recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optager til pensionister ? (mine forældre)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optager til pensionister ? (mine forældre)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
BrightshadowDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Maj-2020
Sted: Langeskov
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrightshadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af BrightshadowDK BrightshadowDK skrev:

Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Det oplagte og brugervenlige valg er Samsung BD-H8900 til godt 2000 kr. hos bla. bilka og føtex. Der kan lægges tid til før og efter. Tasternes størrelse er som på LG-fjernbetjeningen. Samsung-fjernbetjeningen kan styre de grundlæggende funktioner på Sony-tv'er.

Og ja, brugeren "Radiomanden" har engang haft en anden model, han ikke var tilfreds med. Min 8900 har været tændt mindst 5 år og bliver brugt hver dag med stor fornøjelse.


anmeldelse på BILKA.DK : Der mangler mulighed for at tillægge 5-10 min. til optagelser, da DR ikke altid overholder deres stoptider, og så bliver slutning ikke optaget. 


ha ha... nu er jeg sq forviret: 

svar til anmeldelse på bilka.dk: Anonym
Thu Feb 18 16:57:24 CET 2016
punkt 3) Man KAN godt ligge ekstra til til en udsendelse 1) gå ind i tidsplanstyring 2) vælg indstillinger 3) vælg planlagt optagelse, sluttid 4) vælg f.eks. +10 min. sådan 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 16:08
Hvis det skal du’ skal det være en Panasonic recorder. Den koster så næsten det dobbelte, men er også herrelet at betjene. EPG programmeret optagelse, hvor man blot rykker hen og ændrer på tiden i samme linie.
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 16:12
Jeg er helt ligeglad med, hvad nogen skriver på Bilka. Jeg har apparatet her og ved, hvad det kan og ikke kan.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 16:15
Set i bagklogskabens lys, ville jeg nok ha undersøgt behovet for optagelse inden jeg havde købt et nyt TV. Det er bare så genialt at ha et TV med to ens tunere med CI porte, hvor der bare skal sættes en harddisk til. Så kan den ene tuner optage, mens man ser noget andet på den anden. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 16:25
 Der er jo så spørgsmålet hvor meget man vil betale for en model med Twin Tunere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Der er jo så spørgsmålet hvor meget man vil betale for en model med Twin Tunere.
Ja men med en udgift ekstra på små 4k for en dedikeret Panasonic optager, så tænker jeg at udgiften stort set havde været den samme, som at købe et TV med to ens tunere. Det vil så også være af en bedre kvalitet. Og så har man kun en remote at holde styr på. Mine seneste to TV har været med to ens tunere, så jeg ved hvor bekvemmeligt det er.


Redigeret af Munch - 15-Maj-2020 kl. 17:02
Til top
BrightshadowDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Maj-2020
Sted: Langeskov
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrightshadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 17:32
1000 tak for hjælpen alle sammen, jeg tror de køber den til 2200,- i Bilka og ja min ellers snusfornuftige far var nok lige hurtig nok på aftrækkeren denne gang mht. tv (nok alderen der trykker) ;-) 

Btw. så har jeg 2 tunere i mit tv og bruger 0 af dem..

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Det oplagte og brugervenlige valg er Samsung BD-H8900 til godt 2000 kr. hos bla. bilka og føtex. Der kan lægges tid til før og efter. Tasternes størrelse er som på LG-fjernbetjeningen. Samsung-fjernbetjeningen kan styre de grundlæggende funktioner på Sony-tv'er.

Og ja, brugeren "Radiomanden" har engang haft en anden model, han ikke var tilfreds med. Min 8900 har været tændt mindst 5 år og bliver brugt hver dag med stor fornøjelse.

Samsung optagere var da noget af det værste og anbefale, jeg har det af erfaring med 2 maskiner der er så mange sw fejl i maskinerne og samsung gør intet, jeg har direkte fået og vide af deres "support" hvis du er utilfreds så smid produktet retur. 


Så vælg selv er det mon samsung man skal købe 

og lige en på falde rebet, deres tv har med og gå defekte kort efter garantien udløber grundet svag elektronik i strømforsyningerne, dette har været oppe i kontant.

Kan klart anbefale panasonic optager bruger nu en 500gb maskine på 3 år uden nogen problemer. Dreambox er ikke ligefrem et brugervenligt og gds produkt, jeg har produktet og kender siftwaren.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 02:33
Oprindeligt skrevet af BrightshadowDK BrightshadowDK skrev:

1000 tak for hjælpen alle sammen, jeg tror de køber den til 2200,- i Bilka og ja min ellers snusfornuftige far var nok lige hurtig nok på aftrækkeren denne gang mht. tv (nok alderen der trykker) ;-) 


Jeg ville holde mig LANGT væk fra de Samsungoptagere. Prøv at Google, man beder om problemer med bøvl på.
Og m.h.t. TV'et, så skal de nok vælge et andet sted at handle TV næste gang, for de har da i dén grad fået dårlig rådgivning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu