recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi > Mit HiFi-grej
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony pladespiller PS-333
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony pladespiller PS-333

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2003
Sted: 2860, Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony pladespiller PS-333
    Sendt: 24-Maj-2020 kl. 17:44
OK og tak 👍😄
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 17:31
Der snakkes om adskillelse og rensning af elektronik/kontakter, hvor der bruges kontaktrens på spray. En specifik del nævnes med et reservedelsnummer, som måske kan lokaliseres i pladespilleren, og nok denne der renses med kontaktrens. Og det er en helt almindelig fejl på den model, på en i forvejen middelmådig pladespiller. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2003
Sted: 2860, Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

 https://www.reddit.com/r/vinyl/comments/1wisg7/my_sony_ps333_directdrive_turntable_spins_too/

@JeTex: Har du mulighed for - med få ord - at oversætte "løsningen" til dansk, så en novice som mig kan forstå det?
Til top
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2003
Sted: 2860, Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 16:49
Jeg er skam relativ aktiv kunde hos Hi-Fi Klubben og kender også mange af deres produkter - Det er ikke for at spare en tusse, jeg kan bare godt lide ældre hi-fi produkter, men det ender jo nok med en Denon i den billigere ende Wink
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 15:12
Mit bedste råd må være at bruge penge på en nu pladespiller, fem for en 40 år gammel model.

For 1200 kroner kan du få en lille fin Denon pladespiller.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2003
Sted: 2860, Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 15:01
Den tråd har jeg været inde på tidligere, men fatter ikke helt de tekniske betegnelser på engelsk Unhappy

/Bigfool
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2020 kl. 14:53
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2003
Sted: 2860, Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 13:41
Hej KlausDM

Jeg er på ingen måde særlig teknisk anlagt, så det er lidt tågesnak for mig Cry

Bigfool
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 13:32
Hvis jeg stod med pladespilleren ville jeg checke de tre DC spændinger for ripper, eller blot gå direkte på og skifte C11, 12 og 13.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2003
Sted: 2860, Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 13:12
Takker for lynhurtig reaktion Christian. Jeg har gjort som beskrevet på side 10 på linket du henviser til, men det giver ikke rigtig noget. Som jeg forstår den pågældende spørgers problem er det vist også mere pitch, der er hans problem...?

Jeg må nok se i øjnene, at pladespilleren har set sine sidste dage - Selv godt kram holder ikke evigt Cry

Men takker som sagt for dit input!

Bigfool
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 11:54
mvh Christian
Til top
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2003
Sted: 2860, Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2020 kl. 11:51
Denne ældre dame har kørt upåklageligt gennem flere årtier, men ikke været brugt de sidste par år. Har nu fundet nogle gamle lp'er frem og ville afspille dem, men pladetallerkenen kører al for hurtigt rundt: Ved 33 rpm roterer den omkring 70-80 omdrejninger og ved 45 rpm omkring 85-100 omdrejninger - Jeg fatter ikke en meter ...

Nogle kvalificerede gæt fra en af jer?

Hermed et foto uden pladetallerken:



Takker på forhånd
/Bigfool
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu