumskibet", som router.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2020 kl. 17:28

 Det er ikke givet at de kan levere på Coax alle steder, som i f.eks i foreninger og andre steder. Endnu leverer de ikke på fiber nogen steder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Fidoble Fidoble skrev:

Jeg har også takket nej og skifter udbyder. Skal ikke være kunde hos YouSee længere.

Der er desværre bare ikke andre der kan tilbyde mig coax kabel eller fiber lige pt. Så jeg venter til de begynder at ligge fiber ned, så har jeg da hørt man kan tilslutte sig billigt når nu de allerede er i jorden.


Hvad med Boxer? Hvis jeg skulle have internet fra dem, så ville det blive over coax - og med "Rumskibet", som router.


Problemet er jo at jeg først skal tilsluttes coax og det er der ikke andre end Yousee der kan. Fastspeed og alle de andre får Yousee til det og sender regningen videre til mig, altså 15K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 18:54
Hvorfor er det at du er så forhippet på at få coax?

Afhængigt af, hvor du bor er der 5 muligheder for internet:
Telefonkabler.
Coax kabler (“kabel-tv”)
Fiber
Mobildata
Amtennebaseret netværk (typisk fra “foreninger”)


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2020 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor er det at du er så forhippet på at få coax?

Afhængigt af, hvor du bor er der 5 muligheder for internet:
Telefonkabler.
Coax kabler (“kabel-tv”)
Fiber
Mobildata
Amtennebaseret netværk (typisk fra “foreninger”)


Klaus


Du svarer selv på spørgsmålet. Internet via telefonkabler (DSL) har jeg nu, og det er ikke hurtigt og stabilt nok. Det efterlader så Coax og fiber tilbage. Coax ligger i vejen, det koster mig bare 15K. Fiber er ikke en mulighed lige nu. Vi bor i hus, så er ikke medlem af en antenneforening... Derfor er jeg "forhippet" på Coax.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2020 kl. 19:02
Hvis dsl er for langsomt, hvorfor betaler du så ikke bare de 15k ?.


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2020 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Fidoble Fidoble skrev:

Vi bor i hus, så er ikke medlem af en antenneforening... Derfor er jeg "forhippet" på Coax.


Selvom man bor i hus, kan man sagtens være medlem af en antenneforening.

Men det er nu ikke en decideret antenneforening jeg tænkte på, men en bredbåndsforening som eksempelvis primanet

Og, hvad med mobildata?
Her hvor jeg bor, med en 40/10 DSL linje, har jeg lige nu 100/25 på 4G


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2020 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Fidoble Fidoble skrev:

..
Internet via telefonkabler (DSL) har jeg nu, og det er ikke hurtigt og stabilt nok.
Har du spurgt Yousee om mulighed for Hybrid bredbånd på din adresse:
https://kampagne.yousee.dk/hybrid_bredbaand
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu