recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bippende pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bippende pc

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af tvviewer tvviewer skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


Men hvorfor vil du egentligt have gang i den gamle spand igen?

tja, det er min eneste pc med composite indgang, hvilket jeg gerne vil bruge til nogle vhs captures med lossless codec. Kan dog være at en løsning som denne er acceptabel : https://www.edbpriser.dk/produkt/hauppauge-wintv-usb-live2-4293457/ men jeg ved det ikke.

Det må andre så svare på. Også hvorfor den så stadig bipper trods nyt BIOS-batteri, samt anden RAM...
Til top
tvviewer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2005
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvviewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


Men hvorfor vil du egentligt have gang i den gamle spand igen?

tja, det er min eneste pc med composite indgang, hvilket jeg gerne vil bruge til nogle vhs captures med lossless codec. Kan dog være at en løsning som denne er acceptabel : https://www.edbpriser.dk/produkt/hauppauge-wintv-usb-live2-4293457/ men jeg ved det ikke.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af tvviewer tvviewer skrev:

Så må jeg ud af juset imens eller finde høreværn, da bippelyden jo fortsat er der og der vises ikke skærm via hdmi

NÅ! Jeg troede ellers, at når der kom andet ram i, så stoppede bippene.

Men hvorfor vil du egentligt have gang i den gamle spand igen?
Til top
tvviewer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2005
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvviewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 13:52
Så må jeg ud af juset imens eller finde høreværn, da bippelyden jo fortsat er der og der vises ikke skærm via hdmi


Redigeret af tvviewer - 23-Maj-2020 kl. 13:55
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af tvviewer tvviewer skrev:

Der er sat nyt cmos batteri i. Typisk betyder lange bip lyde at ram'en har fejl. Dette er imødekommet ved at sætte en anden ram-klods i.

Så fik du ram på fejlen!!! Og når nu den er oppe at køre, så lad den stå og passe sig selv, indtil harddisklampen falder til ro. Der vil typisk gå nogle timer... Sådan er det med computere, som ikke har været i drift længe.


Redigeret af mnielsen - 23-Maj-2020 kl. 12:40
Til top
tvviewer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2005
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvviewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 12:26
Der er sat nyt cmos batteri i. Typisk betyder lange bip lyde at ram'en har fejl. Dette er imødekommet ved at sætte en anden ram-klods i.


Redigeret af tvviewer - 23-Maj-2020 kl. 12:26
Til top
ahp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Marts-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ahp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 12:01
Slettet. Ikke relevant.
/ahp


Redigeret af ahp - 25-Maj-2020 kl. 20:55
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af tvviewer tvviewer skrev:

PC'en har ikke kørt i mange år

Uuuuud med den.


Klaus

UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUDDDDDDDDDDDDDDDDD med den. ingen grund til at bruge 30s på den! den skal direkte i eletronikskrot. ikke genbrug, men skrot!
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 09:25
Grunden til jeg siger skift CMOS batteri er at et (delvis) tomt batteri kan give forkert BIOS opsætning med underlige fejl til følge.

Mvh. JørgenT
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 08:48
Hvis grunden til, at du skal have sparket den i gang er, at du vil hive billeder, dokumenter, osv. ud af den, så er det nemmere at tage harddisken ud, købe en adapter til den - tag harddisken med ned i nærmeste computerbiks, så du er sikker på at få det rigtige. Det kan købes enten blot som kabler, ELLER som en æske, som var det til en ekstern harddisk. Så kobler du simpelthen harddisken til en anden computere, går til "Brugere", og så bruger blot Kopier/Sæt ind-metoden.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 07:57
Ja, du skal finde ud af hvad den bip-kode fortæller dig. Bippene er en fejlmelding som fortæller dig hvad der er galt (søg google"beep codes 'navnet på dit bundkort'")
Til top
TL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Februar-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 07:33
Til tvviewer: JørgenT, csell og Kallespears giver god, konstruktiv hjælp til dit problem: at pc'en ikke vil starte. Lyt til dem og ligesindede, men ellers er der sikkert bedre fora om emnet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu