recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 65OLED754
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips 65OLED754

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 65OLED754
    Sendt: 19-Maj-2020 kl. 18:57
http://www.philips.dk/c-p/55OLED754_12/oled-7-series-4k-uhd-oled-smart-tv-med-3-sidet-ambilight

Er det overhovedet noget værd?

Har pt Hothers gamle 55CX800, som har lidt år på bagen efterhånden. (men SUPER billede)
Har længe tænkt på 65" OLED, og dette Philips kan fåes til 11.999,-
Har også Philips Hue i hele hjemmet, så kunne jo være sjovt at koble lamperne i stuen til tvet for mere "liv" i film ;)
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 19:01
De fleste OLED er meget ens i billede kvalitet

Når man først er i OLED klassen er der meget få forskelle fra de forskellige mærker da LG leverer til dem alle.

Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

De fleste OLED er meget ens i billede kvalitet

Når man først er i OLED klassen er der meget få forskelle fra de forskellige mærker da LG leverer til dem alle.


Tak Hansi, så dog et review hvor han sagde ansigter havde en rødlig tone, er dette normalt på et "budget" oled tv?
Ved ikke helt om det er noget jeg ville kunne leve med.
Føler farver osv står kniv skarps på mit CX800 (er også kalibreret), og vil helst ikke gå ned på billede kvalitet :(

Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 20:34
du ender helt sikkert ikke med rødlige ansigter hvis TV bliver justeret korrekt 

Og er sikker på at oled er noget bedre end dit cx800.   Der er sket en del siden

Cx800 var et godt TV
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 21:18
Hej Henrik, glad for at mit dejlige CX800 har det godt hos digSmile

Jeg er enig med hansie, du bør ikke opleve røde ansigtsfarver på et korrekt indtillet OLED. Få det gerne kalibreret.

Pøj pøj med det nye.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 11:51
Jeg har ikke haft lejlighed til at kigge konkret på OLED754, men på andre Philips OLED TV giver billedprofilen 'ISF' et godt udgangspunkt. Standard-indstillinger på TV er generelt ret skrappe og upræcise.
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Henrik, glad for at mit dejlige CX800 har det godt hos digSmile

Jeg er enig med hansie, du bør ikke opleve røde ansigtsfarver på et korrekt indtillet OLED. Få det gerne kalibreret.

Pøj pøj med det nye.

Bedste køb nogensinde. Krummer tær når jeg er hos besøg hos venner og de fremviser deres nye lækre Samsung TV. 
Billedet på cx800 er bare indstillet så perfekt 😊
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Henrik, glad for at mit dejlige CX800 har det godt hos digSmile

Jeg er enig med hansie, du bør ikke opleve røde ansigtsfarver på et korrekt indtillet OLED. Få det gerne kalibreret.

Pøj pøj med det nye.

Bedste køb nogensinde. Krummer tær når jeg er hos besøg hos venner og de fremviser deres nye lækre Samsung TV. 
Billedet på cx800 er bare indstillet så perfekt 😊
Dejligt at høre at du har været tilfreds.

Jeg har det udgangspunkt, at Panasonic kan noget med billedet.

Jeg forstår nok ikke helt, at du ikke går efter et Panasonic igen.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Henrik, glad for at mit dejlige CX800 har det godt hos digSmile

Jeg er enig med hansie, du bør ikke opleve røde ansigtsfarver på et korrekt indtillet OLED. Få det gerne kalibreret.

Pøj pøj med det nye.

Bedste køb nogensinde. Krummer tær når jeg er hos besøg hos venner og de fremviser deres nye lækre Samsung TV. 
Billedet på cx800 er bare indstillet så perfekt 😊
Dejligt at høre at du har været tilfreds.

Jeg har det udgangspunkt, at Panasonic kan noget med billedet.

Jeg forstår nok ikke helt, at du ikke går efter et Panasonic igen.

Prisen. Syntes Panasonic oled er lige i den dyre ende til konen ville syntes det var en god ide
Er det billige Panasonic oled til 15.999,- bedre end det Philips? Samme panel i alle?


Redigeret af henriksommer - 21-Maj-2020 kl. 10:02
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af henriksommer henriksommer skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Henrik, glad for at mit dejlige CX800 har det godt hos digSmile

Jeg er enig med hansie, du bør ikke opleve røde ansigtsfarver på et korrekt indtillet OLED. Få det gerne kalibreret.

Pøj pøj med det nye.

Bedste køb nogensinde. Krummer tær når jeg er hos besøg hos venner og de fremviser deres nye lækre Samsung TV. 
Billedet på cx800 er bare indstillet så perfekt 😊
Dejligt at høre at du har været tilfreds.

Jeg har det udgangspunkt, at Panasonic kan noget med billedet.

Jeg forstår nok ikke helt, at du ikke går efter et Panasonic igen.

Prisen. Syntes Panasonic oled er lige i den dyre ende til konen ville syntes det var en god ide
Er det billige Panasonic oled til 15.999,- bedre end det Philips? Samme panel i alle?

Det afhænger af øjnene der ser.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 11:12
Takker alle, har fået lidt af tænke på ;)
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2020 kl. 11:21
65" Panasonic GZ960 OLED har to gange for nylig været nede i 9.999 kr. Om det sker igen er naturligvis svært at sige.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu