recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Repeater vs. mesh vs. accespoint
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Repeater vs. mesh vs. accespoint

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mr.Schnitzel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Maj-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.Schnitzel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Repeater vs. mesh vs. accespoint
    Sendt: 18-Maj-2020 kl. 10:40
Hej alle

Jeg håber, at I kan hjælpe mig videre, da hjælpen i elgiganten ikke synes at række.

Vi er flyttet i nyt hus, 170 m2, hvor routeren er placeret i teknikskab i den ene ende af huset. WIFI rækker derfor ikke i den anden ende, herunder soveværelse, køkkenalrum og stue. Vi kan ikke flytte routeren, som leverer 100mb fiber. Jeg skal derfor finde ud af, hvordan jeg opnår fuld dækning. Vi er 2 voksne og 2 små børn med Ipads, der bruger signalet. Ud over klassiske apparater som PC, tablets og telefoner, skal der på WIFI tilgå Philips Hue og en ringklokke (indtil videre). 

Vi har datastik i stuen, på børneværelser og i kontor.

Så hvad ville I opsætte som den bedste løsning. Umiddelbart overvejer jeg et POE accespoint fra Ubiquiti, som sagtens kan dække den del af huset, som mangler signal. Den ville jeg kunne sætte direkte i datastikket i stuen, men jeg ved ikke, om det er at foretrække ift. mesh og repeater? 

På forhånd tak for jeres svar Smile

Mvh.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 10:53
Repeater skal du holde dig fra, især da du allerede har en kablet forbindelse.

Mesh kan også være en løsning, men vælg en mesh der understøtter kabel.

Ellers er din accesspoint også super fin.

Så gå efter ap eller mesh og drop repeater.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 12:27
Slå den indbyggede wifi fra, og køb 2 accesspunkter du placerer i hver sin ende af huset på kablet forbindelse
Til top
Mr.Schnitzel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Maj-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.Schnitzel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 18:44
Skal jeg slå den indbyggede wifi fra i routeren i teknikskabet og så "erstatte" den med et accespoint i teknikskabet og yderligere sætte et accespoint op i stuen? Jeg er ikke helt sikker på, hvad det betyder, at slå den indbyggede wifi fra..
Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 06:51
De to accespoints skal placeres 1/4 af husets længde fra hver sin endegavl.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mr.Schnitzel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Maj-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.Schnitzel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 09:38
Hej Klaus

Jeg kan forstå, at accespoint er vejen frem, men hvorfor have et accespoint ret tæt på routeren, hvor forbindelsen er fin fra routeren? Smile
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 10:12
Måske ikke så relevant for setuppet, men Philips Hue bruger ikke WIFI protocol, men anvender Zigbee.
/Peter
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 11:42
Vores hus minder meget om jeres, og jeg har gjort følgende:

Slået wifi fra på routeren fra Hiper.

Købt et sæt TP-Link Deco M4, sat den ene til routeren og de to andre midt i og i den modsatte ende af huset. Begge er kablet og sat op som access points.

Resultatet er et klippestabilt wifi med ca. 500/500 i hele huset og 50/50 i det fjerneste hjørne af haven.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Vores hus minder meget om jeres, og jeg har gjort følgende:

Slået wifi fra på routeren fra Hiper.

Købt et sæt TP-Link Deco M4, sat den ene til routeren og de to andre midt i og i den modsatte ende af huset. Begge er kablet og sat op som access points.

Resultatet er et klippestabilt wifi med ca. 500/500 i hele huset og 50/50 i det fjerneste hjørne af haven.
hvorfor bruger du stadig din router ?
Jeg har bare pakket min ned i kassen igen. Igen grund til at have en strømsluger til ingen verdens nytte
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Mr.Schnitzel Mr.Schnitzel skrev:


Jeg kan forstå, at accespoint er vejen frem, men hvorfor have et accespoint ret tæt på routeren, hvor forbindelsen er fin fra routeren? Smile


For at få ens accesspoints, så skift mellem de to punkter håndteres af enhederne.
Efter skift til unifi herhjemme har vi fået dækning i hus og have uden "huller" ved skift mellem accesspoints.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Vores hus minder meget om jeres, og jeg har gjort følgende:

Slået wifi fra på routeren fra Hiper.

Købt et sæt TP-Link Deco M4, sat den ene til routeren og de to andre midt i og i den modsatte ende af huset. Begge er kablet og sat op som access points.

Resultatet er et klippestabilt wifi med ca. 500/500 i hele huset og 50/50 i det fjerneste hjørne af haven.
hvorfor bruger du stadig din router ?
Jeg har bare pakket min ned i kassen igen. Igen grund til at have en strømsluger til ingen verdens nytte

Det var skam også min plan, og jeg kunne sagtens sætte den ene enhed op som router, men så kunne de andre ikke sættes op som access points. Så jeg måtte have Hipers router frem igen, hvorefter jeg har kunnet benytte access points-funktionaliteten.

Hvis du også har Deco og har fået det til at virke, hører jeg meget gerne, hvordan du har gjort det.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 13:13
nej bruger ikke TP-Link men et andet mærke uden disse begrænsninger.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu