recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udendørsantenne under betontegltag...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udendørsantenne under betontegltag...

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

På Nibe senderen ligger testkanal på 586MHz ifølge min nye Xoro boks.


Har DR flere testkanaler? DVBViewer finder nemlig kun testkanaler på 762MHz på Nibe senderen.

Er det ikke netop en af de frekvenser der lukkes?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Jeg kan IKKE tage noget fra Nibe-senderen.


Og du har drejet antennen mod Nibe?

Flemming

Har prøvet. Ungdomsboligerne ligger i vejen - en større boligblok, og det er pænt op ad bakke den vej. Så der er kun Østjylland eller Viborg-senderen. Regionalt TV er også ligemeget for mig. Ser det aldrig.


Redigeret af mnielsen - 22-Maj-2020 kl. 15:06
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

På Nibe senderen ligger testkanal på 586MHz ifølge min nye Xoro boks.
Har DR flere testkanaler? DVBViewer finder nemlig kun testkanaler på 762MHz på Nibe senderen.
Har DVB-T2 tuner på DVBViewer? 
Hvis ikke, kan du ikke finde dem på 586MHz.

Og jeg er lidt i tvivl om de to testkanaler på 762MHz, min Xoro -T2 finder dem under søgning, men de er ikke i kanalliste efter søgning har gemt kanaler. Confused

Lige nu er min DVBViewer opsætning blevet sær på DVB-T - skriver "Channel not available form server" (recording service), så bruger p.t. kun DVB-C tunere på Yousee.

Jeg har bestilt et par USB DVB-T2 tunere fra eBay Kinaland for + 2 måneder siden, men de sidder enten fast i en Corona pukkel, eller er gået tabt i forsendelse. De får lige lidt længere tid inden jeg kræver refund igennem PayPal, der er jo 6 måneders køber garanti Wink


Redigeret af JørgenT - 22-Maj-2020 kl. 16:16
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

[/QUOTE
Har DVB-T2 tuner på DVBViewer? 
Hvis ikke, kan du ikke finde dem på 586MHz.
[/QUOTE]

Tak. Var i tvivl om min Terratec tuner har -T2. Det har den så ikke. Er stort set stoppet med at bruge DVB-T siden DR begyndte med faste undertekster.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Præmisset er at antennen ikke være ude. Er du sikker på det?

Det MÅ den ikke - desværre.

Er du sikker? Du er ikke så meddelsom, men det har været sager om paraboler som heller ikke "måtte" sættes op på boligblokke og altaner. Det måtte man så godt alligevel, iflg menneskerettighedsdomstolen.

Sæt en parabol op! :-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 21:04
 Har en kompakt antenne på altanen, den er der ingen der har fået øje på, fint signal/kvalitet 10/10, 45 Km til sender.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Præmisset er at antennen ikke være ude. Er du sikker på det?

Det MÅ den ikke - desværre.

Er du sikker? Du er ikke så meddelsom, men det har været sager om paraboler som heller ikke "måtte" sættes op på boligblokke og altaner. Det måtte man så godt alligevel, iflg menneskerettighedsdomstolen.

Sæt en parabol op! :-)

Ja. Jeg er sikker. Boligforeningen siger, at jeg ikke må. (sætte en antenne op udendørs). Og fuglene vil jo også sidde på den, og skide ned på terrassen nedenunder det går jo helleer ikke! Det er jo noget bæ! LOL Men parabol skal man så bare have tilladelse til, så kan det da gøres - evt. én de der Flat-paraboler, hvis der skal noget Canal Er du Gal, eller Viaskvat til. Men jeg skal blot have en "kedelig" antenne, da jeg stort set ikke SER TV mere. Og hvis det var for de mange kanaler, så er det jo nemmere med stikket i væggen...

Duer det ikke med en ny antenne i opbevaringsrummet, så skal den være under taget - heldigvis har jeg et loft lige over lejligheden.


Redigeret af mnielsen - 22-Maj-2020 kl. 21:24
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Har en kompakt antenne på altanen, den er der ingen der har fået øje på, fint signal/kvalitet 10/10, 45 Km til sender.

Altan haves desværre ikke...Cry
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 21:31
Er der tænkt på, at der fakrisk ikke behøves en antenne, DR har en fin App, så kan der streames. Ønskes der flere muligheder, så er der TV2 Play, Viaplay, D Play.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Er der tænkt på, at der fakrisk ikke behøves en antenne, DR har en fin App, så kan der streames. Ønskes der flere muligheder, så er der TV2 Play, Viaplay, D Play.

Mjaaaeh.... Den der App... Er der ikke en del brok med den, synes jeg at have set her i forummet. Og nej - jeg skal ikke have hverken TV2- Via- eller D-play. Så kunne jeg ligeså godt have beholdt Grundpakken! KUN det, som kan hentes på en antenne - ser højest en TV-Avis nu og da - og endnu sjældnere, en film. Det er jo LÆNGE siden, der har været noget i fjernsynet.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 21:40
 Har ikke de store problemer her med HBB TV, og kvaliteten er helt udemærket.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Har ikke de store problemer her med HBB TV, og kvaliteten er helt udemærket.

Tror bare, jeg kan klare mig fint med antennen. Har ikke set TV ret meget - faktisk omkring et års tid. Så der vil ikke blive savnet noget.


Redigeret af mnielsen - 22-Maj-2020 kl. 21:45
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu